Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Armin Schwarz: Prach - nič pre slabé povahy

Monday, 06. 04. 2009 - 19:15, Michal Kostka   

Armin Schwarz: Prach - nič pre slabé povahyZatiaľ čo intenzívne pracujeme na realizácii nášho nového projektu, o ktorom sa viac dozviete v nadchádzajúcich týždňoch, pozývam vás všetkých na krátky výlet do púšte. Nie je tam toho veľa k videniu, je to však dobrodružstvo – najmä v kokpite súťažného vozidla. Štartujeme...

Ženieme sa púšťou rýchlosťou okolo 160 km/h. Dvesto metrov pred nami je súper, za ním sa ťahá dlhý oblak prachu. Ak fúka bočný vietor a unáša prach preč, nie je problém ho dobehnúť. Priblížime sa na 50-60 metrov a prachová clona zhustne. A hoci takmer nevidíme pred seba, stále ideme na plný plyn. Stáčame volant buď doprava alebo doľava a pýtame sa sami seba: „Prejdeme?“ Tempo je priam pekelné a modlíme sa, aby chlapík pred nami nespravil nejakú hlúposť. Pri troche šťastia sa v piesku neskrýva veľký kameň, ktorý len čaká na príležitosť zničiť nám pruženie... Musíme sa chopiť prvej možnej príležitosti a dostať sa pred súpera a preč z prachu.



Prach nie je problémom len pri rýchlej jazde, ale aj pri predieraní sa v po kolená hlbokom piesku. Jazda pripomína spomalený film, teplota prudko stúpa a 640-koňová buggy sa začína potiť. Vzduch okolo nás sa mení na nepreniknuteľnú zmes žltej, červenej, hnedej, sivej a čiernej - takto to vyzerá priamo v prachu. V kopite to vyzerá ako po výbuchu spoky - všetko zmizlo pod nánosom prachu.

Navigátor sa snaží z obrazovky GPS vyčítať potrebné údaje, je to takmer nemožné. Robím všetko čo je v mojich silách aby som nás dostal z tejto šlamastiky. Aj v týchto podmienkach však my a náš motor dýchame čerstvý vzduch. Vďačiť za to môžeme špecialistom z K&N Engineering, výrobcovi špičkových vzduchových a olejových filtrov. Ich filtre sú vyrobené z bavlnenej gázy a sú znovupoužiteľné – stačí ich vyprať, naolejovať a sú ako nové.



Náš osemvalec dýcha cez dva takéto filtre. Umiestnené sú v podlahe za našimi sedadlami. Priamo pod sedadlami je prívod vzduchu pre ventiláciu v našich prilbách, samozrejme s filtrami od K&N. Ventilátor vháňa vzduch do našich prilieb v ktorých je mierny pretlak. To zabraňuje prachu dostať sa dnu, prúd vzduchu prilbu ochaldzuje a my sa toľko nepotíme. Zvonku to vyzerá všelijako, vnútri je však bezpečne a pohodlne – veľké ĎAKUJEM patrí našim priateľom z K&N.

Popritom ako pracujem na tomto článku, si balím veci a chystám sa na lietadlo do Portugalska, kde budem komentovať ďalší podnik Majstrovstiev sveta WRC. Nateraz je to odo mňa všetko, viac správ opäť o dva týždne.

Armin Schwarz





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri