36. Rally Košice predstavuje svoje trate
ž dnes večer sa v Košiciach začnú schádzať účastníci tradičnej automobilovej súťaže Rally Košice. Organizátori z Auto Klubu Košice pripravili už 36. ročník podujatia, ktoré predstaví všetkým fanúšikom tohto krásneho športu naozaj zaujímavé štartové pole. V štvrtok podvečer od 17:30 sa počas slávnostného štartu pred Hotelom Yasmin predstaví divákom 95 prihlásených posádok zo šiestich európskych štátov, ktoré budú bojovať o body do Zóny strednej Európy - FIA CEZ Trophy 2010, Mediaracing Majstrovstiev Slovenska, Platinum Majstrovstiev Poľska v rally a Slovenského Rally Pohára. Poľskí šampionát zavítal k nám po viacročnej prestávke a výborné poľské posádky doplnené o francúzskeko jazdca Bouffiera a Ukrajinca Protazova sú zárukou vynikajúcich výkonov na tratiach súťaže.
Organizátori z Auto Klubu Košice pripravovali podujatie tak, aby trať súťaže vyhovela poľským aj slovenských predpisom, keďže v oboch štátoch sa jednotlivé dni súťaže hodnotia samostatne.
Prvý deň súťaže v piatok 17.9.2010 zavedie pretekárov na sever od mesta na trate, kde sa rally jazdila vlani, resp. predvlani - budú to rýchlostné skúšky RS Bankov (Jahodná), RS Ružín a RS Žipov, na ktorých súťažné vozidlá absolvujú 2 prejazdy.
RS Bankov - 13,4 km:
Rýchlostná skúška začína stúpaním mestskou komunikáciou na Dolný Bankov, pred hotelom Bankov je prirodzený spomaľovací retardér. Po 2,40 km trať pokračuje úzkou účelovou komunikáciou s kvalitným asfaltom v členitom teréne až na 5,25 km, kde vychádza na širokú štátnu cestu smerom na Jahodnú. Po 2,50 km sa trať zúži a pokračuje náročnými zákrutami na odbočku na Jahodnú, kde je spomaľovací retardér. Klesaním v rýchlom úseku so spomaľovacím retardérom sa trať RS dostáva do cieľa, ktorý je pri odbočení do rekreačného strediska Košická Belá.
RS Ružín - 6,7 km:
Rýchlostná skúška má štart na začiatku účelovej komunikácii pred mostom cez priehradu Ružín. Miernym stúpaním kopíruje breh priehrady Ružín a sériou ťažkých zákrut sa dostáva k najvyššiemu bodu trate na 3,20 km od štartu. Nasleduje prudký zjazd k náročnému prejazdu mosta cez rieku Hornád. Na 6,05 km sa využíva dvojitý prirodzený retardér a trať pokračuje tiahlou ľavou a pravou zákrutou k cieľu RS.
RS Žipov - 20,1 km:
Trať rýchlostnej skúšky má štart v strede obce Žipov. Po štarte na 0,40 km a 1,40 sú ostré zákruty, prvá ľavá, druhá pravá. Po rýchlej pasáži vchádza trať RS do lesa a pokračuje sériou ťažkých zákrut na horizont, kde na 7,50 km je v delte pri odbočení do Margecian prirodzený retardér. Trať RS pokračuje smerom do obce Klenov. Nerovnosti povrchu a náročné zákruty sťažujú náročný zjazd do obce. Trať pokračuje klesaním k spomaľovaciemu retardéru na 9,90 km a vchádza do obce Miklušovce náročným esíčkom. Pred koncom obce na 11,20 km je spomaľovací retardér. Obec Miklušovce opúšťame rýchlym zjazdom ku kameňolomu, kde po tiahlej ľavej zákrute trať stúpa sériou zákrut do obce Sedlice, kde je pred poľnohospodárskym podnikom spomaľovací retardér. RS pokračuje do obce a za mostom je prirodzený spomaľovací retardér v križovatke. Trať RS opúšťa obec Sedlice tiahlou ľavou zákrutou a sériou ťažkých zákrut v stúpaní pokračuje do obce Suchá dolina. po prejazde obce trať RS pokračuje v stúpaní až k lesnému úseku, kde po záludnej ľavej zákrute pokračuje v klesaní lesným úsekom so sériou „vracákov" k cieľu RS. Cieľ RS je po výjazde z lesa. Stop RS je pri miestnej tabuli obce Ľubovec.
V sobotu 18.9.2010 zavedie trať druhého súťažného dňa súťažiacich hneď ráno na erzetu, ktorá je pre Košice tradičná ale ktorá bola vlani pre opravu cesty vynechaná - na rýchlostnú skúšku Herľany. Potom budú nasledovať dve skúšky v blízkosti maďarských hraníc, ktoré už dlhšie do programu súťaže neboli zaradené a ktoré budú v tomto ročníku použité trochu v upravenej podobe - jedná sa o RS Svinica a RS Slanec. Aj počas druhého dňa absolvujú posádky dva prejazdy týmito erzetami. Celková dĺžka trate súťaže je 534 kilometrov z čoho 159 kilometrov pripadá na 12 rýchlostných skúšok, po šesť každý súťažný deň.
RZ Herľany - 13,05 km:
Trať RS hneď po štarte stúpa na horizont rýchlym úsekom, po ktorom nasleduje zjazd do obce Herľany. Na parkovisku v obci je divácke miesto - prejazd parkoviska retardérom z pneumatík. Ďalej nasleduje tiahla zákruta vľavo, ktorá privedie posádky na koniec obce Herľany, kde je prirodzený retardér v delte križovatky. Trať RS pokračuje v smere na Vranov nad Topľou. Po opustení obce Herľany nasledujú dve divácky zaujímavé zákruty, po ktorých nasleduje rýchlejšia pasáž v miernom stúpaní. Po 5,78 km je náročný nájazd na úzky mostík od ktorého trať ostrejšie stúpa v sérii ostrých 180 stupňových zákrut. Po dosiahnutí najvyššieho bodu trať klesá náročnými zákrutami a ostrými vracákmi až do cieľa RS v obci Banské.
RS Svinica - 13,4 km:
Po štarte trať RS začína mierne stúpať v otvorenej krajine. Po 0,50 km vchádza do lesa, kde po prudkej pravej a ľavej zákrute sa na 1,80 km nachádza prirodzený retardér - delta. Trať RS pokračuje ďalej po vrstevnici na úzkej lesnej ceste s kvalitným asfaltom rýchlymi zákrutami s väčším polomerom a malými horizontmi až na 6,50 km kde je na križovatke prirodzený retardér. Ďalej trať pokračuje klesaním s niekoľkými ťažkými zákrutami na Regetu, kde na 8,50 km vychádza na cestu spájajúcu obce Ruskov a Slančík. Po odbočení vľavo pokračuje trať rýchlym zjazdom s horizontom a následným retardérom do obce Slančík, kde je na začiatku obce spomaľovací retardér. Po opustení obce pokračuje trať RS krátkym klesaním a následným stúpaním cez tiahle zákruty až k prudkej pravej zákrute pod podjazdom na začiatku obce Slanec, kde po 300 m nasleduje prudká ľavá zákruta pri stanici. Po 400 m pri miestnej tabuli Slanec je cieľ RS.
RS Slanec - 12,7 km:
Hneď po štarte RS sa nachádza prirodzený retardér v obci Slanec. Po 470 m od štartu nasleduje prudká pravá zákruta na ručnú brzdu, po ktorej trať RS opúšťa obec Slanec a v stúpaní rýchlym úsekom pokračuje smerom do obce Nový Salaš. Na 1,65 km je spomaľovací retardér v lesnom úseku, kde po horizonte na 2,10 km nasleduje séria prudkých zákrut. Na 2,67 km vchádza trať do obce Nový Salaš, kde v stúpaní s rýchlymi zákrutami pokračuje do obce Slanska Huta. Na 4,39 km pred obcou je spomaľovací retardér pred veľmi ťažkou ľavou zákrutou na 4,90 km. Po 100 m nasleduje pravé a 200 m opäť pravé odbočenie. Po 100 m a pravom odbočení trať opúšťa obec Slanská Huta a cez poľnohospodárske družstvo (prudká pravá a ľavá zákruta) sa dostávame v stúpaní na šotolinový úsek trate v dĺžke 550 m. Na konci šotolinového úseku je prudká pravá zákruta, ktorou sa trať RS dostáva na účelovú lesnú cestu Slanec - Izra. Pokračujeme smerom na Slanec a to po úzkej lesnej ceste s kvalitným asfaltom sériou ťažkých zákrut až do cieľa RS, ktorý je na križovatke 600 m pred vyústením lesnej cesty na hlavnú cestu spájajúcu obec Slanec a obec Rákoš.
Účastníci Slovenského Rally Pohára absolvujú skrátenú verziu trate. V prvý deň vynechajú RS Žipov a druhý súťažný deň prvú sekciu trate, takže čaká na nich sedem rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 79 kilometrov na 280 kilometrov dlhej trati podujatia.
Organizátori pripravili pre účastníkov súťaže Program podujatia s informáciami o prihlásených posádkach a o trati súťaže aj s popisom diváckych miest, ktorý bude k dispozícii na riaditeľstve súťaže v Hoteli Yasmin.
Ďalšie informácie o súťaži aj s podrobnými informáciami o diváckych miestach sú zverejnené na webstránke organizátora www.rallye.sk.
Auto Klub Košice