Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

31. ročník Rallye Argentína – Valparaiso – Argentína sa blíži!

Tuesday, 16. 09. 2008 - 11:24, Andrej Haverda   

31. ročník Rallye Argentína – Valparaiso – Argentína sa blíži!A je to tu! Štvrtého septembra sa v Paríži uskutočnilo stretnutie ASO (Amaury Sport Organisation) so zástupcami kategórie kamiónov. Stretnutia sa, podobne ako v minulých rokoch, zúčastnili zástupcovia prakticky všetkých popredných tímov. Riaditeľ Dakaru Étienne Lavigne previedol účastníkov prezentáciou na téma Dakar 2009. Jej súčasťou boli aj zaujímavé zábery, ktoré vznikli v priebehu vytyčovania trasy. S blížiacim sa koncom roka vrcholia prípravy organizátorov aj tímov, pretože 3. januára 2009 to všetko opäť vypukne, hoci tentoraz po prvýkrát na území Argentíny a Chile.
                                                                                                       

Dobrou správou je, že záujem o Dakar 2009 opäť prekonal všetky očakávania. Celkovo zatiaľ došlo 560 prihlášok, z toho 275 v kategórii motocyklov, 200 v triede automobilov a záujem odštartovať potvrdilo aj 85 kamiónov! Je jasné, že nie všetci záujemcovia nakoniec príležitosť postaviť sa na štart preteku skutočne dostanú. Dakar jednoducho nie je „nafukovací“. Prihláška Loprais Tatra Teamu však už bola potvrdená.
                                                                                                 

Trasa 31. ročníka Rallye Dakar by mala merať až 9600 kilometrov, z čoho by mali 3600 km tvoriť rýchlostné skúšky. Deväťdesiat percent povrchu by mal tvoriť piesočnatý terén a hlina. Nepopulárnych kamenitých ciest, ktorých si pretekári v minulosti užili v Maroku (alebo napríklad tohto roku v priebehu Stredoeurópskej rallye predovšetkým v Rumunsku), by teda malo byť menej. Uvidíme... Organizátori sľubujú postupne rastúcu obtiažnosť súťaže, teda trochu iný prístup než na klasickom Dakare, kde bola jasná snaha eliminovať nepripravených účastníkov už v priebehu prvých marockých etáp. Pokiaľ je niekomu horúco v Afrike, tak mu bude v Južnej Amerike teplo ešte väčšie, pretože rallye zavíta do týchto končín v lete. Teploty dosahujúce 45 stupňov Celzia by teda nemali nikoho prekvapiť. Fyzická kondícia účastníkov a spoľahlivé chladenie tak budú hrať nezanedbateľnú úlohu.
                                                                                                  

Na svoje si prídu aj posádky dôležitých asistenčných vozidiel, na ktoré čakajú strasti v množstve 6300 kilometrov, z toho rovných 1200 km v teréne. Bivaky by tento krát nemali byť rozmiestnené v takej miere na letiskách, ale skôr v blízkosti miest.
                                                                                              

Prezentácia postupne nabrala dynamiku vďaka vstupom a reakciám jednotlivých účastníkov. Asi najviac diskutovanou témou sa stalo poradie štartu do jednotlivých etáp. Organizátori totiž pôvodne navrhovali, že počínajúc druhou etapou bude štartovať dohromady s automobilmi vždy iba prvých pätnásť kamiónov z predošlého dňa, čo by bol v porovnaní s predošlými ročníkmi svojím spôsobom krok dozadu a predovšetkým by vzniklo nemalé bezpečnostné riziko, pretože skutočne rýchlych kamiónov je v štartovom poli každým rokom viacej. Francúzština sa prekrikovala s angličtinou a španielčinou a nad tým všetkým bolo počuť pre mnohých exotickú ruštinu. Počítať by sa mali novo aj pneumatiky, stajne by teda mali opúšťať Dakar s rovnakým počtom pneumatík, s ktorým na neho prišli. Nešvár v podobe v púšti zabudnutých pneumatík (= úspora času pri nakladaní a upevnení rozbitej pneumatiky vážiacej cez 100 kg) by sa teda tentoraz konať nemusel. Organizátori aj s ohľadom na časový posun výrazne zapracovali na logistike prenosu videa smerom do Európy a sľubujú zaujímavé zábery. Väčší priestor by mali dostať aj kamióny, takže sa snáď máme na čo tešiť.
                                                                                                  

Po skončení oficiálneho bloku bol zahájený ten nemenej zaujímavý a to diskusia medzi zástupcami jednotlivých tímov, ktorí sa v takto reprezentatívnom zložení stretli vôbec po prvýkrát od zrušeného Dakaru 2008.

Zdroj: Loprais Tatra Team





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri