Chevrolet Malibu 2,0 CRDi LTZ
Sedan pre krásnu slnečnú krajinu i do zimy: Mestečko Malibu sa nachádza na západnom okraji Los Angeles v Kalifornii, pričom v celej svojej dĺžke 27 míľ (43 km) sa rozprestiera na pobreží Tichého oceánu. V meste žije okolo 12 575 obyvateľov (Wikipedia: údaj z roku 2000), medzi nimi aj niekoľko filmových osobností, ktoré si ho vybrali pre krásnu slnečnú krajinu, piesočnaté pláže a teplé počasie. Obľúbili si ho tiež šéfovia firmy Chevrolet, keď hľadali názov pre svoj sedan.
Chevrolet Malibu je neoddeliteľnou súčasťou amerických diaľnic od roku 1964. V priebehu rokov si tento rodinný sedan vyslúžil viacero ocenení - od roku 2008 viac ako 40. A teraz prichádza v novom dizajne aj na slovenský trh. Importér na svojej stránke uvádza, že nový model Malibu má predstavovať vozidlo, po akom túžite: s komfortným riadením, vysokým komfortom a výbornou výbavou.
V očakávaní príjemných prekvapení sme preto s potešením prijali ponuku importéra na otestovanie limuzíny, patriacej do strednej triedy (segment CD). Svojou siluetou čiastočne pripomína kupé. Má široký, stabilný podvozok, pretiahnuté svetlomety a výrazné zadné línie karosérie. Xenónové predné svetlomety s integrovaným denným svietením a špecifický dizajn zadných svetiel pridávajú autu na elegancii. Najmä štvorcové koncové svetlá pripomínajú ikonický model Camaro.
Aerodynamická karoséria účinne pomáha minimalizovať hluk, aj vibrácie a navyše znižuje spotrebu paliva. Veľké zadné veko batožinového priestoru slúži ako spojler. Objem kufra je 545 litrov. Bočné spätné zrkadlá a zaoblené rohy karosérie sú optimalizované tak, aby sa dosiahla čo najlepšia aerodynamika. Limuzína Malibu meria na dĺžku 4,8 m, na šírku 2,1 m a rázvor je 2,7 m. Podvozok sa javí ako tvrdý, najmä odozva kolies do volantu nám pripadala silná.
V zákrute však tento sedan dobre drží zvolenú stopu a hoci jeho hmotnosť presahuje 1,5 tony, dokáže celkom dynamicky zrýchľovať. Páčil sa nám tiež tichý chod 4-valcového motora.
Zásluhou 6° manuálnej prevodovky a po aktivácii tempomatu sme dokázali mimo mesta jazdiť rýchlosťou 100 km/h s priemernou spotrebou iba 4,5 litra. Na diaľnici pri 130 km/h sa priebežná spotreba zvýšila na sympatických 5,3 litra a celkový priemer sa ustálil (napriek teplotám vzduchu okolo nuly) na 5,6 litra. Dojazd okolo 1 000 kilometrov je veľmi dobrou vizitkou pre tento rodinný sedan.
Počas jazdy prevláda pocit, že všetko máte úplne pod kontrolou. Bezpečnú jazdu zaisťuje systém elektronickej kontroly stability ESC, ako aj protipreklzový systém TCS a pri cúvaní pomáha zadný parkovací senzor.
Pôvab nechýba Malibu ani v interiéri. Použitie kvalitných materiálov znamená, že vnútri je veľmi málo hluku a vibrácii. Materiály tlmiace hluk v kabíne, ako aj nezávislé zavesenie kolies a izolovaný nosník motora - to všetko prispieva k úžasne tichej jazde. Belasé podsvietenie dotvára atmosféru v kabíne, pričom vynikne najmä v noci.
Na sedadle vodiča sa dajú individuálne fixovať jeho nastavenia do dvoch pamätí a prispôsobiť sa dajú aj opierky hlavy. Obe predné sedadlá sú vyhrievané. No, pravdu povediac, sedadlo vodiča sa nám nezdalo veľmi pohodlné - hoci toto môže byť len subjektívny dojem, keďže sa dá elektricky nastaviť výškovo i pozdĺžne a nechýba ani polohovanie bedrovej opierky.
Po vypnutí motora a otvorení dverí sa sedadlo vodiča odsunie úplne dozadu, aby bolo jednoduchšie vystupovanie. Po otvorení auta sme si všimli drobný, no užitočný detail: sedadlo sa automaticky opäť posunutie dopredu, takže pasažier môže pohodlne nastúpiť na zadné sedadlo. Zamykanie a odomykanie auta je automatické - po dotyku určeného štvorčeka na kľučke. Podmienkou je, že máte ovládač nablízku, napríklad vo vrecku alebo v taške.
Po nasadnutí si istotne všimnete rad prvkov informačnej a audio sústavy. Ovládacie prvky audiosystému sú umiestnené na pravom ramene volantu, na ľavej strane sú tlačidlá tempomatu. K dispozícii je 7" plne farebný dotykový displej - so skrytou odkladacou priehradkou. Do tej sa dostanete po vyklopení monitoru. Ručná brzda sa ovláda tlačidlom na stredovej konzole, teda elektricky.
Na odloženie drobností slúži niekoľko malých priehradiek, žiaľ, príručnú tašku do nich nedostanete. Najväčšiu výhradu máme voči umiestneniu tlačidla výstražných smeroviek, ktoré je z ergonomického hľadiska neprakticky nízko, v zákryte za pákou radenia. V rýchlosti ho len tak ľahko nenahmatáte...
Tak, či onak - kabína Chevroletu Malibu je útulným miestom, kde aj dlhšia cesta ubieha príjemne. Vodič je obkolesený prístrojovým panelom, ktorého línia plynule prechádza do dverí. Pokiaľ máte kľúč pri sebe, dvere sa automaticky odomknú a potom už len stačí zatlačiť tlačidlo zapaľovania a môžete vyraziť na cestu.
Údaje výrobcu o testovanom aute
Chevrolet Malibu 2,0 CRDi
Objem motora (cm3) 1 956
Výkon (kW/k) 118/160
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 213
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1
Cena testovanej verzie 28 840 €
Najlacnejšia verzia 26 540 €
+ Výrazné plusy
Tichý chod motora, komfort v kabíne
Nízka spotreba, dojazd 1 000 kilometrov
Ovládanie informačného displeja oboma smermi
- Najväčšie mínusy
Tlačidlo výstražných smeroviek je nelogicky nízko
Odkladacie priehradky sú relatívne malé