Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné

Autoslide 2012 sa vydaril

Thursday, 16. 02. 2012 - 22:07, Zdenka Frývaldská   

Autoslide 2012 sa vydaril

Autoslide 2012 pozná svojich víťazov. Podujatie, ktoré sa tak dlho pripravovalo a ktoré každoročne otvára sezónu, sa aj v tomto roku ozaj vydarilo. V nedeľu 8.januára sa na jeho štart postavilo dokopy 30 pretekárov v kategóriách dvojkoliek a štvorkoliek, v ktorých sa víťazmi stali Stanislav Korytár a Jozef Zimerman.

Peter Vranský;autoslide-zarnovica-2012-034.jpg

Nová motoršportová sezóna 2012 je už tu! Rovnako ako po iné roky, aj túto sezónu otvorili preteky automobilov na plochej dráhe v Žarnovici. Ich hlavným organizátorom bola Agentúra MMI, s.r.o. za spolupráce so SAMŠ a mestom Žarnovica. Nedostatočná snehová nádielka a teploty nad nulou síce nedovolili užiť si pravú zimnú show, no aj blatný povrch sa postaral o veľa zábavy. O tom, že tohtoročná Autoslide bude veľmi zaujímavá, hovorili už tlačové správy na stránke organizátora a tiež stúpanie počtu pretekárov v zozname prihlásených. Keď sa tam postupne objavovali známe slovenské i české mená z autokrosu aj rally, bolo jasné, že sa bude na čo pozerať.

Tibor Szabosi;co8c0895-1.jpg

Preteky ako sú Autoslide potrebujú veľkú prípravu. Niektorí jazdci svoje autá len spevňovali a pripravovali na nárazy súperov, iní na nich dlho pracovali a menili čo sa dalo. Jedným z tých, ktorí však nemali na svoje auto až tak veľa času bol Petr Maršálek. „Na tento podnik jsem se připravit moc nemohl, bohužel pro mě, byl jsem týden před závodem nemocný, a proto jsem nic velkého nemohl nachystat. V mé hlavě bylo spousta věcí, a také měli být pro mé fanoušky jak z Česka tak i Slovenska různé překvapení. Ale jak říkám, nebyl na to díky nemoci čas. Tak zhruba 14 dní před soutěží jsme montovali novou převodovku, kterou jsme chtěli vyzkoušet, a právě to mě velice překvapilo jak auto začalo fungovat", povedal Petr. Presne opačnú pozíciu k príprave zaujal mladý Trebišovčan Dušan Králik, ktorý na to mal aj viac času. „Myslím si, že sme sa pripravovali dosť pedantne. Auto sme pripravovali ako sa len dalo. Pracovali sme aj na detailoch, ako napríklad lakovanie auta. Zháňali sa kvôli tomu aj pneumatiky", informoval Dušan. Medzi štvorkolkami sa objavil aj český jazdec Martin Svoboda. Minulý rok sa mu podarilo získať druhé miesto a určite veril, že tento rok si pozíciu najmenej zopakuje. „Na závod jsem se připravoval jako na každý jiný. Měli sme dilema jaké pneumatiky si vzít sebou, protože jsme nevěděli jaké tam bude počasí. Když jsem četl silnou startovní listinu, mým plánem bylo dostat se nějak do finále. To jsem měl ještě hendikep, protože jsem neměl přední špéru, jenom sériový diferenciál", povedal k príprave Martin.

Peter Vranský;autoslide-zarnovica-2012-071.jpg

Preteky sa začali o deviatej hodine ráno voľným tréningom. Po ňom nasledovalo slávnostné otvorenie, ktoré spočívalo v predstavení súťažiacich. K motoršportu samozrejme patria aj pekné ženy, a tak väčšinu pretekárov sprevádzali hostesky alebo priateľky či manželky, niektoré aj držiac vlajky svojej krajiny. Súťaž následne pokračovala tromi rozjazdami v každej kategórii. Práve tie mali rozhodnúť o tom, kto postúpi do finále. V každej z troch jázd totiž jazdci získavajú body, za prvé tri, za druhé dva a za tretie miesto jeden bod. Na trati dlhej 400 metrov a širokej 13 metrov absolvujú vždy tri kolá, počas ktorých sa vie poradie pekne zamiešať. Autokros a teda aj autoslide sú známe tým, že sú to kontaktné športy, kde sa súperí ozaj na ostrie noža. Že je to naozaj tak, predvádzali súťažiaci hneď od prvých metrov. Po štarte štvorice Maršálek, Pospíšilík, Tužinský a Vačko ostal hneď v prvej zákrute veľký neporiadok. Jazdci sa do seba ozaj pustili a okrem polámaných plastov porozhadzovali aj pneumatiky z vnútornej strany okruhu, ktoré im v ďalších kolách ešte narobili veľa problémov. Po súboji Tomáša Pospíšilíka s Petrom Maršálkom, no najmä kvôli niekoľkým kolíziám s pneumatikami, bola Tomášova Corsa k nepoznaniu. Mechanici v tíme mali čo robiť, aby auto nejako upravili pre ďalšie jazdy.

Tibor Szabosi;co8c9159-4.jpg

Rovnako to bolo aj pri štvorici Machovič, Bodanský, Králik a Polák. Hneď po štarte sa do hodín a následne mimo trate dostal Peter Polák na Škode Rapid. Keďže mu veľmi dlho trvalo kým sa vrátil naspäť na trať, jeho šance na zisk pekného miesta boli zmarené. Mohol to napraviť vo zvyšných dvoch jazdách, no v oboch skončil „zapadnutý" v blate, a tak musel byť odtiahnutý. K nepoznaniu sa zmenila aj Felicia českého jazdca Miloslava Bodanského. Po niekoľkých úderoch od súperov bola z každej strany obitá a len tak tak bolo ešte možné rozoznať o aké auto sa jedná. O adrenalínové momenty pre divákov sa veľmi dobre staral Michal Vačko, ktorému do cesty niekoľkokrát vošli pneumatiky, ktoré súperom zavadzali, a tak ich Michal často musel preskakovať. Občas sa stalo, že sa ocitol na jednom či dvoch kolesách, čo v divákoch vzbudzovalo veľký obdiv, že jazdec svoje auto dokáže udržať tak, aby sa neprevrátilo. Zatiaľ čo sa v pozadí odohrávali veľké súboje o druhé či tretie miesto, po víťazstvá si v rozjazdách prichádzali takmer bezstarostne Stano Korytár, Petr Maršálek či Karol Šedivý, ktorí vďaka tomu postúpili aj do finále. Doplnili ich tam ešte Jozef Machovič, Lukáš Kobliha a Dušan Králik.

Tibor Szabosi;co8c0809-7.jpg

Rozjazdy vo famóznom prevedení mohli diváci sledovať aj v štvorkolkách. Jazdci v nadupaných autách sa totiž taktiež nebránili vzájomným súbojom, naopak, bojovali o každý meter trate. Všetko sa začalo prvou rozjazdou, v ktorej sa o zábavu pre divákov postarali štvornásobný víťaz Autoslide Jozef Zimerman s Miroslavom Pospíchalom. Prvé zákruty absolvovali bok po boku, no napokon Miro ustúpil rýchlejšiemu a silnejšiemu Cimovi, ako všetci volajú Zimermana. Tento súboj sa neskôr zopakoval aj v ďalšej jazde. Mirova Corolla z neho napokon vyšla bez prednej masky a s viacerými „odreninami". V úzadí sa spočiatku držal Jozef Béreš. Neskôr však ukázal, že dokáže nielen zabávať divákov, ale aj zabojovať o najvyššie pozície, keď sa v jednej z jázd dostal na druhé miesto za Martina Svobodu. Menej úspešný bol jediný rakúsky účastník Markus Hofer, ktorý musel kvôli technickým problémom odstúpiť.

Tibor Szabosi;co8c8825-8.jpg

Pekné súboje predvádzali aj Martin Svoboda s Milanom Beckertom alebo Ľuboš Kužel s okruhárom Filipom Sládečkom či aukrosárom Ľubošom Greguškom. Nemožno však zabudnúť ani na Martina Semeráda. Ten prišiel na Autoslide po náročnej rakúskej Jänner Rally. No jeho výkon bol ozaj fascinujúci. Súboj s Milanom Greguškom či Jozefom Bérešom sa pre neho síce skončil neúspechom, keď sa viackrát ocitol na vonkajšej strane okruhu, kde bolo veľa blata, no jeho jazda bola fantastická. Keby mal viac šťastia, určite by sa prebojoval aj do finále. Presne napriek tejto jazde bol napokon divákmi vyhlásený za Kráľa Autoslide. Do finále áut s pohonom 4x4 postúpili Jozef Zimerman, Martin Svoboda, Ľuboš Kužel, Filip Sládečka a bratia Greguškovci Milan a Ľuboš.

Tibor Szabosi;co8c0910-5.jpg

Finále v oboch kategóriách bolo veľmi napínavé. Na trati bolo šesť áut a jazdilo sa na šesť kôl. Poradie štartu bolo určené podľa počtu získaných bodov v rozjazdách. Najlepšími pozíciami sa ukázali miesta čo najbližšie k vnútornému okraju trate. Medzi dvojkolkami tam stál aj Stano Korytár, ktorý výborne odštartoval a šiel si jednoznačne po víťazstvo. Aj keď chvíľu sa ho dokázal držať Jozef Machovič, svoje miesto musel uvoľniť Šedivému. Ten sa vďaka dobrému štartu, no z druhej rady, dokázal prebojovať dopredu a ohroziť Korytárove miesto. No na súboj už nebolo dostatok času, a tak poradie ostalo nezmenené. Prvé miesto si odniesol Stanislav Korytár, druhé Karol Šedivý a tretie Jozef Machovič. Na mieste tesne pod stupňami víťazov dorazil Petr Maršálek so svojou Feliciou. Vonkajšia pozícia na štarte sa ukázala ako veľmi nevýhodná a český jazdec mohol robiť čo vedel, no na najrýchlejších jazdcov to nestačilo. „Do finále jsem šel nakonec z 1. řady, ale jako třetí, což naznačovalo, že to nebude ono, bylo zde dost hlubokého bláta. Tak to také dopadlo, po startu mě dokonce předjel ze 2. řady Karol Šedivý a nakonec jsem dojel na 4. místě. Z toho jsem byl malinko zklamaný, ale závody se mi i tak líbily. Myslím si, že pořadatelé odvedli dobrou práci a můžeme jim poděkovat, že vůbec tuto akci uskutečnili. Malinko mě mrzí, že občas mohli řešit věci jinak, a také mohly se postarat o shrnutí plochy, aby byly závody více vyrovnané, zvláště na startu", porozprával o svojich pocitoch Petr.

Tibor Szabosi;co8c9801-1.jpg

O piate miesto medzi sebou súperili Lukáš Kobliha a Dušan Králik. Práve Dušan mal na štarte najhoršiu pozíciu, a tak by musel mať ozaj veľké šťastie, aby si ju zlepšil. No nepodarilo sa to a došiel na šiestom mieste. So svojím umiestnením bol napokon aj tak spokojný. „Neočakával som, že to až tak skvelo dopadne. V prvej rozjazde som skončil na treťom mieste, no v druhej na prvom, čo ma veľmi potešilo. V poslednej som skončil druhý, čím som sa dostal do finále, avšak štartoval som z najhoršej pozície. Tomu až tak veľmi dobre dodnes nerozumiem, keďže sme mali rovnaký počet bodov. Napriek tomu som sa snažil dostať pred VW Lupo, no strelila mi guma. Skončil som tak na 6. mieste. Pri takejto konkurencii som neočakával ani to finále, takže moja spokojnosť je veľká", zhrnul Dušan.

Tibor Szabosi;co8c9386-4.jpg

V kategórii štvorkoliek bolo prvé miesto jasné taktiež od začiatku. Držal si ho Jozef Zimerman, ktorý chvíľu súperil s Martinom Svobodom, no napokon si vytvoril náskok, ktorý súperi nemali šancu dobehnúť. Divácke oko sa tak sústredilo na súboj o tretie miesto medzi bratmi Greguškovcami. Spočiatku si ho bez problémov držal starší z bratov, no mladší Ľuboš napokon zatlačil a Milana predbehol. Obaja sa niekoľkokrát ešte dostali mimo ideálnej stopy, no pozície si už nezmenili.

Tibor Szabosi;co8c0421-3.jpg

Výsledkom finálovej jazdy bolo prvé miesto pre Jozefa Zimermana, druhé miesto pre Martina Svobodu a tretie pre Ľuboša Gregušku. Martin Svoboda síce naplnil svoj cieľ, no pozíciu si nezlepšil. Aj tak však vyjadril veľkú spokojnosť s pretekmi a so slovenskými divákmi i moderátorom. „Cimo šel ve finále nekompromisně přes gumy a přeze mně, nemělo cenu se za ním honit, ale udržet si skvělé druhé místo. Organizace závodu byla skvělá, moc rád se na Autoslide vracím. Už teď se těším na další ročník. Na Slovensku jsou skvělí lidé, moc rád tam jezdím a taky moderátor je skvělý, který tomu dává skvělou atmosféru, což u nás nikdo neumí. Mám vás všechny rád", povedal k svojmu účinkovaniu Martin Svoboda. Pre doplnenie ešte dodáme, že na štvrtom mieste dorazil Milan Greguška, na piatom Filip Sládečka a na šiestom Ľuboš Kužel.

Tibor Szabosi;co8c1637-1.jpg

Autoslide 2012 teda prebehol bez väčších problémov a možno ho považovať za veľmi vydarené podujatie na otvorenie sezóny. Väčšina jazdcov sa už teraz teší na ďalší ročník. Okrem zaujímavých súbojov na trati sledovali diváci aj pokus o prekonanie traťového rekordu. To sa predsa len po dlhom čase konečne podarilo. Tým šťastným, ktorý si za to odniesol aj peknú hotovosť, sa stal Milan Greguška. Aktuálny rekord trate má teraz hodnotu 1:22,41.

Zdenka Tamášová



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri