Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

24.ročník Rally Prešov ponúka klasiku

Sunday, 08. 04. 2018 - 12:00, Ľuboš Kašický   

24.ročník Rally Prešov ponúka klasiku

Prešovská rely patrí medzi klasické motoristické podujatia na Slovensku. Prvý štart sa datuje už do roku 1976, kedy prešovský motocyklový okruh vystriedali autá. S kratšími, či dlhšími prestávkami teda história pokračuje aj vďaka duši celého podujatia, Vladovi Bánocimu. Ten spolu s Igorom Drotárom tvorili legendárnu rely posádku popularizujúcu tento šport (aj Prešov) neuveriteľné štyri desiatky rokov!

Bánoci štartoval už na prvom ročníku v roku 1976 a možno aj spomienka na to sa trochu podpísala pri voľbe tohtoročných úsekov súťaže. „Pri príprave sme sa nechali inšpirovať klasickými prešovskými traťami," netají predseda organizačného výboru, Vlado Bánoci. „Po vlaňajšku sme sa rozhodli urobiť súťaž tak, aby sme sa vyhli komplikáciám, ktoré nastali striedaním asfaltu a šotoliny. Zámer nám vtedy prekazil silný dážď pred súťažou. Niektoré úseky boli až nezjazdné a museli sme trať skracovať. Preto sme teraz zvolili čisto asfaltovú súťaž. Našli sme úseky s veľmi dobrým povrchom, čo ocenia aj posádky pri nastavení auta."

Tibor Szabosi;c30i6648-2.jpg

V tomto ročníku sa teda v Prešove vraciame ku klasickým rýchlostným skúškam. „Prvou je úsek medzi Ľubovcom a Klenovom. Je to krásna a náročná ereska, ktorá otvorí podujatie v sobotu dopoludnia. Pôjde sa hneď dvakrát po sebe a divákom odporúčam nájsť si dobré divácke miesto. Po druhom prejazde bude trať otvorená a budú sa môcť presunúť na ďalší úsek. Prístup je žiaľ, iba od štartu a od cieľa, preto odporúčam prísť skôr. Tí, ktorí si trúfnu a majú na to teréne auto, tak to azda zvládnu aj po poľnej ceste z Bajerova do Sedlíc. Druhá rýchlostná skúška je tradičná ereska medzi Kokošovcami a Tuhrinou. Je to ťažká rýchlostná skúška s vysokým rýchlostným priemerom, kde rozhoduje aj najmenšia chybička. Okrem štartu a cieľa je v tomto prípade pre divákov veľmi dobrý prístup cez obce Záborské a Dúbravu do Žehni. Tam očakávame najviac divákov a preto tam budú zriadené aj divácke miesta. Tretím úsekom je potom najväčšia prešovská klasika, ktorá sa jazdila aj na vôbec prvom ročníku Rally Prešov v roku 1976, Červenica - Zlatá Baňa. Tú každý dobre pozná. Teraz je tam výborný nový asfalt a tak si to isto užijú posádky aj diváci. Aj tam je však prístup len zo štartu z od cieľa. Teoreticky je však ešte možnosť prístupu od Zamutova, no to je dosť veľká okľuka," opisuje Vlado Bánoci. 

Martin Paľov;ik8a9884-1.jpg

Aby sa súťaž nenaťahovala zbytočnými prejazdmi, tak ju organizátori poskladali do kompaktných troch sekcií. Samostatnú prvú sekciu tvorí dvojitý prejazd úseku do Klenova. V druhej sekcii sa začne v Kokošovciach, pokračuje v Červenici a ešte raz sa k tomu pridá aj Klenov. Posledná tretia sekcia je zasa orientovaná na dva po sebe idúce prejazdy úsekmi Kokošovce a Červenica. „Aby nevznikol problém v druhej sekcii s palivom, tak sme zriadili v rámci trate aj tankovaciu zónu, kde je povolené dotankovanie pred tretím úsekom do Klenova," pokračuje Bánoci. „Bezpečnostné nádrže niektorých áut sú totiž dosť malé a preto im umožníme dotankovanie. Tankovacia zóna bude situovaná do servisu, keďže sa na tretí úsek bude prechádzať okolo servisného parku."

Martin Paľov;ik8a9837-1.jpg

Bezpečnosť pretekárov a divákov je v automobilovom športe vždy na prvom mieste. Nepodceňuje sa ani v na prešovskej rely a diváci majú vyhradené bezpečné priestory, ktoré musia rešpektovať. Rovnako náročné pravidlá však platia aj pre posádky, aj keď sa im nie všetky páčia. „Chcem upozorniť všetkých pretekárov, že aj na prešovskej rely budeme uplatňovať stav, že do zákrut, ktoré sa dajú veľmi „rezať" budeme dávať pneumatiky, aby sa tomu zabránilo," vysvetľuje Bánoci. „Viem, že pretekári to nemajú radi, ale musíme to robiť aj kvôli cestárom, lebo potom s tým máme veľké problémy. Kazí to vzťahy a obmedzuje možnosti pri výbere ďalších rýchlostných skúšok v budúcnosti. Zdôrazňujem, že gumy nebudú nikdy na ceste, ale mimo cesty tam, kde končí asfalt. A nebudú to len jednotlivé pneumatiky, ale celá stojka. Teda viac pneumatík zviazaných na sebe, aby boli zreteľne viditeľné aj z diaľky. Toto bude prakticky na všetkých rýchlostných skúškach. A pokiaľ ide o retardéry, tak tie budú iba dva, na prvom meranom úseku." 

Martin Paľov;img-5552-8.jpg

24.ročník Rally Prešov sa koná pod záštitou primátorky mesta Prešov, Andrey Turčanovej a slávnostný štart sa uskutoční pred Radnicou v piatok 13.apríla o 19.00 hod. Sprievodným programom bude príležitosť pre divákov získať autogram, či odfotiť sa s posádkami priamo pred štartom na hlavnej ulici v priestore, kam budú posádky na svojich tátošoch prichádzať už od 18.30 hod. Víťazov spoznáme v sobotu 14.apríla, kedy je naplánované slávnostné vyhlásenie pred prešovskou radnicou na 16.40 hod. Zaželajme teda posádkam veľa športového šťastia a divákom kvalitný športový zážitok.

MAPA TRATE

Časový harmonogram



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri