Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

ARC Bratislava siahal v Dubaji na víťazstvo

Thursday, 15. 01. 2009 - 07:08, T. Szabosi   

ARC Bratislava siahal v Dubaji na víťazstvoSlovenský tím ARC Bratislava zaznamenal ďalší pozoruhodný výsledok. V 24-hodinových pretekov TOYO TIRES Dubaj 2009 prišiel do cieľa na 4. mieste celkovo, v najsilnejšej a najpočetnejšej triede A6 obsadil 3. priečku. ARC pritom takmer 10 hodín viedol, čo sa v štartovom poli nabitom menami a tímami s niekoľkonásobnými rozpočtami dá považovať za zázrak.

V kvalifikácii sa podarilo medzinárodnej posádke Miro Konôpka (SVK), Jiří Janák (CZE), Mauro Casadei (ITA) a Rüdiger Klos (GER) zajazdiť 6. najlepší čas. Preteky sa na 5,43 km dlhom dubajskom Autodrome začali v piatok o 11:00 SEČ, slovenské Porsche 997 GT3 RSR viedol v prvým kilometroch Miro Konôpka. Po 80 minútach ho z 10. miesta odovzdal Janákovi. Opatrnosť bola v prvých kolách namieste, jeden z favoritov, taliansky tím Autorlando doplatil na tlačenicu a po troch kolách musel ísť do boxov, kde stratil opravou 45 minút.

Postupne sa ARC Bratislava predieral poradím hore, až sa po 7 hodinách 211 kolách objavil po prvýkrát na 1. mieste. Až do konca sa na najvyššej priečke striedal s nemeckým porsche tímu Land Motorsport 2 a saudskoarabským BMW Z4M tímu Al Faisal Racing.



Takmer bezproblémové preteky, keď mechanici okrem výmeny pneumatík, brzdových obložení a dotankovania nemali vlastne čo robiť, sa začali mierne komplikovať až ráno, keď si Talian Mauro Casadei zle vysvetlil hlásenie o stave oleja v motore a zbytočne zastavil v boxoch. Stratil tak trojkolový náskok a dostal tak celý tím pod tlak.

V naháňačke v posledných hodinách jazdci slovenského tímu dokázali jazdiť o 5 sekúnd rýchlejšie kolá ako konkurencia, to všetko s vedomím, že potrebujeme o jedno tankovanie viac ako súperi. 40 minút pred koncom ešte pri dopĺňaní paliva Janáka vystriedal Miro Konôpka: „Chceli sme si byť istí, že Janák neprekročí stanovený maximálny limit 2 hodín v aute pre jedného jazdca. Inak by nás neminula penalizácia a dobrý výsledok by bol stratený. Klesli sme na druhé miesto, a tak som poriadne tlačil, aby sme sa dostali späť. V jednej zo zákrut v pred seba púšťalo jedno z pomalších vozidiel, myslím, že to bol Ford Mustang. Pod modrými vlajkami som si bol istý, že ma vidí, no v poslednom momente ma zavrel a zrážke som už nedokázal zabrániť.“

Odlomený záves ľavého zadného kolesa znamenal prepad na 4. miesto v celkovom poradí. Sklamanie celého tímu bolo badateľné, veď ARC Bratislava mal preteky skvele rozbehnuté.



Miro Konôpka zobral výsledok športovo: „Pre mňa osobne je jedno, či skončím druhý alebo štvrtý. Ja som chcel vyhrať a preto som na to poriadne tlačil. Takéto drobné incidenty sa stali všetkým, no nám v tom nesprávnom čase, keď sme už stratu nedokázali dohnať. Aj tak si však myslí, že sme predviedli výborný výkon. Veď malý tím zo Slovenska viedol preteky viac ako 9 hodín. Urobili sme nášmu motoršportu dobré meno.“

Preteky nakoniec vyhralo Porsche 997 GT3 Cup tímu Land Motorsport 2 s posádkou Carsten Tilke, Gabriël Abergel, Andrzej Dzikevic a Niclas Kentenich so 49 sekundovým náskokom pred BMW Z4 M Coupé stajne Al Faisal Racing (Abdualziz Al Faisal, Paul Spooner, Claudia Hürtgen a Stian Sorlie).





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri