Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Dakar 2009: Koho uvidíme na trati? (8. časť)

Friday, 02. 01. 2009 - 00:05, Michal Kostka   

Dakar 2009: Koho uvidíme na trati? (8. časť)Francisco Lopez (Čile, štartové číslo 20, KTM 690 Rallye)
„Pôjdem s čistou hlavou“

Pred štartom svojho druhého Dakaru si stanovil Francisco Lopez jasný cieľ - skončiť medzi piatimi najlepšími. Sezónu ukončil skvelým druhým miestom na Desert Challenge v Spojených arabských emirátoch a na domácej pôde bude aj pre favoritov tvrdým orieškom.

Francisco, kedy ste dorazili do Buenos Aires?
Prišiel som sem 29. decembra. S časovým posunom nemám problém, keďže som prišiel z Čile. Stretol som sa z celým tímom, je veľmi dôležité aby sme sa mohli v kľude pripraviť.

Už ste si aj zajazdili?
Bol som v prístave po motorku, najazdil som s ňou asi 100 kilometrov. Viac ani nie je treba. V týchto dňoch už len kontrolujeme motorky a dolaďujeme pár posledných drobností. S Davidom Casteuom, Fransom Verhoeveneom a s ostatnými z tímu študujeme trasu.

Potrebujete sa ešte venovať fyzickej príprave?
Nie, fyzicky som pripravený dostatočne. Teraz si budem hlavne zvykať na skoré vstávanie do etáp. Pred štartom pôjdem ešte na masáž.

Ste jediný latinskoamerický jazdec medzi favoritmi. Vnímate to ako tlak?
S tlakom a očakávaniami si viem poradiť. Mojím cieľom je jazdiť kľudne, s čistou hlavou a nenechať sa uniesť. Na Dakare treba jazdiť od prvej etapy až do poslednej.

Michal Kostka;img_8043.jpg

Aleš Loprais (Česká republika, štartové číslo 502, Tatra 815-2 Dakar)
„Mojím snom sú dva Dakary ročne“

Aleš Loprais, synovec legendárneho šesťnásobného víťaza Karla Lopraisa, si na Dakare rýchlo vybudoval vlastné meno. Bronzový pri svojom druhom štarte prišiel do Buenos Aires s oprávnenou ambíciou zvíťaziť.

Ako trávite posledné dni pred štartom?
Mám toho naozaj veľa! V súťaži je pár Čechov a ja mám reálnu šancu uspieť. Záujem médií o moju osobu je veľký. Naviac, robím posledné kontroly vozidla, nechcem nič prehliadnuť.

Je ťažké byť kľudný za týchto okoloností?
To veru je; nedokážem prestať myslieť na Dakar! Nemôžem sa už dočkať startu. Najradšej by som bol, ak by sa jazdili dva Dakary ročne, každý na inom mieste sveta. To by bol raj.

Aký je rozdiel v technike Vášho kamiónu oproti súperom?
Zmenili sme na ňom skoro všetko; máme výkonnejší motor, nové pruženie a vymenili sme prevodovku. Náš kamión je bezpochyby jeden z najlepších a hoci je o čosi ťažší, stále patrí medzi špičku. A za to musíme poďakovať Tatre. Nie sme továrenským tímom, máme však výborné kontakty s Tatrou a to nám veľmi pomáha.

Je to Váš tretí Dakar a už môžete pomýšlať na zisk titulu. Ako si vysvetľujete tento raketový vzostup?
Môže za to môj strýko Karel. Dakar bol vždy súčasťou môjho života, prvýkrát ma naň vzal keď som mal 14 rokov. O víťazstve na Dakare som sníval celý život.

Michal Kostka;img_1654.jpg

Nasser Al Attiyah (Katar, štartové číslo 302, BMW X3cc)
„Víťazstvo je mojím snom“

Po dvoch odstúpeniach v rokoch 2005 a 2006 bol Nasser Al Attiyah blízku k zisku pódiového umiestnenia v roku 2007. Tento rok má katarský jazdec aj vďaka triumfu na Desert Challenge tie najvyššie ambície.

Nasser, máte za sebou ste skvelú sezónu. To z Vás robí jedného z favoritov...
To je pravda. Spomínam si, že pred rokmi som mal pridelené štartové číslo 318, potom 309 v roku 2007, minulý rok to bolo 305. A tento rok mám číslo 302! To už niečo znamená. Víťazstvo na Dakare zostáva stále mojím snom. Túto sezónu som odjazdil podstatne viac súťaží a som sebavedomejší. Myslím, že som sa výrazne zlepšil o čom svedčia moje víťazstvá na Hungarian Baja a Desert Challenge.

Vozy BMW sa doteraz nedokázali vyrovnať Volkswagenom či Mitsubishi. Budú tento rok schopné bojovať o víťazstvo?
Naše autá sú spoľahlivejšie, najmä vďaka testom, ktoré sme počas súťaží spravili. Vozidlo nie je úplné nové, zlepšili sme však niektoré jeho komponenty, ako napríklad pruženie. Alebo inak povedané, auto je nové, motor je pôvodný. S novým motorom prichádza Mitsubishi a nikto z nás nevie čo od neho čakať.

Michal Kostka;img_2127.jpg

V rámci šampionátu WRC ste odjazdili pár súťaží v Argentíne. Vnímate to ako výhodu?
Bude to niečo úplne iné ako WRC. Očakávam niečo nové a veľmi náročné.





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri