Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Baja Serra de Monchique

Wednesday, 27. 05. 2009 - 21:32, Michal Kostka   

Baja Serra de MonchiqueBaja Serra de Monchique má povesť mimoriadne náročnej súťaže. Úzke, kľukaté a pomalé horské cesty si vyžadujú poriadnu fyzickú pripravenosť, svoju daň si zvyčajne pýta aj horúčava. V sobotu bol pre sedemnásť štartujúcich posádok automobilov pripravený len desaťkilometrový prológ, hlavná súťažná porcia v podobe dvoch 150-kilometrových úsekov bola servírovaná v nedeľu.

Carlos Sousa (Mitsubishi Racing Lancer), víťaz predchádzajúcich troch súťaží, odmietal nálepku neporaziteľného a pripúšťal šance svojich súperov na víťazstvo a možné zdramatizovanie boja o titul. Ten by znova chcel získať aj trojnásobný národný šampión Miguel Barbosa (BMW X3 CC), ktorý sa chystal zahnať nepríjemné spomienky na minuloročné vypadnutie. Z víťazstva sa vtedy tešil Filipe Campos (BMW X3 CC) a menší cieľ si nedával ani teraz. „Táto súťaž ja ťažká a krátka, nie je priestor na žiadne chyby. Budeme útočiť od samého začiatku. Auto je pripravené perfektne, už sa len vyhnúť defektom a udržať si tempo.“



O niečo skromnejšie ambície mal Camposov tímový kolega Bernardo Moniz de Maia (BMW X3 CC), ktorý by rád minimálne zopakoval svoje štvrté miesto z predošlého štartu. Po dvoch vynechaných podujatiach sa na súťažné trate vrátil Miguel Farrajota so špeciálom Depieres Proto Rav4. O body v klasifikácii triedy T2 sa mali pobiť najmä Pedro Silva Nunes (Mitsubishi Pajero) a priebežný líder Nuno Matos (Isuzu D-Max).

Už po tretí raz zo štyroch tohtoročných súťaží bol prológ poznamenaný predchádzajúcim dažďom. Povrch trate pokrylo blato a o tom že bolo riadne šmykľavé sa presvedčil Miguel Barbosa. V snahe zaútočiť zo svojej druhej priečky priebežného poradia sa porúčal mimo trate. Vozidlo nebolo vážne poškodené, bol však problém dostať ho späť na trať. Barbosa v súťaži pokračoval, avšak s vyše dvojhodinovou stratou na beznádejne poslednej priečke. Najrýchlejší bol Filipe Campos, necelú pol minútu pred Carlosom Sousom, tretie miesto vlialo optimizmus do žíl Miguela Farrajotu. Na siedmej a ôsmej priečke sa s odstupom deviatich sekúnd zoradili dvaja kohúti na T2 smetisku Pedro Nunes Silva a Nuno Matos.



Prvý nedeľný meraný úsek ponúkol strhujúci súboj Camposa a Sousu. Po sto päťdesiatich kilometroch narástol Camposov náskok na päťdesiat dva sekúnd, na ich konci bola jeho spokojnosť s výkonom celkom zrejmá: „Tieto podmienky nám vyhovujú, naším cieľom je vyhnúť sa chybám a udržať si vysoké tempo aj poobede.“ Tímový kolega de Maia prehral kvôli defektu súboj o tretie miesto s José Gameirom (Nissan Navara) a prepadol sa dokonca až na šiestu priečku. Nehádzal však flintu do žita: „Ešte stále máme pred sebou ďalších 150 kilometrov, na ktorých zo seba vydáme maximum.“ Na piate miesto sa prepracoval Nuno Matos s produkčným Isuzu, pomohlo mu k tomu aj odstúpenie Miguela Farrajotu.

Prvé víťazstvo v rozbehnutom šampionáte si na konci víkendu pripísal veterán Filipe Campos. Bezchybnou jazdou si udržal tesné vedenie pred Sousom a konečne mohol sláviť triumf. „Bola to náročná súťaž, od začiatku sme šli naplno. Vo veľmi napínavom a intenzívnom súboji s Carlosom sme ubránili naše vedenie a získali desať veľmi dôležitých bodov.“ Carlos Sousa tvrdil, že dôležitejšie ako víťazstvo je získať ďalšie body do hodnotenia šampionátu. Vábeniu víťazstva však neodolal a v druhom nedeľnom meranom úseku popustil opraty svojho Mitsubishi. Camposovi nadelil tridsať sedem sekúnd, v celkovom súčte mu ich ale na triumf chýbalo ešte pätnásť. Bernardo Moniz de Maia stavil všetko na jednu kartu a veľmi agresívne zaútočil na tretiu priečku. Risk mu vyšiel a na pódium dostal aj druhé červené BMW tímu YSER Racing.



Štvrté miesto celkovo a prvé v triede T2 získal Nuno Matos a upevnil si vedenie vo svojej klasifikácii. Ani dve tretie miesta v meraných úsekoch nemohli dostať Miguela Barbosu z poslednej priečky na ktorej sa ocitol po nešťastnom prológu. Strata bodov znamenala aj stratu druhej priečky v šampionáte na ktorej ho nahradil Filipe Campos.

Do svojej druhej polovice sa portugalský šampionát prehupne súťažou Rali Transiberico v termíne od 17. do 21. júna. Okrem piateho podniku národného šampionátu to bude aj tretia a zároveň posledná súťaž tohtoročného Svetového pohára FIA cross country rallies.





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri