Ampera s titulom Enviro auto roka 2012
Piaty ročník súťaže Enviro auto roka na Slovensku, ktorý je súčasťou Národnej enviro súťaže Slovenska, už pozná víťaza i ďalšie poradie 10 nominovaných automobilov, ktoré sa prihlásili do tejto ojedinelej akcie. Po Lexuse GS 450h, Toyote Prius, Honde CR-Z a BMW 320d Efficient Dynamics Edition triumfoval v roku 2012 nemecký produkt Opel Ampera.
Firma Opel zároveň získala právo voľne využívať informáciu o ocenení a zisku titulu Enviro auto roku 2012 pre model Ampera vo všetkých formách marketingovej komunikácie.
Na ďalších miestach sa umiestnili: 2. stopercentný elektromobil s nulovou spotrebou paliva Peugeot iOn / Citroën C-Zero (dvojičky), 3. ex equo (v abecednom poradí) klasický, veľmi úsporný, nielen mestský automobil Suzuki Splash 1,0 a najpredávanejší plne hybridný model Toyota Yaris hybrid; ako 5. skončil Smart For Two, 6. Lexus RX 450h, 7. Peugeot 508 RXH, 8. Toyota Prius+.
Pripomeňme, že Opel Ampera už získal rešpektovaný európsky titul Car of the Year (Automobil roka 2012) za priekopnícku a inovátorsku ambíciu pri napredovaní vo vývoji elektromobilov. Jeho akčný rádius totiž nie je obmedzený limitom, ale po vyčerpaní kapacity batérií sa spustí palubný generátor, poháňaný malým spaľovacím motorom...
V závislosti od štýlu jazdy a vonkajších okolností je dojazd výlučne na elektrický pohon, teda bez akýchkoľvek emisií, 60 - 80 kilometrov. Potom generátor ďalej dobíja batérie, čiže o pohon auta sa stále stará elektromotor. Akčný rádius Ampery na jedno nabitie a jednu nádrž paliva pre generátor je teda vyše 500 km.
Je zrejmé, že Opel Ampera zakladá nový segment vozidiel na európskom automobilovom trhu. Praktická päťdverová karoséria s variabilným batožinovým priestorom s objemom 310 litrov je otypovaná pre štyri dospelé osoby. Výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 370 Nm sú výborné parametre, pričom kolesá sú poháňané po celý čas jazdy elektricky. Aj akcelerácia je výrazná - z pokoja na rýchlosť 100 km/h približne za deväť sekúnd.
Pri elektrickom pohone jazdí Ampera takmer nehlučne a v režime predĺženého dojazdu je jazdný komfort vďaka nízkej hlučnosti a minimálnym vibráciám taktiež veľmi vysoký. Nezávislé výskumy ukazujú, že dojazd Ampery s elektrickým pohonom, pochádzajúcim výlučne z akumulátorovej batérie, uspokojuje požiadavky 80 percent európskych vodičov na bežné každodenné jazdenie. Popri tom však Ampera poskytuje dojazd vyše 500 kilometrov vďaka benzínovému motoru, ktorý dostatočne predlžuje dojazd vozidla. Benzínový motor sa automaticky naštartuje, ak kapacita batérie klesne na minimálnu hodnotu, aby poháňal generátor.
Ampera je teda prvým elektromobilom, ktorý zásluhou systému predĺženého dojazdu E-REV odstraňuje najväčšiu slabinu elektromobilov a obavy z obmedzeného dojazdu. Nezastaví sa ani po vybití akumulátorov (po 40 až 80 km jazdy podľa podmienok), ale plynule pokračuje ďalej, pretože palubný generátor je trvale poháňaný malým spaľovacím motorom. Ampera navyše nepotrebuje špeciálne dobíjacie stanice, keďže sa dá dobíjať z bežnej siete 230 V. Ide teda o plnohodnotný 4-miestny automobil, prvý elektromobil, ktorý jazdí bez akýchkoľvek obmedzení v každodennej premávke.