BMW X3 pokračuje v športovej dynamike
Nemecká automobilka BMW založila v roku 2003 svojím modelom X3 nový segment strednej triedy s označením Sports Activity Vehicles (SAV). Odvtedy je BMW X3 už vyše desať rokov a s vyše miliónom predaných kusov predstaviteľom športovej dynamiky, prémiového výzoru a robustnej agility spojenej s nízkou spotrebou. Druhá generácia úspešného BMW X3 presviedča od roku 2010 najlepšími vnútornými rozmermi a objemom batožinového priestoru, ako aj najvyššou mierou všestrannosti vo svojej triede. Za zmienku stojí tiež objem batožinového priestoru (550 - 1 600 litrov).
S novým BMW X3 (kombinovaná spotreba podľa použitého motora: 8,3 - 4,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 193 - 124 g/km) sa náskok v segmente teraz výrazne zväčší. Dva výkonnejšie, ale úspornejšie dieselové motory zlepšujú dynamiku a redukujú škodlivé emisie. Dizajn exteriéru a interiéru nového BMW X3 je opticky prepracovaný a nechýbajú nové detailné riešenia, ktoré sú k dispozícii podľa želania zákazníkov.
Už pri svojom uvedení na trh má nové BMW X3 k dispozícii štyri dieselové a tri benzínové motory s výkonmi od 110 kW (150 k) do 230 kW (313 k). Najmodernejšie motory s technológiou BMW TwinPower Turbo garantujú vynikajúce jazdné vlastnosti pri nízkej spotrebe a všetky spĺňajú emisnú normu EU6. Zároveň stúpa výkon X3 xDrive20d a klesá spotreba paliva. V meste je to 5,8 - 5,4 litra, mimo mesta 5,1 - 4,8 a v kombinovanom režime 5,4 - 5 litrov na100 km.
Podobne sa darí aj novému BMW X3 sDrive18d s výkonom 110 kW (150 k), ktorého spotrebu sú: 5,8 - 5,4 / 4,7 - 4,3 / 5,1 - 4,7 l/100 km. Týka sa to verzie s klasickým pohonom zadných kolies a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. V popredí sa umiestňuje tiež BMW X3 xDrive28i (9,3 - 9,1 / 6,3 - 6,2 / 7,4 - 7,3 l/100 km; výkon 180 kW/245 k) a BMW X3 xDrive35i (10,7 / 6,9 / 8,3 l/100).
K hospodárnosti prispievajú aj režim ECO PRO voliteľný prostredníctvom ovládača jazdných režimov a funkcia plachtenia 8-stupňovej automatickej prevodovky, ktorá pri rýchlosti od 50 do 160 km/h odpojí pohon, keď vodič uvoľní plynový pedál.
Špičkovú motorizáciu nového BMW X3 tvoria progresívne trojlitrové radové šesťvalce. Vo verzii X3 xDrive30d má výkon 190 kW (258 k) a spotrebu paliva v meste 6,6 - 6,5 litra, mimo mesta 5,7 - 5,6 l a v kombinovanom režime 6,1 - 5,9 l/100 km; maximálny krútiaci moment je 560 Nm. V najvýkonnejšej verzii X3 xDrive35d (6,7 / 5,5 / 6,0 l/100 km) dosahuje výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 630 Nm.
BMW X3 sDrive20i s výkonom 135 kW/184 k a s 8-stupňovou automatickou prevodovkou zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy. Vo verzii X3 xDriev28i dosahuje dvojlitrový štvorvalec výkon 180 kW/245 k a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Z nuly na 100 km/h šprintuje X3 xDrive28i za 6,5 sekundy, pri spotrebe 7,4 - 7,3 l/100 km.
Najvyšším nárokom na dynamickú jazdu zodpovedá BMW X3 xDrive35i so spotrebou 10,7 / 6,9 / 8,3 l/100 km; trojlitrový radový šesťvalec vyvinie výkon 225 kW/306 k a maximálny krútiaci moment 400 Nm v rozmedzí otáčok 1 200 až 5 000 za minútu. Z nuly na 100 km/h zrýchli za 5,6 sekúnd.
Pri BMW X3 s motorom 20i, ktorý má výkon 135 kW/184 k, si môže zákazník vybrať medzi inteligentným pohonom všetkých kolies xDrive a klasickým pohonom zadných kolies sDrive. Verzia 18d je dostupná výhradne len s pohonom sDrive, všetky ostatné modely sú sériovo vybavené pohonom xDrive. Inteligentný pohon všetkých kolies xDrive zaručuje optimálnu trakciu, individuálne rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi kolesami, ako aj vylepšenú dynamiku jazdy a vyššiu bezpečnosť.
Podľa motorizácie je pre nové BMW X3 k dispozícii športová 6-stupňová manuálna prevodovka a výkonná 8-stupňová automatická prevodovka, ku ktorej sa na želanie dodáva aj režim pre manuálne radenie s páčkami pod volantom. Na želanie je dostupná aj 8-stupňová automatická prevodovka Sport, ktorá má páčky na radenie rýchlostí pod volantom už sériovo.