Armin Schwarz: Prach - nič pre slabé povahy
Zatiaľ čo intenzívne pracujeme na realizácii nášho nového projektu, o ktorom sa viac dozviete v nadchádzajúcich týždňoch, pozývam vás všetkých na krátky výlet do púšte. Nie je tam toho veľa k videniu, je to však dobrodružstvo – najmä v kokpite súťažného vozidla. Štartujeme...
Ženieme sa púšťou rýchlosťou okolo 160 km/h. Dvesto metrov pred nami je súper, za ním sa ťahá dlhý oblak prachu. Ak fúka bočný vietor a unáša prach preč, nie je problém ho dobehnúť. Priblížime sa na 50-60 metrov a prachová clona zhustne. A hoci takmer nevidíme pred seba, stále ideme na plný plyn. Stáčame volant buď doprava alebo doľava a pýtame sa sami seba: „Prejdeme?“ Tempo je priam pekelné a modlíme sa, aby chlapík pred nami nespravil nejakú hlúposť. Pri troche šťastia sa v piesku neskrýva veľký kameň, ktorý len čaká na príležitosť zničiť nám pruženie... Musíme sa chopiť prvej možnej príležitosti a dostať sa pred súpera a preč z prachu.
Prach nie je problémom len pri rýchlej jazde, ale aj pri predieraní sa v po kolená hlbokom piesku. Jazda pripomína spomalený film, teplota prudko stúpa a 640-koňová buggy sa začína potiť. Vzduch okolo nás sa mení na nepreniknuteľnú zmes žltej, červenej, hnedej, sivej a čiernej - takto to vyzerá priamo v prachu. V kopite to vyzerá ako po výbuchu spoky - všetko zmizlo pod nánosom prachu.
Navigátor sa snaží z obrazovky GPS vyčítať potrebné údaje, je to takmer nemožné. Robím všetko čo je v mojich silách aby som nás dostal z tejto šlamastiky. Aj v týchto podmienkach však my a náš motor dýchame čerstvý vzduch. Vďačiť za to môžeme špecialistom z K&N Engineering, výrobcovi špičkových vzduchových a olejových filtrov. Ich filtre sú vyrobené z bavlnenej gázy a sú znovupoužiteľné – stačí ich vyprať, naolejovať a sú ako nové.
Náš osemvalec dýcha cez dva takéto filtre. Umiestnené sú v podlahe za našimi sedadlami. Priamo pod sedadlami je prívod vzduchu pre ventiláciu v našich prilbách, samozrejme s filtrami od K&N. Ventilátor vháňa vzduch do našich prilieb v ktorých je mierny pretlak. To zabraňuje prachu dostať sa dnu, prúd vzduchu prilbu ochaldzuje a my sa toľko nepotíme. Zvonku to vyzerá všelijako, vnútri je však bezpečne a pohodlne – veľké ĎAKUJEM patrí našim priateľom z K&N.
Popritom ako pracujem na tomto článku, si balím veci a chystám sa na lietadlo do Portugalska, kde budem komentovať ďalší podnik Majstrovstiev sveta WRC. Nateraz je to odo mňa všetko, viac správ opäť o dva týždne.
Armin Schwarz
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024
Off road trial Hruštín
20. 5. 2024
Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024
Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024
Offroad Tisovec III
29. 4. 2024
Offroad Tisovec II
29. 4. 2024
Offroad Tisovec
29. 4. 2024
Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023
Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023
Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023
Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023
Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022
Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021
Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021
Hungarian Baja
10. 8. 2021
Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021
Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021
Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021
Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020
Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019
Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 7. etapa
15. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa III
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa II
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa
14. 1. 2019