Captur na ceste za dobrodružstvom
Druhým konceptom nového šéfa dizajnu u Renaulta Laurensa Van den Ackera je crossover Captur. Na salóne v Ženeve bude mať premiéru a zároveň bude demonštrovať novú dizajnovú stratégiu Renaultu. Podľa pána Ackera „je to zábavný športový crossover, ideálny pre mladý pár, ktorý sa chystá spoznávať svet."
Nová ambiciózna stratégia Renaultu sa odvíja od tzv. životného cyklu. Ten pozostáva zo šiestich fáz, pričom pri každej z nich dôjde k odhaleniu nového konceptu. Prvá štúdia - dvojsedadlové kupé DeZir - vyjadrovala zamilovanie sa, vášeň, prítomnú na začiatku nového dobrodružstva.
Renault Captur sa teraz zameriava na druhú fázu tohto cyklu, keď dvaja ľudia spolu objavujú svet okolo nich. Nasadený štýl sa postupne rozšíri aj na ostatné modely Renaultu v budúcnosti.
Dosť však bolo poetických slov, prejdime k realite. Pre dizajnéra exteriéru, Julia Lozana, boli hlavným zdrojom inšpirácie atléti a radikálne športy. „Pri navrhovaní Capturu som začal s obrázkom šprintéra na štartovacích blokoch, s napätými svalmi - a následne uvoľnenou energiou, keď sa vystreli zo štartovacej pištole," vysvetľuje dizajnér.
Tak, ako na DeZire, má predná maska Capturu vo svojom strede veľké logo Renaultu, aby bolo dobre viditeľné. Smerovky sú tvorené diódami LED s efektom vlny. Renault Captur je vybavený pevnou snímateľnou strechou, ktorá po odstránení odhalí rám z karbónových vlákien. Captur sa teda môže transformovať z kupé na kabriolet, z mestského vozidla na terénne, zatiaľ čo jeho celkový športový vzhľad je umocnený dverami a veľkými 22" pneumatikami.
Kým DeZir mal na karosérii červený lak, Captur upúta ostro oranžovým lakovaním karosérie. Oranžový nádych bol prenesený aj do kabíny. Predné sedadlá sú pripevnené k stredovej konzole, akoby sa vznášali vo vzduchu. Stredová konzola, výplne dverí a prístrojová doska sú vytvorené zo špeciálnych, priehľadných materiálov. Hliníkové pedále, karbónové škrupinové sedadlá a kožený volant zdôrazňujú športovú stránku dizajnu, držiac sa pôvodnej koncepcie.
Pod kapotou má Captur nový koncept dieselového motora twin-turbo, vyvinutého z nového agregátu 1.6 dCi, ktorý nahradí súčasný motor 1.9 dCi. Séria elektrických vozidiel bude v prevádzke spolu so spaľovacími motormi, kombinujúcimi výkon a zníženú spotrebu paliva. Motor 1.6 twin-turbo dosahuje výkon 118 kW (160 k) - to zodpovedá špecifickému výkonu 100 k / liter, čo je na úrovni modelu Clio R.S. Maximálny krútiaci moment (380 Nm) je dostupný už od 1 750 ot./min., poskytujúc silnú akceleráciu od nízkych otáčok, ako aj výrazný výkon vo všetkých jazdných podmienkach. V spojení s dvojspojkovou prevodovkou EDC sľubuje táto pohonná jednotka jazdu s emisiami CO2 len 99 gramov na kilometer.
Výkon Capturu je ďalej zlepšený inovatívnym systémom, ktorý vylepšuje trakciu v nízkych rýchlostiach. Len čo jedno koleso stratí trakciu, diferenciál s novým samouzamykacím mechanizmom prenesie výkon motora (alebo jeho časť) na koleso, ktoré má väčšiu priľnavosť.
V Renaulte Captur taktiež debutuje Visio-system, ktorý používa kameru namontovanú v hornej časti čelného skla, aby poskytovala informácie vodičovi. Nová technológia je schopná pospájať jednotlivé snímky do skutočného obrazu cesty pred vozidlom a zobraziť ju na centrálnej obrazovke; toto je princíp rozšírenej reality, zameraný na zlepšenie vodičovho vnímania okolitého sveta pridaním špeciálne navrhnutých prvkov. Systém napomáha znižovať stres zo šoférovania.
Na záver niekoľko technických parametrov Renaultu Captur: dĺžka 4 223 mm, šírka 1 950 mm, výška 1 586 mm, rázvor 2 624 mm, maximálna rýchlosť 210 km/h, hmotnosť 1,3 tony, akcelerácia z 0 na 100 km/h za 8 sekúnd.