Chevrolet Orlando 2,0 VCDi
Súci partner na všemožné využitie. Krátky pohľad na Chevrolet Orlando vám okamžite prezradí, že ide o jednopriestorový automobil (MPV), ktorý chce prelomiť tradičné tvary rodinných vanov, vytvoriť vlastný dizajn a ukázať cestu nasledovníkom. Okrem lepšieho výhľadu pre všetkých cestujúcich umožňuje „hľadiskové" usporiadanie sedadiel lepší prístup cez zadné dvere - napríklad pri umiestňovaní detskej sedačky.
Nový, štandardne 7-sedadlový automobil s výrazným štýlom crossovera (no nedajte sa oklamať - pozor na nízky podvozok!) a s veľkou dávkou prispôsobivosti je perfektnou voľbou pre rodiny, ktoré musia denne absolvovať tisíce povinností: škola, domácnosť, hry, šport alebo stretnutia s priateľmi.
Orlando zohráva v pokračujúcej modelovej ofenzíve značky Chevrolet v Európe kľúčovú strategickú rolu; je totiž začiatkom ambiciózneho programu uvedenia siedmich produktov v priebehu 15 mesiacov. V Orlande šofér ocení najmä dobre premyslenú ergonómiu. Pasažieri sedia vnútri bezpečnostnej klietky, skonštruovanej tak, aby sa minimalizovalo jej narušenie v prípade nárazu spredu, zboku alebo zozadu. Predné a zadné deformačné zóny sú skonštruované tak, aby absorbovali a rozptýlili energiu, a tým minimalizovali vplyv nárazu na kabínu.
Sedenie vnútri auta sa označuje ako „hľadiskové" preto, lebo napriek klesajúcej línii strechy sa dizajnérom podarilo zvýšiť umiestnenie druhého a tretieho radu sedadiel, čím získali cestujúci v Orlande lepší výhľad bez toho, aby bol obmedzený priestor nad ich hlavami.
Čoho je dostatok nad podlahou, to čiastočne chýba pod ňou. Presnejšie - svetlá výška vpredu pod motorom je relatívne malá, a tak pri prekonávaní obrubníkov si musíte včas uvedomiť, že nie ste za volantom offroadu. Inak zachytíte konštrukciou rámu o skalu alebo obrubník. No celkovo je jazda komfortná, vnútorný hluk iba malý, brzdy dostatočne účinné a zrýchlenie za desať sekúnd uspokojí aj náročnejších motoristov. Aj v serpentínach Orlando dobre drží zvolenú stopu, veľmi citlivé je riadenie.
S dojazdom 800 km na jednu nádrž sa dajú bez zbytočného zdržiavania prekonávať aj väčšie vzdialenosti. V reálnych podmienkach sme zaznamenali po skončení testu v kombinovanom režime spotrebu 7,5 litra na 100 km. Výrobca ponúka optimistickejší údaj - avšak v ideálnych poveternostných podmienkach.
Ak sme využili tempomat, na rovine a pri zaradenej šestke sme mali pri rýchlosti 100 km/h spotrebu iba 5,5 litra, na diaľnici pri 120 km/h to bolo 6,4 a keď sme jazdili 130-kou, priebežná spotreba sa zvýšila na 7,2 l/100 km. Z hľadiska úspornosti teda hodnotíme Chevrolet Orlando, vyrábaný v Kórei, ako súceho partnera.
V interiéri sme natrafili na niekoľko zaujímavých detailov. Spomeňme výklopné veko panelu s tlačidlami na ovládanie rádia, držiaky na nápoje, z ktorých stien ako keby vyčnievali špice dýky, nevšedný dizajn prístrojového panelu, ktorý je šikmo sklonený dopredu vrátane mohutnej stredovej konzoly, ale aj vnútorné zrkadlo na kontrolu zadných sedadiel, či tlačidlá na ovládanie tempomatu a rádia, ktoré sú prehľadne umiestnené na ramenách dobre tvarovaného volantu.
Pri dĺžke 4,6 m má Chevrolet Orlando veľký rázvor 2,7 m, ktorý sa však ukazuje nevýhodným pri jazde v teréne cez vyvýšené miesta. Pri 7-miestnom usporiadaní zostane za sedadlami len symbolických 89 l na batožinu, ale 5-miestna konfigurácia znamená 458 l (resp. 739 l po strop) a maximálny objem batožinového priestoru 1 499 litrov získate po sklopení sedadiel 2. a 3. radu a využití priestoru po strop.
Základné údaje testovaného auta
Chevrolet Orlando 2,0 VCDi
Objem motora (cm3) 1 998
Výkon (kW/k) 120/163
Krútiaci moment (Nm) 360
Max. rýchlosť (km/h) 195
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,0
Cena testovanej verzie 19 900 €
Najlacnejšia verzia 15 000 €
+ Plusy
Premyslená ergonómia, bezpečný skelet
Nízky vnútorný hluk, výborné brzdy
Dostatok miesta na sedenie i nad hlavami
- Mínusy
Nízka svetlá výška v prednej časti podvozka
Malý kufor pri obsadení siedmimi pasažiermi