Črtá sa historický úspech Slovákov
Na štart sa, ako už bolo avizované, postavila i trojica jazdcov Quad Extreme Teamu Slovakia v zložení Martin Antal, Štefan Petergáč a Miroslav Abrahám. A ako sa im darilo v prvej, mimoriadne náročnej rumunskej polovici CER 2008?
Prvá etapa 20.4. – Budapešť – Baia Mare
Motoristický šport je nevyspytaneľný, o čom sa chlapci presvedčili hneď na samý úvod. Na Mirovej Suzuki začala štrajkovať spojka ešte pred samotným štartom prvého meraného úseku. Vyvrcholilo to jej smrťou ihneď po štarte a nebyť silného tímového ducha pre Mira Abraháma by sa preteky skončili hneď na začiatku. Števov Polaris našťastie fungoval aj napriek odlomenému prednému rámu dobre a dvojica Slovákov absolvovala v podstate celú prvú etapu vo vláčiku na lane. Napriek hodinovej penalizácii a zlým časom sa však Števo Petergáč stal morálnym víťazom prvého dňa CER, keď do cieľa dotiahol i ďalšieho maďarského pretekára.
Od začiatku sa, vynímajúc incidentom s niekoľkými osími žihadlami, darilo Maťovi Antalovi na druhom Polarise. V prevej etape zajazdil štvrtý absolútny čas a rovnaké miesto mu patrilo i celkovo.
Druhá etapa 21. 4. – Baia Mare – Baia Mare
Druhá etapa už sa odohrávala na území Rumunska. Transylvánske hory však ešte neopustila pravá zima. Trať bola zmesou blata, kameňa, ale i snehu a ľadu. Najlepšie si opäť počínal Martin Antal. Piaty absolútny čas znamenal rovnaký pokles i celkovo, no v tíme to znamenalo aj tak spokojnosť.
Mira však stále prenasledovali problémy so spojkou, Števo sa pasoval so zlomeným predným rámom.
Tretia etapa 22. 4. – Baia Mare – Debrecen
V tretej etape ukázali Transylvánske Alpy všetko čo v nich je. Dokonalý celodenný lejak, hmlu, blato a po kamiónoch mimoriadne náročný terén bol tou najťažšou skúškou, akou naša trojica prešla. „Najhoršie na tom bolo to počasie. Nebyť oblečenia od Anderson Geof, neviem či by to chlapci vôbec zvládli“, povedal včera večer manažér tímu Miro Antal.
Väčším problémom sa tentoraz vyhol okrem Martina i Miro. Pre zatiaľ najrýchlejšieho Slováka v kategórii Quad to znamenalo opäť piaty celkový čas, v absolútnom hodnotení to však stačilo na tretie miesto.
Pred koncom druhého meraného úseku stratil jedno zadné koleso Števo. Ani tretí deň tak neprebehol celkom bez problémov.
Po meraných úsekoch nasledoval presun späť do Maďarska. „Bolo to niečo neuveriteľné! Niečo také som ešte nezažil! Už pred mestom nás vítali neskutočné davy nadšených maďarských fanúšikov. Myslím že sa to dokonale vyrovnalo štartom slávneho Dakaru.“ povedal Miro Antal.
Dnes čaká na súťažiacich vôbec najdlhšia etapa. Rýchlostné testy na území našich južných susedov sa vyznačujú rýchlymi traťami na pieskovom a štrkovom podklade. Technicky síce budú pravdepodobne menej náročné. Suplovať to však bude dĺžka meraných úsekov.
O účinkovaní v druhej polovici CER2008 vás samozrejme budeme informavať.
Viac informácií na: www.dakar.com
www.quadextrem.sk
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Offroad Trial Brezno 2024
20. 10. 2024
Offroad trial Červená skala II
29. 9. 2024
Offroad trial Červená skala
29. 9. 2024
Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024
Off road trial Hruštín
20. 5. 2024
Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024
Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024
Offroad Tisovec III
29. 4. 2024
Offroad Tisovec II
29. 4. 2024
Offroad Tisovec
29. 4. 2024
Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023
Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023
Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023
Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023
Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022
Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021
Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021
Hungarian Baja
10. 8. 2021
Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021
Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021
Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021
Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020
Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019
Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 7. etapa
15. 1. 2019