Baja TT Terras d’el Rei – Hetrik Carlosa Sousu
Kým v našich končinách na začiatok CCR sezóny ešte len čakáme, v Portugalsku sa jazdí v plnom prúde. Tretím podnikom Baja TT Terras d’el Rei tam pokračoval domáci šampionát a už po tretí raz sa z víťazstva tešil Carlos Sousa. Charakter prológu bol daný dažďom, ktorý zmáčal pripravenú 7-kilometrovú trať a Sousa v ňom získal druhé miesto. Mnohé úseky plné blata číhali na posádky aj v sobotu, spoločnosť im robili početné defekty. Štastie však stálo na strane Carlosa Sousu a kým súperi čas strácali, on ho naopak získaval. Do vedenia sa dostal po sobotnom druhom meranom úseku a do konca súťaže ho už nepustil. Prvé, a zatiaľ stále jediné, súkromné Mitsubishi Racing Lancer tak doposiaľ nespoznalo trpkosť prehry a Carlos Sousa si krok za krokom buduje svoj náskok na čele šampionátu.
Najrýchlejším jazdcom piatkového prológu bol Miguel Barbosa (BMW X3cc). Zaujímavosťou je, že rovnaký čiastkový úspech dosiahol aj na predchádzajúcich dvoch súťažiach. Na aktuálnej Baja TT Terras d’el Rei si nakoniec vytrpel tretie miesto, spomínať v dobrom však na sobotu 18. apríla nebude. Po dvoch defektoch hneď v prvej selektívnej sekcii stratil nielen koncentráciu, ale aj 14 minút na vedúceho Sousu. V nedeľu stratené tempo našiel a so Sousom zvádzal boj o každú sekundu. V celkovom poradí sa však nebolo kam posunúť a k tretiemu miestu z úvodnej súťaže a druhému z druhej, si tento víkend vybojoval opäť bronz. Bodový zisk z každej súťaže mu zatiaľ zaručuje druhú priečku v portugalskom šampionáte.
Z tretieho miesta však na Barbosu dotiera úradujúci majster Filipe Campos, jazdiaci takisto na BMW X3cc. Bodové manko z nedokončenej Rali TT Serras Norte je pre neho značným hendikepom, aktuálny zisk druhého miesta ho však vracia do hry o titul. Rovnako ako takmer všetci ostatní jazdci, aj Campos počas sobotňajšej prvej etapy strácal čas nielen kvôli množstvu blata na trati, ale tiež kvôli defektom. Po 244 kilometroch prvého meraného úseku mal na Sousu nepatrný náskok šiestich sekúnd, ktorý sa však po ďalších 110 kilometroch zmenil na viac ako dvojminútovú stratu. Vďaka víťazstvu v druhej špeciálke zmazal zo svojej straty 41 sekúnd. Pár kilometrov pred cieľom ho však vystrašili čudné zvuky linúce sa spod auta. Ich príčinou bola porucha diferenciálu a tá zohrala významnú rolu aj v nedeľnej poslednej špeciálke. So zámerom šetriť techniku dal Campos nohu dole z plynu a uľahčil tak Sousovi cestu k víťazstvu.
Camposov tímový kolega Bernardo Moniz da Maia dosiahol v prológu piaty najlepší čas a rovnaká priečka mu po väčšinu súťaže patrila aj v celkovom hodnotení. Za to, že nakoniec skončil štvrtý, môže smolné odstúpenie Pedra Granchu (Nissan Navara). Prvú päťku doplnil José Dinis Lucas s Mitsubishi Pajero a nie je bez zaujímavosti, že všetky vozidlá na čele hodnotenia sú poháňané dieslovými agregátmi.
Prvá polovica osemdielneho portugalského šampionátu sa uzavrie 23.-24.mája súťažou Baja TT Serra de Monchique.
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024
Off road trial Hruštín
20. 5. 2024
Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024
Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024
Offroad Tisovec III
29. 4. 2024
Offroad Tisovec II
29. 4. 2024
Offroad Tisovec
29. 4. 2024
Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023
Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023
Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023
Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023
Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022
Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021
Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021
Hungarian Baja
10. 8. 2021
Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021
Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021
Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021
Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020
Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019
Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 7. etapa
15. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa III
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa II
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa
14. 1. 2019