Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Formula 1

Baku ukázalo, že F1 sa dusí komplikovanosťou

Tuesday, 21. 06. 2016 - 20:31, Ľuboš Kašický   

Baku ukázalo, že F1 sa dusí komplikovanosťou

Hamilton a Räikkonen upozornili na dva nedomyslené problémy, ktorých riešenie by vôbec nemuselo byť zložité.

Približne v polovici grand prix v Baku sa nedalo nevšimnúť si nariekania Lewisa Hamiltona, ktorý si nevedel poradiť s množstvom gombíkov na volante a prestaviť režim, aby auto znova fungovalo naplno. Angličan dostával hysák, ale tím mu nesmel poradiť, čo má zmeniť, pretože to pravidlá zakazujú!

w6.jpg

Pochopiteľne, že po pretekoch sa do toho obuli aj Toto Wolff aj Lewis Hamilton."Bola to iba otázka prepnutia jedného gombíka," povedal Toto Wolff. „No pre pilota jazdiaceho asi 350 km/h nie je ľahké si hneď uvedomiť v čom je problém." A mal pravdu.

w7.jpg

„Nemal som šancu zistiť čo sa deje," hneval sa Hamilton. „Nebolo kedy študovať nastavenia na volante. Bolo to veľmi riskantné. Pravidlo by sa malo zmeniť."

Podobný názor zastávajú aj Niki Lauda, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, či Kimi Räikkonen, ktorý mal podobný problém a Ferrari mu tiež nesmelo poradiť. „Je to hlúposť," priamočiaro reaguje na stav Räikkonen.

p6-1.jpg

FIA sa však na to pozerá inak. „Vždy sme verili, že by sa malo odstrániť pomáhanie pilotom cez vysielačku, pretože je to správne," vyjadruje sa k tomu samotný prezident Jean Todt. „Všetci sa zhodli na tom, je treba znížiť počet všetkých pomôcok pre pretekára počas pretekov a toto je časť týchto požiadaviek. Je to na tímoch, ako budú za daných okolností pracovať a dosahovať maximá. "

w2-1.jpg

Nebol to však jediný problém, ktorý v Baku na seba upozornil. Kimi ešte v prvej časti pretekov jazdil tesne za Ricciardom, ktorý náhle smeroval do depa na PIT STOP. Fín to zaregistroval neskoro, keď v snahe dosiahnuť čo najväčšiu rýchlosť sa viezol vo vzduchovom vankúši za Austrálčanom. Keď to zbadal, tak sa odpojil, no Daniel už mieril odbočovacím pruhom mimo trať a Fín pri návrate prešiel všetkými štyroma kolesami plnú bielu čiaru, ktorá oddeľuje nájazd do depa. A toto nemal robiť, lebo komisári mu právom hneď nadelili päť trestných sekúnd. Právom?

w5.jpg

Na tento nájazd do depa sa sťažovalo ešte počas tréningov viacero pilotov a pripomínalo, že to je len jedna z ďalších nedomyslených vecí vo formule jeden a maľovanie čiar by sa malo zmeniť na viacerých okruhoch. Samozrejme, že nikto nikoho nepočúval a nič sa nezmenilo. Bolo len otázkou času, kto sa nachytá.

w4-1.jpg

V F1 je to podobne ako na Slovensku. Neriešia sa základné podstatné veci, tak ako môžeme čakať, že sa niekto postará o vyriešenie týchto „drobností"?

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri