Armin Schwarz na Baja 500
Pred štartom náročnej súťaže Baja 500, druhej v tohtoročnom kalendári SCORE, sa náš tím rozrástol o jedného nového člena. Rady All German Motorsports tímu doplnil úradujúci majster sveta P-WRC Andreas Aigner. Dvadsaťštyri ročný Andreas je obrovský talent, o tom nás presvedčil už pred rokmi v juniorskom programe. Po zisku titulu svetového šampióna si teraz trúfol aj náročný duel muža proti mužovi, vo vysokej rýchlosti, v hustom prachu.
Svoje tradičné rally vozidlo vymenil za 640-koňovú buggy a hoci sa toto ťažké monštrum ovláda celkom odlišne ako je zvyknutý, nebol to pre neho problém. Vedel som že pre šprintéra, akým Andreas je, nebude ľahké udržať si tempo počas dlhej jazdy púšťou a zároveň šetriť auto. Nakoniec nás všetkých prekvapil fantastickým výsledkom.
Ešte skôr ako sa dostaneme k samotnému preteku sa s Vami chcem podeliť o moju obľúbenú historku. Odohrať sa môže aj na Baja 500, či na ktoromkoľvek inom preteku SCORE.
Na technickú kontrolu mieri Joe so svojím púštnym monštrom. Počas dvadsiatich rokov súťaže technickí komisári niečo také ešte nevideli. „Hej Joe, čo to máš?“ Joe vysvetľuje, aké zmeny urobil na tlmičoch, na rozložení hmotnosti a vlastne aj na ráme vozidla. „Aha,“ skonštatuje Carlos a už volá Salovi. Sal je šéf off-road série SCORE, jeho postavenie je rovnaké ako má Bernie Ecclestone v F1. Sal si vypočuje o čo ide a vraví: „To znie dobre, musíme však pre Joa vytvoriť novú triedu.“ Ako povedal, tak sa aj stalo a tak sa Joe postavil na štart Baja 500 a pretekal vo svojej vlastnej triede. Napokon, každý si zaslúži šancu preháňať sa 860 míľ púšťou.
Kto si chce v sobotu pozrieť štart Baja 500, musí si privstať. Prvé motorky a quady štartujú už o šiestej ráno, po nich o desiatej aj buggy a trucky. Buggy v ktorej sa striedam s Martinom Christensenom vyráža na trať ako druhá v poradí, o osem pozícií neskôr sa zo štartovej čiary odlepí aj druhé vozidlo pilotované Arminom Kremerom. Na posledných dvesto päťdesiatich míľach ho za volantom vymení nováčik Andreas Aigner.
Tento pretek bol môj zatiaľ najlepší a je to zásluha najmä Armina Kremera, ktorý znovu predviedol fantastické prestavenie. Približne od 99 míle sme boli vo vedení a vo formácii sme sa hnali púšťou. Chvíľu bol vpredu Armin, chvíľu zas ja. Bolo to úžasné: ani v rýchlosti 180 km/h, jazdiac v prachu za Arminom som vôbec nemal obavy. Viem, že na Armina sa môžem spoľahnúť na 100%.
Približne pätnásť míľ pred striedaním jazdcov, som na dvesto šesťdesiatejdruhej míli predbehol Trophy Truck, čo sa Arminovi v úzkej časti trate už nepodarilo. Odovzdal som buggy Martinovi a on ju bezpečne doviedol do cieľa na druhom mieste. Je to fantastický úspech, trochu nás však mrzí, že od víťaza nás delilo len 123 sekúnd.
V druhej buggy Andy Aigner vystriedal Armina a svoj prvý štart oslávil excelentným tretím miestom. Počas preteku zapadol Andy len raz, našťastie All German Motorsports má k dispozícii obrovský logistický tím šesťdesiatich piatich ľudí a niekoľkých sprievodných vozidiel okamžite pripravených pomôcť. Trvalo len päť minút kým Andyho vrátili späť na trať.
Obe naše súťažné vozidlá boli na náročný pretek perfektne pripravené a nemali sme s nimi žiadny problém, za čo skladám obrovskú poklonu všetkým členom tímu. Teraz sa opäť vraciam k prípravám na obrovskú off-road akciu Baja 300 Powerdays Germany. Počas dvoch dní sa v nabitom programe predstavia top jazdci série SCORE, bývalí aj súčasní svetoví šampióni, hviezdy motokrosu aj freestylu. Od dakarského MANu, cez Trophy trucky, buggy, vozidlá WRC až po elektro-motokrosku; máme všetko čo na trati vyzerá bombasticky. Viac na web stránke www.baja300-powerdays.com.
Armin Schwarz
Poznámka pod čiarou:
Radosť Armina Schwarza z druhého miesta žiaľ nemala dlhé trvanie. Už po týždni sa výsledky Baja 500 dramaticky menili a medzi tými čo si pohoršili bol aj Armin. Snáď po prvý raz v histórii pristúpila SCORE k striktnému dodržiavaniu pravidiel a výsledkom bolo penalizovanie drvivej väčšiny posádok. V triede Trophy truckov sa z devätnástich posádok v cieli len tri vyhli trestným minútam. Najviac na to doplatil Robby Gordon, z prvého miesta sa prepadol na siedme a víťazstvo tak pripadlo Rickovi D. Johnsonovi. Taktiež pôvodne druhý B.J. Baldwin si pohoršil o šesť priečok, z prvej trojky si svoju pozícii udržal jedine tretí Roger Norman. Najčastejšie sa jednalo o nedodržanie vytýčenej trate či prekročenie maximálne povolenej rýchlosti na diaľnici. To bol prípad aj Armina Schwarza, ktorému k dosiahnutému času pribudlo 221 trestných minút a z druhého miesta razom klesol na deviate. Armin Kremer si zapísal penalizáciu 90 minút a len tesne uhájil tretiu priečku.
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024
Off road trial Hruštín
20. 5. 2024
Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024
Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024
Offroad Tisovec III
29. 4. 2024
Offroad Tisovec II
29. 4. 2024
Offroad Tisovec
29. 4. 2024
Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023
Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023
Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023
Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023
Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022
Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021
Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021
Hungarian Baja
10. 8. 2021
Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021
Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021
Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021
Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020
Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019
Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 7. etapa
15. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa III
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa II
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa
14. 1. 2019