35 rokov na špici


Dátum narodenia: 29.1.1948 v Rožňave
Bydlisko: Rožňava
Rodinný stav: rozvedený životná partnerka Milunka
Syn : Július (33)
Vzdelanie : Stredná poľnohospodárska a technická škola v Rimavskej Sobote
Životné krédo : Nechcem byť druhý!
Koníčky : automobilový šport a všetko, čo s súvisí s autami
Obľúbený nápoj a jedlo : čaj, cola a vyprážaný bravčový rezeň
Obľúbená hudba : slovenské a české ľudovky
Obľúbená značka vozidla : BMW
Najobľúbenejšie trate : Dobšiná, Brezno (SR), Šternberk (CZ), Sanok (PL)

1973 – 1978 vozidlo Š 100, úprava A2, najlepší výsledok III. miesto Jankov Vŕšok (1978)
1979 – 1981 vozidlo Škoda 1150 A2, Škoda 1150 RA2 preteky do vrchu ako aj štarty na okruhoch, najlepší výsledok I. miesto
Ostrá Lúka a celkové III. miesto v triede (1981)
1982 – 1983 bez pretekárskej činnosti
1984 – 1985 Škoda 120 v úprave A „pohár“, najlepší výsledok II. miesto Česká Třebová (1985)
1986 – 1989 Škoda 120 A5 – 2000, dvojlitrový motor, najlepší výsledok III. miesto v absolútnom poradí Dobšinský kopec (1987)
1990 – 1993 prototyp Škoda JUKO 2000 C3 s motorom uprostred
1994 BMW M3, najlepší výsledok Majster SR A+2000
1996 – 1997 Škoda 130 , Škoda 1410 v skupine H
1998 – 2005 BMW M3 SPORT EVO
1999 Majster Zóny Strednej Európy FIA
Majster Slovenskej republiky skupiny H
III. miesto v CASTROL CUPE v kategórii automobilov
2000 Majster Zóny Strednej Európy FIA
Majster Slovenskej republiky skupiny H
III. miesto v CASTROL CUPE v kategórii automobilov
2001 Vicemajster Zóny Strednej Európy FIA
Majster Slovenskej republiky skupiny H
II. miesto v CASTROL CUPE v kategórii automobilov
III. miesto v CASTROL CUPE absolútne
od roku 2006 Vauxhall VECTRA STC

Aké máš plány do tohtoročnej sezony?
Najdôležitejší fakt je, že budem jazdiť. Na pretekoch sa cítim veľmi dobre, takže sa stretneme na PAV aj okruhoch. Moja Vectra je "vybavená"dostatočným počtom kombinácií prevodov na obidve disciplíny a motor pôjde do Angicka na doladenie a zýšenie výkonu. Potrebujem viac koní, pretože tento kus je druhý v poradí vyrobený na preteky touring cars (jazdil ju Thompson) a konkurencia je trošku vpredu. Vectra má ešte určité rezervy, ktoré keď využijeme bude to plne konkurencie schopné auto.

Na všetky. Škodovky som si upravoval a staval sám. Boli to dosť problémové autá, hlavne motor, lebo ked sa urobil slabší nestačil na súperov a keď mal vyšší výkon nevydržal veľa. Avšak škodovka ma vyniesla na celkové 3 miesto po sezóne v bývalej ČSSR a myslím si, že to bolo dobré nakoľko nás v triede štartovalo 28 veľmi vyrovnaných jazdcov a vozidiel. (trieda A2-1150ccm). BMW bolo auto bezproblémové, po prestavbe motora malo dosť veľký výkon na to, aby som s ním dosiahol rad dobrých výsledkov. Predal som ho preto, lebo v najsilnejšej triede sú skoro všetky motory s turbom. BMW malo motor atmosferický a s výkonom sa už nedalo veľmi hýbať hore. Nerád hovorím o minulosti takže moje všetko je teraz zamerané na Vectru s ktorou sa zatiaľ učím a som troška sklamaný po zistení, že ked som koncom minulého roka bol v anglicku priamo u výrobcu motorov, moja Vectra má o 40 koní menej ako Vectry vyrobené v roku 1999. Má síce minulosť spojenú s menom James Thompson a Ray Mallock, ale na dnešnú dobu a dnešné autá je to málo. Už budem jazdiť iba pre svoje potešenie a priateľov s ktorými sa pravidelne stretávam iba na pretekoch.
Máš správy čo je s BMW M3, ktoré si predal na Nový Zeland?
Som s ním spokojný naďalej, lebo nový majiteľ na Novom Zélande s ním dosahuje veľmi dobré umiestnenia a jazdí prakticky so všetkými mojimi reklamami dokonca aj menom a pravidelne ma informuje čo má nové". Samozrejme som s ním kontakte a on je s vozidlom tiež spokojný. Pravidelne mi posiela výsledky a v konkurencii veľkoobjemových Holden Commodore, Ford Falcon a iných dosahuje dobré umiestnenia.
Ďakujeme za rozhovor a prajeme úspešnú sezonu.
S pozdravom Julo
www.juko.rs.szm.sk
JUKO & Company Racing Scuderia
pripravili Peter Mozola a Tibor Szabosi
Diskusia k článku
Najnovšie galérie






























