Baja Serra de Monchique
Baja Serra de Monchique má povesť mimoriadne náročnej súťaže. Úzke, kľukaté a pomalé horské cesty si vyžadujú poriadnu fyzickú pripravenosť, svoju daň si zvyčajne pýta aj horúčava. V sobotu bol pre sedemnásť štartujúcich posádok automobilov pripravený len desaťkilometrový prológ, hlavná súťažná porcia v podobe dvoch 150-kilometrových úsekov bola servírovaná v nedeľu.
Carlos Sousa (Mitsubishi Racing Lancer), víťaz predchádzajúcich troch súťaží, odmietal nálepku neporaziteľného a pripúšťal šance svojich súperov na víťazstvo a možné zdramatizovanie boja o titul. Ten by znova chcel získať aj trojnásobný národný šampión Miguel Barbosa (BMW X3 CC), ktorý sa chystal zahnať nepríjemné spomienky na minuloročné vypadnutie. Z víťazstva sa vtedy tešil Filipe Campos (BMW X3 CC) a menší cieľ si nedával ani teraz. „Táto súťaž ja ťažká a krátka, nie je priestor na žiadne chyby. Budeme útočiť od samého začiatku. Auto je pripravené perfektne, už sa len vyhnúť defektom a udržať si tempo.“
O niečo skromnejšie ambície mal Camposov tímový kolega Bernardo Moniz de Maia (BMW X3 CC), ktorý by rád minimálne zopakoval svoje štvrté miesto z predošlého štartu. Po dvoch vynechaných podujatiach sa na súťažné trate vrátil Miguel Farrajota so špeciálom Depieres Proto Rav4. O body v klasifikácii triedy T2 sa mali pobiť najmä Pedro Silva Nunes (Mitsubishi Pajero) a priebežný líder Nuno Matos (Isuzu D-Max).
Už po tretí raz zo štyroch tohtoročných súťaží bol prológ poznamenaný predchádzajúcim dažďom. Povrch trate pokrylo blato a o tom že bolo riadne šmykľavé sa presvedčil Miguel Barbosa. V snahe zaútočiť zo svojej druhej priečky priebežného poradia sa porúčal mimo trate. Vozidlo nebolo vážne poškodené, bol však problém dostať ho späť na trať. Barbosa v súťaži pokračoval, avšak s vyše dvojhodinovou stratou na beznádejne poslednej priečke. Najrýchlejší bol Filipe Campos, necelú pol minútu pred Carlosom Sousom, tretie miesto vlialo optimizmus do žíl Miguela Farrajotu. Na siedmej a ôsmej priečke sa s odstupom deviatich sekúnd zoradili dvaja kohúti na T2 smetisku Pedro Nunes Silva a Nuno Matos.
Prvý nedeľný meraný úsek ponúkol strhujúci súboj Camposa a Sousu. Po sto päťdesiatich kilometroch narástol Camposov náskok na päťdesiat dva sekúnd, na ich konci bola jeho spokojnosť s výkonom celkom zrejmá: „Tieto podmienky nám vyhovujú, naším cieľom je vyhnúť sa chybám a udržať si vysoké tempo aj poobede.“ Tímový kolega de Maia prehral kvôli defektu súboj o tretie miesto s José Gameirom (Nissan Navara) a prepadol sa dokonca až na šiestu priečku. Nehádzal však flintu do žita: „Ešte stále máme pred sebou ďalších 150 kilometrov, na ktorých zo seba vydáme maximum.“ Na piate miesto sa prepracoval Nuno Matos s produkčným Isuzu, pomohlo mu k tomu aj odstúpenie Miguela Farrajotu.
Prvé víťazstvo v rozbehnutom šampionáte si na konci víkendu pripísal veterán Filipe Campos. Bezchybnou jazdou si udržal tesné vedenie pred Sousom a konečne mohol sláviť triumf. „Bola to náročná súťaž, od začiatku sme šli naplno. Vo veľmi napínavom a intenzívnom súboji s Carlosom sme ubránili naše vedenie a získali desať veľmi dôležitých bodov.“ Carlos Sousa tvrdil, že dôležitejšie ako víťazstvo je získať ďalšie body do hodnotenia šampionátu. Vábeniu víťazstva však neodolal a v druhom nedeľnom meranom úseku popustil opraty svojho Mitsubishi. Camposovi nadelil tridsať sedem sekúnd, v celkovom súčte mu ich ale na triumf chýbalo ešte pätnásť. Bernardo Moniz de Maia stavil všetko na jednu kartu a veľmi agresívne zaútočil na tretiu priečku. Risk mu vyšiel a na pódium dostal aj druhé červené BMW tímu YSER Racing.
Štvrté miesto celkovo a prvé v triede T2 získal Nuno Matos a upevnil si vedenie vo svojej klasifikácii. Ani dve tretie miesta v meraných úsekoch nemohli dostať Miguela Barbosu z poslednej priečky na ktorej sa ocitol po nešťastnom prológu. Strata bodov znamenala aj stratu druhej priečky v šampionáte na ktorej ho nahradil Filipe Campos.
Do svojej druhej polovice sa portugalský šampionát prehupne súťažou Rali Transiberico v termíne od 17. do 21. júna. Okrem piateho podniku národného šampionátu to bude aj tretia a zároveň posledná súťaž tohtoročného Svetového pohára FIA cross country rallies.
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024
Off road trial Hruštín
20. 5. 2024
Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024
Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024
Offroad Tisovec III
29. 4. 2024
Offroad Tisovec II
29. 4. 2024
Offroad Tisovec
29. 4. 2024
Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023
Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023
Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023
Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023
Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022
Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021
Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021
Hungarian Baja
10. 8. 2021
Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021
Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021
Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021
Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020
Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019
Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 7. etapa
15. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa III
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa II
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa
14. 1. 2019