Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

24H Le Mans 2012 - Slávne preteky ovládlo Audi

Monday, 18. 06. 2012 - 09:09, Daniel Mandzi   

24H Le Mans 2012 - Slávne preteky ovládlo Audi

Najväčšie európske motoristické podujatie prilákalo celkovo do Le Mans vyše 240.000 divákov aby na konci víkendu mohli vidieť hrdinov 24-hodinových pretekov. V najrýchlejšej kategórii, po odstúpení Peugeotu, sa očakával súboj medzi Toyotou a Audi, čo sa v úvode pretekov aj plnilo. Súboje hybridov nedali divákom dýchať a všetko nasvedčovalo tomu, že to bude tuhý boj aj napriek presile áut so štyrmi kruhami v znaku. Približne po piatich hodinách pretekov sa však zraky všetkých upriemili na nebezpečne vyzerajúcu haváriu. Tak ako pred rokom, kedy skončil prototyp Audi na streche a odniesol si to Allan McNish, aj teraz sa do kontaktu s pomalším GT autom dostal prototyp LMP1. Tentoraz to bola Toyota a v kokpite sedel Anthony Davidson. Pri predbiehaní si pilot auta s číslom 81, Piergiuseppe Perazzini na Ferrari 458 Italia tímu AF Corse, nepočínal najlepšie a dal "bodyček" rýchlejšiemu prototypu. Obaja skončili v kotrmelcoch, pričom ľahký prototyp bol na tom výrazne horšie. Obaja piloti vystúpili vlastnými silami, no podľa správ z pretekov bol Anthony prevezený do nemocnice a zistili mu prasknuté dva stavce a dve zlomené rebrá. Preteky neboli prerušené, no traťoví maršáli museli pri fáze za bezpečnostným vozidlom opravovať poškodené zvodidlá.

0610lemans-735.jpg

Od reštartu sa nedarilo aj druhej hybridnej Toyote v poli. Pre technické problémy napokon Toyotu odstavili a o prvenstvo mohli v kľude bojovať štyri autá Audi. Pred koncom pretekov si síce v Audi situáciu ešte skomplikovali, kedy so stratou koncentrácie po hodinách jazdy prichádzali aj chyby. V jednom momente mali mechanici Audi plné ruky práce s dvoma autami naraz, keď obe narazili prednými časťami do zvodidiel a postupne prichádzali na opravu do boxov. Na trati opäť vyšli spomaľovacie autá a po odprataní trosiek z prototypov boli preteky znova reštartované. Audi č.3 sa už nepodarilo vrátiť sa späť na štvrtú priečku, no pri prejazde cieľom boli všetky autá Audi pekne pokope a tak ich nadvláda ďalej pokračuje. Zvíťazila posádka Fässler / Lotterer / Tréluyer a zaknihovali tak historicky prvé víťazstvo hybridu v Le Mans. Silu hybridu podčiarkla posádka druhého Audi R18 e-tron quattro v zložení Capello / Kristensen / McNish. Tretie miesto berie posádka Bonanomi / Jarvis / Rockenfeller s klasickým Audi R18 Ultra.

checkered-flag.jpg

Kategóriu LMP2 vyhrala posádka auta č.44 tímu Starworks Motorsports v zložení Potolicchio / Dalziel / Kimber-Smith s prototypom HPD ARX 03b - Honda. O úspech značky Ferrari sa postaral tím AF Corsse. Z celkovo štyroch áut, ktoré do Le Mans priviezli, si prvenstvo v kategórii LMGTE Pro vyjazdila posádka Fisichella / Bruni / Vilander. Kategóriu LMGTE Am ovládla Corvetta C6 ZR1 tímu Larbre Competition v zložení Bornhauser / Canal / Lamy.

Do pretekov štartovalo 56 vozidiel, cieľ videlo a klasifikovalo sa tak 33 áut. Novinkou boli hybridy v najsilnejšej kategórii a tie to, možno pre niekoho nečakane, vyhrali. Naopak čakalo sa na výkon auta s názvom Delta Wing Nissan. Toto zvláštne vozidlo skončilo svoju Le Mans púť po 39 kolách od štartu a nie vlastným pričinením. Prekvapenie sa teda nekonalo, vyhral najsilnejší zavedený tím v štartovom poli. Aj napriek vstupu Toyoty do pretekov je stále cítiť chýbajúca konkurencia, ktorú ponúkal Peugeot.

Preteky:

1 1 Audi Sport Team Joest - Fässler / Lotterer / Tréluyer Audi R18 e-tron quattro LMP1

2 2 Audi Sport Team Joest - Capello / Kristensen / McNish Audi R18 e-tron quattro LMP1

3 4 Audi Sport North America - Bonanomi / Jarvis / Rockenfeller Audi R18 Ultra LMP1

4 12 Rebellion Racing - Prost / Jani / Heidfeld Lola B12/60 Coupe - Toyota LMP1

5 3 Audi Sport Team Joest - Dumas / Duval / Gené Audi R18 Ultra LMP1

6 22 JRM - Brabham / Chandhok / Dumbreck HPD ARX 03a - Honda LMP1

7 44 Starworks Motorsports - Potolicchio / Dalziel / Kimber-Smith HPD ARX 03b - Honda LMP2

8 46 Thiriet By TDS Racing - Beche / Thiriet / Tinseau Oreca 03 - Nissan LMP2

9 49 Pecom Racing Perez - Companc / Ayari / Kaffer Oreca 03 - Nissan LMP2

10 26 Signatech Nissan - Panciatici / Ragues / Rusinov Oreca 03 - Nissan LMP2

11 13 Rebellion Racing - Belicchi / Primat / Bleekemolen Lola B12/60 Coupe - Toyota LMP1

12 41 Greaves Motorsport - Zugel / Gonzalez / Julian Zytek Z11SN - Nissan LMP2

13 25 ADR-Delta - Martin / Charouz / Graves Oreca 03 - Nissan LMP2

14 35 Oak Racing Heinemeier - Hansson / Leinders / Martin Morgan - Nissan LMP2

15 42 Greaves Motorsport - Ordoñez / Brundle / Brundle Zytek Z11SN - Nissan LMP2

16 23 Signatech Nissan - Mailleux / Lombard / Tresson Oreca 03 - Nissan LMP2

17 51 AF Corse - Fisichella / Bruni / Vilander Ferrari 458 Italia LMGTE Pro

18 59 Luxury Racing - Makowiecki / Melo / Farnbacher Ferrari 458 Italia LMGTE Pro

19 97 Aston Martin Racing - Fernandez / Mücke / Turner Aston Martin Vantage V8 LMGTE Pro

20 50 Larbre Competition - Bornhauser / Canal / Lamy Chevrolet Corvette C6 ZR1 LMGTE Am

21 67 Imsa Performance Matmut - Armindo / Narac / Pons Porsche 911 RSR (997) LMGTE Am

22 71 AF Corse - Bertolini / Beretta / Cioci Ferrari 458 Italia LMGTE Pro

23 73 Corvette Racing - Taylor / Garcia / Magnussen Chevrolet Corvette C6 ZR1 LMGTE Pro

24 45 Boutsen Ginion Racing - Briere / Petersen / Nakano Oreca 03 - Nissan LMP2

25 57 Krohn Racing - Krohn / Jönsson / Rugolo Ferrari 458 Italia LMGTE Am

26 40 Race Performance - Frey / Hirschi / Meichtry Oreca 03 - Judd LMP2

27 79 Flying Lizard Motorsports - Neiman / Pilet / Pumpelly Porsche 911 RSR (997) LMGTE Am

28 70 Larbre Competition - Belloc / Bourret / Gibon Chevrolet Corvette C6 ZR1 LMGTE Am

29 43 Extreme Limit Aric - Rosier / Thirion / Haezebrouck Norma MP 2000 - Judd LMP2

30 21 Strakka Racing - Leventis / Watts / Kane HPD ARX 03a - Honda LMP1

31 61 AF Corse-Waltrip - Kauffman / Aguas / Vickers Ferrari 458 Italia LMGTE Am

32 83 JMB Racing - Rodrigues / Ferte / Illiano Ferrari 458 Italia LMGTE Am

33 55 JWA-Avila - Camathias / Palttala / Daniels Porsche 911 RSR (997) LMGTE Am

Stanislav Škrátek



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri