Budapest-Bamako 2010: Kráľovné krásy proti armáde
Na tlačovej konferencie v Budapešti ohlásili Zsuzsa Budai, Miss Universe Maďarsko 2009 and Orsolya Serdült, Miss World Maďarsko 2009 svoju účasť na svetovo najväčšej trans-saharskej rally. Pod hlavičkou Miss Hungary Touareg Rally Team sa zúčastnia ďalšieho ročníka súťaže Budapešť-Bamako.
„Naším cieľom je zvíťaziť ako v súťažnej, tak aj v charitatívnej kategórii,“ uviedla Zsuzsa Budai, ktorá získala vodičský preukaz ani nie pred rokom. „Chceme ukázať, že aj ženy si vedia s veľkými výzvami poradiť rovnako dobre ako muži,“ dodáva Orsolya Serdült, ktorá bude zastávať post navigátora, keďže sama ešte vodičský preukaz nemá. Súťaž dlhú 8500 kilometrov absolvujú vo vozidle Volkswagen Touareg.
Obe krásky hneď aj spoznali dvoch obávaných protivníkov. Maďarský minister obrany, Dr. Imre Szekeres zverejnil plány na účasť maďarského armádneho tímu Dream Team Honvéd na rally Budapešť-Bamako. Na štarte sa 16. januára v Budapešti predstavia seržant Zoltán Bálint a seržant Barnabás Honfi s vozidlom Nissan Navara. Ide o vozidlo, s ktorým úradujúci maďarský šampión Lászlo Palik úspešne absolvoval Rally Dakar. Okrem technickej podpory sa Palik stará aj o tréning armádnych jazdcov.
Pôvodne mali vojaci štartovať na Dakare 2010, neskôr sa však rozhodli pre zmenu. Trasa súťaže Budapešť-Bamako je pre potreby armádneho programu vhodnejšia ako súčasný Dakar. „Súťaž je fyzicky a psychicky rovnako náročná ako Dakar, avšak africký terén je podobný tomu v Iraku či Afganistane, kde aj v súčasnosti pôsobia maďarské jednotky,“ vysvetľoval rozhodnutie Dr. Szekeres.
Počas tej istej tlačovej konferencie ohlásila televízna stanica RTL Klub svoj zámer vysielať denný súhrn počas celej súťaže. RTL Klub sa počas uplynulých rokov vo veľkej miere venoval Dakaru, preto toto rozhodnutie spôsobilo menší šok. „Rally Budapešť-Bamako nahradila Dakar v srdciach ľudí. Teraz nadišiel čas dostať ju aj na ich obrazovky,“ vyjadril sa Barna Héder, športový riaditeľ televízie.
Rally Budapešť-Bamako začala ako súťaž bláznov na Trabantoch, Ladách či zmrzlinárskych dodávkach. V posledných rokoch sa však zmenila a čoraz častejšie sa na štarte objavujú seriózne súťažné off-roady a poloprofesionálne tímy. Napriek zmenám zostáva súťaž verná svojim zásadám a umožňuje štart posádkam na všemožných netradičných vozidlách. „Cieľom našej súťaže je zachovať ducha pôvodných afrických vytrvalostných súťaží,“ povedal jej riaditeľ András Polgár, ktorý úvodnú edíciu absolvoval s Trabantom z roku 1979.
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024
Off road trial Hruštín
20. 5. 2024
Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024
Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024
Offroad Tisovec III
29. 4. 2024
Offroad Tisovec II
29. 4. 2024
Offroad Tisovec
29. 4. 2024
Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023
Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023
Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023
Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023
Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022
Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021
Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021
Hungarian Baja
10. 8. 2021
Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021
Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021
Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021
Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020
Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019
Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 7. etapa
15. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa III
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa II
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa
14. 1. 2019