Čo priniesol rok 2009 - časť tretia
Míľovými krokmi sa k svojmu záveru priblížil FIA Baja Cup. Zo šesťdielneho kalendára bola hneď na jeho začiatku vylúčená Ha‘il Baja v Saudskej Arábii. Oficiálnym dôvodom bol zákaz štartu žien v súťaži, neoficiálne sa hovorí o nezáujme tímov investovať nemalé prostriedky do málo atraktívnej rally. Úvod seriálu sa teda odohral v réžii St. Petersburg Northern Forest /26.2.-1.3./. Pravá snežná baja zlákala aj Miroslava Zapletala a Giovanni Manfrinata, zvyšok zo štyridsiatky prihlásených tvorili „sovietski“ jazdci. Víťazstvo šlo na konto Borisa Gadašina, Zapletal získal bronz. Z chladného Ruska sa naháňačka za bodmi sťahovala do nepomerne príjemnejšieho Talianska. Takmer polovica účastníkov Italian Baja /19.3.-22.3/ pricestovala z krajín strednej a východnej Európy a jeden z nich, menovite Boris Gadašin, si odniesol palmu víťazstva. Zo súboja dvoch generácií vozidiel Mitsubishi vyšiel víťazne starší model L200 v rukách Miroslava Zapletala, van Deijne s ex-továrenským Pajerom MPR13 skončil tretí.
Kým v prvých dvoch kolách Gadašin bodoval naplno, Baja España Aragon /23-26.07./ bola pre neho len ďalším so série neúspechov a sklamaní. Technické problémy ho vyradili z hry a jemu nezostalo nič iné, len sledovať ako stráca svoj náskok. V Španielsku sa už tradične zišla špička CCR. Značku s troma diamantmi v znaku reprezentovali Zapletal (L200 Strakar), van Deijne (Pajero MPR13), či mladý Nicolas Misslin (Racing Lancer). Bavori z X-Raid predstavili nové posily v podobe Nani Romu a Stephane Peterhansela. Práve Roma a Peterhansel obsadili prvé dve miesta a na treťom ich doplnil kolega Filipe Campos. Vo veľmi silnej konkurencii vybojoval Zapletal dva body za siedme miesto. Predposlednou súťažou seriálu bola Hungarian Baja /21.8.-22.8./, pomerne nešťastne skrátená o jeden deň. Tempo diktoval van Deijne, tesne stíhaný Gadašinom. V tomto poradí súťaž aj dokončili, a body za druhé miesto by Gadašina pasovali do role víťaza Baja Cupu. Prišla však diskvalifikácia za nesúlad vozidla s technickými predpismi a dráma bola na svete. Na druhú priečku sa posunul Lászlo Palik, bronz obsadil „všadebol“ Zapletal.
Pred poslednou súťažou sezóny, ktorou je už tradične Baja Portalegre 500 /29.10-01.11./, sú v hre o pohár pre víťaza traja kandidáti; Boris Gadašin (30 bodov), Miroslav Zapletal (27 bodov) a Tonnie van Deijne (26 bodov). Rozhodujúcou môže byť každá sekunda, aj drobná strata môže zhatiť akékoľvek šance. A v Portugalsku to v záplave silných domácich posádok platí dvojnásobne. Trojnásobní víťazi Filipe Campos a Miguel Barbosa, tri razy druhý Carlos Sousa, či Rui Sousa s kompletným pódiom, títo všetci budú „kradnúť“ body na úkor vedúcej trojice.
Na prvý pohľad je situácia v T2 jasnejšia, zdanie však môže klamať. Artem Varencov, držiteľ Svetového pohára v T2 za tento rok, má pred druhým Jiří Janečkom náskok deväť bodov. Ak by teda Janeček, v posádke s Viktorom Chytkom, vyhral a Varencov by nebodoval, tak by sa víťazom seriálu stal český pilot. Rovnako tak ako vyhrať, môže tiež klesnúť na štvrtú priečku, o prvú trojku budú bojovať aj Aleksander Sachanbinski a Franscesc Termens.
Okrem FIA Baja Cupu uzatvára Baja Portalegre 500 aj národné šampionáty Portugalska a Španielska a tiež Trofeu Iberico. Na trate portugalského šampionátu sa po sedemročnej prestávke vrátil Carlos Sousa. V roku 2009 oslavuje dvadsiate výročie pôsobenia na súťažných tratiach a rád by ho ukončil ako štvornásobný portugalský Majster. Do majstrovstiev vstúpil rázne, vo svoj prospech získal prvé tri kolá. Až v štvrtom kole ho dokázal poraziť úradujúci majster Filipe Campos. V polčase seriálu na Sousu strácal dvanásť bodov. Rali Transiberico favoritom príliš nepriala, Sousa aj Campos získali zhodne po päť bodov. Zato Bernardo Moniz de Maia zhrabol plný počet bodov a vďaka tomu sa dostal pred skúsenejšieho tímového kolegu Camposa na priebežnú druhú priečku. Ďalšie dve súťaže Carlos Sousa zo zdravotných dôvodov vynechal, o víťazstvá sa podelili Filipe Campos a Miguel Barbosa. Nenápadne, ale zato efektívne, si po troche zveľaďoval bodové konto aj de Maia. Pred rozhodujúcou súťažou je na čele Campos (53 bodov), druhý de Maia (49 bodov), tretí Carlos Sousa (47 bodov) a veľmi teoretickú šancu na štvrtý titul má aj štvrtý Miguel Barbosa (42 bodov).
V španielskom šampionáte o titul zvedú boj Jaume Collelldevall (Mitsubishi Pajero DiD - T2) a Xavier Blanco (Toyota Hilux - T1). V Trofeu Iberico sú kandidáti na víťazstvo traja; Bernardo Moniz de Maia, Filipe Campos a Rui Sousa.
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024
Off road trial Hruštín
20. 5. 2024
Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024
Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024
Offroad Tisovec III
29. 4. 2024
Offroad Tisovec II
29. 4. 2024
Offroad Tisovec
29. 4. 2024
Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023
Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023
Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023
Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023
Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022
Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021
Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021
Hungarian Baja
10. 8. 2021
Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021
Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021
Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021
Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020
Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019
Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 7. etapa
15. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa III
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa II
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa
14. 1. 2019