Baránek s Mádym na Jahodnej opäť vysoko
Jaro Baránek s Tomášom Mádym sa po mesačnej prestávke spoločne presunuli na ďalšie podujatie Majstrovstiev Slovenska v Pretekoch automobilov do vrchu, ktorým sa stal MORIS CUP Jahodná 2014 neďaleko Košíc. Ferrari dostalo nové zrkadlo, na Kii opravili turbo a najväčší problém, s ktorým si museli páni pretekári poradiť, bolo nepríjemné studené počasie so silným vetrom. Teplota 4 stupne nad nulou v piatkové ráno totiž nebola v tomto už letnom období naozaj ničím príjemným. Pre vietor dokonca prvýkrát v histórii neviali nad stanmi Autotechna Racing Teamu ani vlajky Ferrari.
Trať dlhú 4750 metrov na Jahodnej obidvaja jazdci Autotechna Racing Teamu veľmi dobre poznajú. Už neraz tu štartovali, čo potvrdili aj v tento víkend skvelými dosiahnutými časmi. V triede E1-2000, v ktorej jazdí Tomáš Mády, to každé preteky „vrie". Škoda Octavia Kit Car, Vauxhall Vectra či Peugeot 207 AFR, to sú vozidlá, s ktorými jazdec na dieslovej Kia Cee´d zvykne bojovať. Aj tentoraz bol pripravený na ťažký súboj, no súperi pred ním zutekali. Jeden z nich vôbec neštartoval, druhý odstúpil kvôli technickej poruche a tretí havaroval. Tomáš mal teda cestu k víťazstvu veľmi jednoduchú, no napriek tomu sa rozhodol, že sa nebude len voziť, ale svoj čas spred roka vylepší. Prvýkrát sa mu to podarilo už v prvej súťažnej jazde, no len o pár desatín sekundy. V nedeľu však prišiel väčší prelom a Tomáš si svoj osobný rekord na Jahodnej zlepšil až o tri sekundy! Po oba dni mu teda patrilo skvelé 1. miesto v triede a 13. miesto v absolútnom poradí Majstrovstiev Slovenska.
O niečo náročnejšie to mal medzi historikmi Jaro Baránek. Po príchode Jána Liptáka bolo totiž jasné, že ak ho bude jeho Toyota Celica poslúchať, nemal by mať problém so ziskom prvého miesta. Presne tak sa napokon aj stalo. Ani ďalšia konkurencia však nespala, pretože zálusk na druhé miesto si robil domáci matador Fero Oravec na svojej Škode 130 RS. S jazdcom na Ferrari sa počas celého víkendu naťahovali doslova o stotinky, až zo súboja vyšiel víťazne predsa len Jaro. Z Jahodnej si teda odniesol dve druhé miesta, no v celkovom hodnotení Historikov ostáva naďalej vo vedení.
Jazdci Autotechna Racing Teamu už tento týždeň cestujú do Českej republiky, kde ich čaká obľúbený legendárny kopec Ecce Homo Šternberk, na ktorom sa konajú preteky už od roku 1905. Majstrovstvá Európy by mali privítať necelú dvestovku jazdcov, a tak budú mať obaja pretekári určite s kým súperiť.
scoo