Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

7. Internext Rally Vsetín: Osvedčená klasika

Wednesday, 07. 10. 2009 - 22:49, Michal Kostka   

7. Internext Rally Vsetín: Osvedčená klasikaOrganizátori z miestneho Off road 4x4 klubu pripravili súťaž, ktorá sa započítavala do troch šampionátov. Pre domáci český šampionát a premiérový ročník Zóny Strednej Európy bol Vsetín záverečným podujatím sezóny, po ktorom sa do posledných prázdnych políčok tajničky výsledkov doplnili potrebné mená. Súťaž bola tiež šiestym podnikom poľských národných majstrovstiev. Účasť sa pri absencii quadov zúžila len na kategóriu automobilov, v nej však štartoval historicky najvyšší počet vozidiel. Štartová listina obsahovala dvadsať dva posádok zo štyroch krajín, po prvý raz v nej chýbali zástupcovia Slovenska. Proti desiatke domácich posádok sa postavilo šesť maďarských jazdcov, päť ich prišlo z Poľska a premiérové zastúpenie malo Chorvátsko.

Michal Kostka;img_4068.jpg

Tohtoročný český a maďarský majster Miroslav Zapletal konečne predstavil novú zbraň z vlastnej dielne. Karoséria Hummer, motor Toyota, prevodovka „home-made“, to sú základné charakteristické znaky dva roky vyvíjaného vozidla. Okrem tejto sa vo Vsetíne odohrali aj ďalšie premiéry. Po prvý raz na domácej pôde štartovali Josef Kakrda s klonom „Škodovky“, Dušan Kunovský s Toyotou a novou bola aj posádka David Vachník/Irma Vachniková s Toyotou LC 90. V triede T2 nechýbal domáci Viktor Chytka (Mitsubishi Pajero DiD), ani už istý víťaz Zóny v triede, Jiří Janeček (Toyota LC 120).

Michal Kostka;img_4238.jpg

Pred mesiacom avizovaná účasť Balázsa Szalaya zostala len v rovine plánov. Maďarský jazdec mal v úmysle zvíťaziť v triede T1 Zóny a každý bod mal cenu zlata. Aj preto sa na poslednú chvíľu objavil na štarte súťaže Baja Poland, konanej len týždeň pred termínom vsetínskej rally. Víťazstvo v nej mu zabezpečilo dostatočný bodový náskok, o stredoeurópsky triumf ho už nemohol nikto pripraviť. Hoci sa desaťnásobný účastník dakarskej rally na Moravu nedostavil, jeho tím prišiel v silnej zostave hneď troch vozidiel. Do jeho Antary usadla chorvátska posádka v zložení Daniel Šaskin/Damir Bruner, ďalšie dve vozy obsadili maďarskí jazdci. Svoju účasť odriekol Erik Korda, nahradil ho krajan Zsolt Murczin (Mitsubishi L200).

Jadrom piatkového programu bol prológ. Vyše dva kilometre dlhá rovina vedúca lesom po násype niekdajšej železničnej trate bola skúškou odvahy a pevných nervov. Prológ sa šiel dva razy, do celkového súčtu časov sa počítal lepší z výsledkov. Do vedenia sa presne podľa očakávaní dostal Miroslav Zapletal, nasledovaný Kakrdom a Murczinom. Výsledky z prológu zároveň určili štartové poradie pre sobotnú časť súťaže.

Michal Kostka;img_4764.jpg

Prvé tri prejazdy rýchlostnej skúšky Trnava merali spolu niečo málo pod dvadsať štyri kilometrov. Opäť to bol Zapletal, kto zaznamenal najrýchlejšie časy a na čele si vybudoval takmer minútový náskok. O jeho dominancii svedčia časové rozdiely medzi ostatnými posádkami, ktoré sa merali na desatiny sekúnd. Na druhú priečku sa prepracoval Zoltán Garamvölgyi (Nissan Pathfinder), ktorý tu pred dvomi rokmi štartoval na quade a ťažil zo znalosti trate. Pre Zsolta Murczina a Daniela Šaškina boli rýchle šotolinové trate nové, výkon ich strojov a výrazné zlepšenie každým ďalším prejazdom ich však držali na popredných priečkach. Najrýchlejší v triede T2 bol Viktor Chytka, v triede TH to zas bol Robert Lyzwa (Land Rover).

Michal Kostka;img_5414.jpg

Notoricky známa RS Čertovy skály - Lačnov ponúkla šesť prejazdov; po prvých troch sa smer jazdy otočil. Z hry kvôli pokazenému servu vypadol Jiří Přibyl. Zapletal naďalej udával tempo, ktoré bolo pre súperov nedosiahnuteľnou métou. Domáci jazdci ako Chytka, Vyorálek či Pořízek, vďaka dokonalej znalosti trate dlho vzdorovali výkonnejším zahraničným konkurentom. Tí sa však jednotlivými prejazdmi neustále zrýchľovali, často krát až o pol minúty. Cieľ nebol súdené uzrieť rodinnej posádke Matyás Somfai/Imre Somfai. Počas šiestej RS im praskol predný diferenciál a zvyšok súťaže sledovali spoza pásky pri nehybnom aute. V závere súťaže spomalil Zsolt Murczin; nie však pre technické problémy ale kvôli zdravotnému stavu. Nachladnutie a bolesti hlavy mu neumožnili jazdu naplno, čo ho suspendovalo z boja o tretie miesto.

Michal Kostka;img_5406.jpg

O bronzovú priečku urputne bojovali Kakrda, Pořízek a Šaškin. Po tom, čo chorvátsky jazdec ovládol takmer 400 konských síl ktoré mal v rukách a spoznal trate, dokázal ako jediný poraziť Zapletala a uchmatnúť si víťazstvo v poslednej RS. Práve v nej prišiel o tretiu priečku Josef Kakrda a so stratou necelých troch sekúnd mu pripadla povestná „zemiaková“ medaila. Zdeněk Pořízek s dieselovým Pajerom predviedol ďalšiu zo svojich povestných dravých jázd a skončil piaty. Viktor Chytka prišiel o zadný tlmič a tým pádom aj o potrebnú rýchlosť. To využil Poliak Loszewski a poskočil na siedmu priečku. Chytka ako najlepší zástupca triedy T2 skončil teda ôsmy, jeho dakarský kolega Jiří Janeček desiaty a tretí z Czech Dakar Teamu, Dušan Kunovský pätnásty. V tomto poradí sa zišli aj na stupňoch víťazov v triede T2.

Michal Kostka;img_4105.jpg

Kým v triedach T1 a TH sa z pohľadu klasifikácie Zóny už nič zásadné nemohlo vo Vsetíne udiať, v triede T2 bola v hre druhá priečka. O ňu prišli zviesť bratovražedný boj poľské posádky Grzegorz Szwagrzyk/Piotr Brakowiecki a Mirosław Tokarczyk/Andrzej Korzeniowski. Za kratší koniec napokon ťahal Tokarczyk a so stratou len pol bodu skončil v Zóne tretí. Spestrením súťaže bola nesúťažná premiéra novej Tatry Marka Spáčila, s ktorou bude začiatkom roka 2010 bojovať o vavríny na Dakarskej rally.

Michal Kostka;img_5100.jpg

Celkové výsledky 7. Internext Rally Vsetín:
1. Miroslav Zapletal/Tomáš Ouředníček,   Hummer H3 Evo    1:01:27.1
2. Zoltán Garamvölgyi/Zoltán Hangodi,   Nissan Pathfinder   + 02:24.8
3. Daniel Šaškin/Damir Bruner,   Opel Antara RR   + 02:36.1
4. Josef Kakrda/Klára Šillerová,   Isuzu EVO Racing   + 02:39.0
5. Zdeněk Pořízek/Zdeněk Ulehla,   Mitsubishi Pajero   + 03:20.3
6. Zsolt Murczin/Robert Bagicz,   Mitsubishi L200   + 03:35.6
7. Patryk Loszewski/Rafal Marton,   Orca BMW   + 06:09.5
8. Viktor Chytka/Pavel Vaculík,   Mitsubishi Pajero   + 06:30.6 (1. miesto v triede T2)
9. Lumír Vyorálek/Jan Votápka,   Nissan Patrol GR   + 08:01.8
10. Jiří Janeček/Lukáš Vacovský,   Toyota LC 120   + 08:39.3
...
14. Robert Lyzwa/Michal Kroutiuk,   Land Rover   + 11:16.2 (1. miesto v triede TH)






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri