Česká posádka Macháček- Kareš pripravuje nové auto
Pri testovaní vozidiel na sezónu 2012 sme si v Prahe na chvíľu k diktafónu dovolili ukradnúť českú posádku, Tomáš Macháček- Pavel Kareš. Dvojica absolvuje tento rok už svoju siedmu spoločnú sezónu. Položili sme im pár otázok...
Tomáš a Pavel, môžete predstaviť svoju posádku?
Naša posádka funguje od roku 2006, keď sme odštartovali na prvej spoločnej Labskej Rally. Tam sme trafili skalu, čiže bola to ozaj „nádherná" premiéra. Do rovnakého miesta sa trafili asi tri posádky, takže aspoň máme aliby :-). V ďalšom roku sme vyrazili na Tišnov, kde nám v prvej RS odišiel motor, čím začalo ďalšie šetrenie. Poriadne sme teda absolvovali až sezónu 2008, kde sme dosiahli delený titul v historikoch. V 2009 a 2010 sme štartovali už v triede V, lebo technikom sa niečo na aute nepáčilo. V oboch sezónach sme dosiahli titul, až v tej minuloročnej sme skončili druhí.
Poprosíme predstaviť aj vaše súťažné vozidlo.
Auto je Škoda 130 LR z Metalexu. Nedopátrali sme sa histórie, ale podľa všetkého veľa toho nejazdilo. Kúpili sme ho z Jihlavy, postavili sme do neho motor, postupom času sme všetko doladili podľa špecifikácie a homologácie tak, ako má byť.
Mali ste minulý rok nejaké problémy, že ste skončili „až" druhí?
Ono to znie tak neskromne. Ale zo začiatku sezóny sme niečo vynechali, mali sme tam aj sériu nepríjemných vecí či už prasknutú kľuku čiže úplne zničený motor, potom problémy s poloosou a prevodovkou. Závad bolo dosť, minulá sezóna sa teda úplne nevydarila.
Budete sa tento rok znovu snažiť vyhrať titul?
Povedali sme si, že uvidíme, preto ideme vlastne aj Valašku, ktorú sme chceli pôvodne vynechať. Ak prvé tri preteky dôjdeme nejako slušne, tak by sme chceli ísť na titul a ak to nevyjde, tak sa radšej vrhneme na nové auto. Určite sa chceme zviesť na konci sezóny v Jeseníkoch a vo Vsetíne, čo sú také naše srdcové závody.
Uvažujete teda nad nejakou zmenou auta?
Pripravuje sa nový skelet, na ktorom sa pracuje už tretiu zimu, je to teda taký beh na dlhú trať. Auto dostáva hodne zabrať, zažilo dve veľké havárie a je už párkrát opravované a nie je teda najrovnejšie. Prevodovka a motor sa asi prehodia zo starého a všetko ostatné dostane nové. Tieto diely sa buď zrepasujú a predajú alebo ostanú ako náhradné. Radi by sme to už dokončili a budúci rok s ním vyrazili na súťažné trate.
Ďakujeme za rozhovor a držíme palce
zt