Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Dakar bez prechodu cez Mali

Monday, 08. 10. 2007 - 04:11, Andrej Haverda   

Dakar bez prechodu cez Mali

Jubilejný Dakar bude o 1 700 kilometrov dlhší než tohtoročný a bude ho tvoriť 6 000 km rýchlostných skúšok. Štart bude rovnako ako naposledy v Lisabone, z mapy Dakarskej rallye však oproti minulosti vypadnú kvôli bezpečnostným opatreniam tradičné pasáže v Mali. „Reagovali sme tým na odporučenie malijského ministerstva zahraničných vecí. Situácia je tam veľmi nestabilná,“ zdôvodnil rozhodnutie riaditeľ pretekov Étienne Lavigne. Pripomeňme, že o Dakare 2007 sa začalo hovoriť dávno pred Vianocami, keď organizátori zrušili dve etapy. Učinili tak na základe informácií francúzskej spravodajskej služby, podľa ktorej sa počas desiatej a jedenástej „erzety“ plánovali do preteku „zapojiť“ radikálne alžírske milície. Spravodajská služba sa domnievala, že v prípade konania etáp by bol súťažný konvoj vystavený nebezpečenstvu únosov, a to práve počas prechodu cez Mali. Až po skončení súťaže sa pretekári dozvedeli, že tu americké komando „rozprášilo“ na začiatku roka výcvikový tábor teroristov z Al-Káidy.


;2d4.jpg

Štart je naplánovaný na 5. januára 2008. Z hlavného mesta Portugalska a opustení európskej pevniny sa bude pokračovať Marokom. Tvrdé cesty, hory kamenia a minimum piesku. Žiadna hrôza pre ľudí, o to väčšia pre podvozky vozidiel. „Bonjour les amortiseurs“ – ako hovoria Francúzi. V preklade, rozlúčte sa s tlmičmi. Dlhšia Šesťdňová pre jazdcov dvoch (v prípade quadov štyroch) kolies. Africká príroda však nevítaným hosťom nič nedaruje: duny, nekonečné pláne, kde sa ide na plný plyn stovky kilometrov. Soliska v snoch strašiace „kamionistov“, nekonečné etapy, únava, špina a beznádej. A Dakar v nedohľadne. Ten kto bude ochotný po dni voľna v Nouakchotte podstúpiť ďalšie útrapy, vyrazí opäť do srdca púšte smerom na východ a neskôr na juh do úplne inej krajiny. Pustina sa postupne zmení v krovinatú buš. To je okamih, kedy všetci začnú spomínať na „smrtonosné“ dunové presypy, kde to bolo tak prehľadné! Dedina za dedinou, z každej vedie dvadsať ciest, ale žiaden ukazovateľ smeru. A rieky k brodeniu, tá pravá atrakcia usporiadateľov! Kto dorazí až do senegalského prístavu hlavného mesta, bude si môcť právom povedať že je dobrodruh.

;2d1.jpg

Od posledného Dakaru sa usporiadateľská ASO rozhodla nahradiť bývalý systém (založený na princípe „kto skôr príde, ten skôr melie“) dôkladnou selekciou prihlásených. Záujemci o účasť mohli posielať svoje prihlášky od polovice mája do 22. júna. V dobe uzávierky mali organizátori 350 prihlášok v kategórii motocyklov a quadov, 220 záujemcov by rado štartovalo v hodnotení automobilov a 100 v klasifikácii kamiónov. Výber však nebude vôbec jednoduchý – nejde ani tak o veľký počet štartových čísiel, ako o nebývalú kvalitu zoznamu prihlásených. Organizačná zložka chce dať priestor ako skúseným matadorom, tak amatérom. „So zavedením nového registračného systému sa markantne zvýšila kvalita prihlášok,“ tvrdí Lavigne a s potešením dodáva: „Máme príležitosť vybrať najlepších účastníkov tak, aby sme zachovali rovnováhu (amatéri/profesionáli, nováčikovia/skúsení piloti, Európania/Afričania/Ázijčania/Američania...), čo robí Dakar tak príťažlivým. Záplava prihlášok opäť len potvrdzuje, aké celosvetové renomé najťažšia súťaž planéty má.“

;2d2.jpg

Z Lisabonu však v budúcom roku už rallye neodštartuje, čo potvrdil aj riaditeľ spoločnosti ASO (Amaury Sport Organisation) Gilles Jourdan: „Myslím si, že nie je vylúčené, že sa Dakar v budúcnosti do Portugalska vráti. Určite to ale nebude v roku 2009.“ Podľa jeho slov je treba urobiť zmenu: „Pre preteky je to tak lepšie.“ V kuloároch sa povráva o dvoch mestách, ktoré by sa rady stali hostiteľmi slávnostného štartu Dakarskej rallye: Amsterdam a Budapešť.




Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri