CR-V je vrtké SUV aj s malým dieselom
Európska verzia Hondy CR-V je ďalším modelom značky, ktorý dostane dieselový motor 1.6 i-DTEC z nového radu Earth Dreams Technology. Už ju predstavili na Ženevskom autosalóne 2013 a včera upútala pozornosť motoristických novinárov (vrátane slovenských), ktorým ju v rámci európskej prezentácie v Prahe (v zaujímavom prostredí hotela Mandarin Oriental) poskytli aj na krátke testovacie jazdy.
Honda CR-V 1.6 i-DTEC je v ponuke s pohonom predných kolies a s manuálnou prevodovkou. Majiteľovi poskytne výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 300 Nm, čiže aj nízke emisie CO2 (119 g/km).
Nový 1,6-litrový motor i-DTEC navrhli špeciálne pre európsky trh, aby sa podarilo naplniť rastúci dopyt zákazníkov po dieselových motoroch s nízkymi emisiami. Táto verzia modelu CR-V je určená výhradne pre európsky trh a bude sa vyrábať v továrni značky Honda v britskom Swindone. Zaujímavá novinka prichádza po modeli Civic 1.6 i-DTEC, ktorý na trh uviedli ešte na začiatku tohto roka - v januári 2013. Honda prikladá tomuto motoru z hľadiska predaja v Európe veľký význam.
Vychádza zo skutočnosti, že vďaka rastúcemu dopytu po nižších nákladoch na prevádzku automobilov silnie záujem o dieselové SUV s pohonom predných kolies. Tie teraz predstavujú v Európe vyše štvrtiny celého segmentu C kategórie SUV. Nová Honda CR-V 1.6 i-DTEC má hmotnosť o 116 kg menšiu ako verzia s motorom 2.2 i-DTEC.
Majiteľovi ponúka praktické vlastnosti a vzhľad SUV, pričom vďaka použitiu malého dieselového motora sa vyznačuje nízkymi prevádzkovými nákladmi; spotreba paliva dosahuje iba 4,5 l/100 km. S hodnotou emisií CO2 pod 120 g/km sa CR-V 1.6 i-DTEC zaraďuje medzi vozidlá, na ktoré sa v mnohých európskych štátoch vzťahuje rad daňových stimulov. Tým sa stáva ešte dostupnejším.
Aj Honda CR-V s malým dieselovým motorom má zadné sedadlá delené v pomere 60:40, ktoré je možné jediným pohybom sklopiť do roviny. Potiahnutím za páčku môžete Hondu CR-V premeniť z päťmiestneho vozidla na variabilný automobil, ktorý je schopný prepraviť veľké množstvo i väčších predmetov.
Viac sa mu budeme venovať na jeseň, keď príde do predaja. Už teraz však môžeme konštatovať - na základe prvých desiatok absolvovaných kilometrov - že toto SUV je aj s malým dieselovým agregátom dostatočne pohyblivé, má nízku hladinu hluku v kabíne a skromné nároky na tekutinu v nádrži.