Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Baja Espana Aragon: Posledné chvíle pred štartom

Friday, 24. 07. 2009 - 19:40, Michal Kostka   

Baja Espana Aragon: Posledné chvíle pred štartomOd roku 1983 sa na prašných a rýchlych tratiach v regióne Aragon objavilo mnoho slávnych mien, medzi ktorými nechýbali ani víťazi Dakaru. V kategórii automobilov sa najväčším počtom víťazstiev môžu pochváliť Pierre Lartigue a Jean-Louis Schlesser, obaja tu triumfovali zhodne štyri razy. Teraz majú obaja šancu zaokrúhliť počet získaných vavrínov na päť, keďže sa na štarte objavia aj tento rok. Nezmar Jean-Louis Schlesser už tradične na buggy vlastnej produkcie, Pierre Lartigue za volantom špeciálu Tot Curses Proto C4. Ako už názov prezrádza, ide o vozidlo postavené na báze Citroenu C4 a začiatkom júna s ním Lartigue vybojoval tretie miesto na Baja Aguilas.



Ich šance sú však skôr teoretické, medzi ôsmymi desiatkami prihlásených posádok sú aj vážnejší kandidáti na prvú priečku. So štartovým číslom 1 na trať vyrazí priebežný líder FIA Baja Cup-u Boris Gadašin. Jeho tím neustále vyvíja a vylepšuje špeciál nazvaný G-Force Proto, pred španielskou súťažou došlo k jeho skráteniu a tiež k výrazným zmenám na riadení, brzdách, palivovom systéme, vďaka novým mapám sa zlepšila akcelerácia. S dvojkou bude súťažiť Tonni van Deijne na ex-továrenskom Mitsubishi MPR13. Premiérovo s týmto vozom štartoval na Italian Baja a bolo z toho tretie miesto. Za rusko-španielskou dvojicou už nasledujú prvé štyri z celkovo piatich BMW X3 CC. Jednotkou tímu X-Raid je Guerlain Chicherit (štartové číslo 3), držiteľ Svetového pohára pre tento rok. Po druhý raz sa za volantom bavoráka objaví Nani Roma (č. 4) a s päťkou na dverách sa predstaví najnovšia posila tímu, legendárny Stephane Peterhansel. Hneď za ním na trať vyrazí skúsený portugalský matador Filipe Campos.



V šťastnú sedmičku bude dúfať Artem Varencov, prvý zástupca triedy T2 (Toyota LC 125) a jej tohtoročný víťaz vo Svetovom pohári. Jean-Louis Schlesser bude mať na buggy číslo osem, Rui Sousa má na svojom Isuzu D-Max deviatku a prvú desiatku na štarte uzatvorí Krzysztof Holowczyk s Nissanom Navara. Na konci druhej desiatky sa nachádza štvorica zaujímavých jazdcov. Už spomínaný Pierre Lartigue dostal pridelené číslo šestnásť, sedemnástku má posledné BMW X3 pilotované Bernardom Moniz Da Maiom. Jediné Mitsubishi MRX 09, alebo inak povedané Racing Lancer po prvý raz pilotuje Nicolas Misslin (č. 18) a s najlepším tohtoročným dakarským Mitsubishi sa objaví Miroslav Zapletal (č. 19). V Strakare je nový motor a hoci sa už nestihlo vymeniť brzdový systém zadnej nápravy, vozidlo a jeho posádka sú pripravení potrápiť konkurenciu.



Zaujímavosťou je autíčko s číslom 21, ktorým nie je nič iné ako populárny Fiat PanDAKAR. Pilotovať ho bude Loris Calubini, na sedadle spolujazdca sedí Giacomo Verzeletti. Pôvodný motor Fiat o objeme 1,3 litra bol vymenený za pohonnú jednotku Alfa Romeo s rovnakým objemom. Jediný poľský zástupca Aleksander Sachabinski štartuje s Toyotou LC 120 v triede T2 (č. 47), takisto osamotený maďarský reprezentant Imre Varga zas na Nissane Navara z dielne Jiřího Přibyla (č. 52). Novú buggy z vlastnej dielne predstaví Philippe Gache (č. 67).

Absolútnym rekordérom Baja Espana Aragon je Isidre Esteve Pujol. V sedle KTM tu zvíťazil celkom šesť krát, ďalšie víťazstvo v jednej stope však už asi nepridá. Následkom ťažkej havérie v roku 2007 zostal pripútaný na vozík, čo mu však nebránilo vrátiť sa na súťažné trate za volantom SsangYongu. Tento rok sa však na štarte neobjaví. Prvý motorkár má na stroji číslo 201 a je ním David Casteu. Tento sympatický jazdec je jedným z tých, ktorí vítajú nové pravidlá preferujúce stroje s objemom motora do 450 cm3. Prekvapením je značka, ktorú si zvolil pre svoj prechod medzi štyristopäťdesiatky. Francúzsky jazdec sa objaví na francúzskom stroji Sherco 450. Na súpiske tím KTM Repsol figurujú tri mená; Jordi Viladoms (č. 202), Gerrard Farres (č. 207) a David Roma (č. 213). V rámci príprav na Dakar 2010 sa v tíme Honda Europe objaví americký jazdec Quinn Cody, víťaz mnohých off-road súťaží na americkom kontinente, vrátane prestížnej Baja 1000.



Zastúpenie hneď v dvoch kategóriách bude mať český tím KM Racing. David Pabiška a Ivan Jakeš odštartujú na dakarských špeciáloch KTM 690. V celom štartovom poli osedlajú najsilnejšie a najvýkonnejšie, zároveň však aj najťažšie ovládateľné stroje, čo na technickej trati s množstvom zákrut nemusí byť výhoda. Pre štart v Španielsku sa rozhodol aj Martin Macík s posledným Liazom (č. 519). Do kabíny okrem veterána Josefa Kalinu usadne Macíkov syn Martin, pre ktorého to bude prvý štart s kamiónom.

Prvé súťažné kilometre absolvujú súťažiaci v piatok 24. júla na 5,5 kilometra dlhom prológu.






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri