Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Armin Schwarz: Jazda púšťou naslepo

Sunday, 22. 11. 2009 - 19:14, Michal Kostka   

Armin Schwarz: Jazda púšťou naslepoVážení priatelia, partneri, sponzori,

Ani po skvelom výsledku na Baja 500 nasadenie nášho tímu nepoľavilo. Martin (Christensen) a jeho chlapci z AGM zvládli prípravu a transport dvoch bugín do Európy v priebehu jedného týždňa. Po vydarenej akcii Baja 300 Powerdays nás čakala cesta späť a horúčkovitá príprava na septembrovú súťaž Terrible’s Primm 300.



Pri návrate z Európy sa americké úrady rozhodli dôkladne skontrolovať naše vozidlá. A keď americké úrady niečo dôkladne kontrolujú, tak to nejaký čas trvá. Na prípravu vozidiel nám tak zostali len štyri dni. Výkon našich mechanikov bol strhujúci a za to im patrí veľké poďakovanie.

Primm 300 bolo tohto roku iné ako zvyčajne. Jediné čo sa nezmenilo, je fascinujúci raj hazardu Las Vegas. A práve neďaleko tohto klenotu púšte sa začalo dobrodružstvo. Prvá zmena: kvôli ochrane životného prostredia nebola povolená obhliadka trate, čo znamená jazdu bez poznámok. Druhá zmena: Oproti minulému roku sa išlo v opačnom smere, predchádzajúce skúsenosti tak boli zbytočné. Tretia zmena: zákaz sprievodných vozidiel. Ak máte problémy a nezvládnete sa dostať k jednému z troch určených servisných bodov - ste vonku.



Tento rok sa k nám nemohol pripojiť Armin Kremer, ktorého z Nemecka nepustilo množstvo práce. Je to škoda, som si istý že by si to s Andreasom Aignerom náramne užili. Smola je to o to väčšia, že mali vylosovanú dobrú štartovú pozíciu – na trať by vyrazili ako tretí, čo je dobrá pozícia pri útoku na prvenstvo.

Deň štartu. Teplota vzduchu v Nevadskej púšti 42°C, moje teplota len o málo nižšia. Niekde po ceste z Európy do Štátov som poriadne nachladol. V tomto stave ma čakali dva okruhy na tých najhorších nevadských cestách. A môžem Vám povedať, bolo to drsné! Nikdy nezabudnem na „Powerline Service Road“. Túto trasu využíva energetická spoločnosť pri kontrole vedenia vysokého napätia v púšti. Po väčšinu roka na nej zúria vietor, Slnko a dážď. Tento dvadsaťpäť míľový úsek plný tých najhorších skokov a najtvrdších pristátí ma takmer prinútil vzdať to.



V druhom kole som sa cítil lepšie a našiel som správny rytmus. Vďaka tomu, a taktiež vďaka perfektnému výkonu navigátora Bryana Lyttlea, sme v polovici súťaže viedli našu triedu. Za volant sadol Martin a rýchlou a pritom jemnou jazdou doviedol náš tím k víťazstvu v triede. Celkovo sme skončili tretí, len jedenásť minút za víťazom Robby Gordonom na 800-koňovom Trophy Trucku. Znovu sme dokázali, že s dobrým vodičom môžu aj naše buggy porážať väčšinu týchto monštier. Pevne verím, že Class 1 Buggy tu v budúcnosti zvíťazia a dúfam, že už budúci rok sa to podarí práve nám.

Jedna vec je jasná; na súťaži ako Primm 300 môžete uspieť len s tými najlepšími partnermi. Je neuveriteľné, čo všetko vydržia pneumatiky BF Goodrich, tlmiče Bilstein, či pružiny Eibach. Výfukový systém Remus fungoval bezchybne, rovnako tak aj filtre K&N. A s Liqui Moly máme v tíme partnera, ktorý poskytuje len kvalitné produkty.



V tejto chvíli nám patrí druhá priečka v SCORE šampionáte, len päť bodov za lídrom Hurley Letnerom a na krk nám dýcha tretí Ronnie Wilson. Jeden z nás troch sa po poslednej súťaži sezóny, legendárnej Baja 1000, stane šampiónom Class 1.

S ďalšími správami o prípravách na záver sezóny sa ozvem v blízkej dobe.

Armin Schwarz






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri