1999/ 21. ročník Rallye Euromaster/Total Granada – Dakar: Bugina kráľovnou púšte


Aj v tomto ročníku stojí na štartovacej čiare Jaroslav Katriňák. Slovenský motocyklista po minuloročnom výbornom výkone, kedy potvrdil, že patrí medzi svetovú špičku (jeho ohrozovanie čelných pozícií svojich podstatne skúsenejších súperov si získalo veľké uznanie a rešpekt; pripomeňme si, že po 5. etape bol dokonca celkovo štvrtý (!) a nebyť tej nešťastnej poruchy v ôsmej „erzete“, určite by vážne prehovoril do celkového poradia), vstupuje do súťaže s ambíciami obsadiť niektorú z prvých piatich priečok. Zničia africké duny nášmu „Katrovi“ jeho sny o dobytí brán Dakaru? Koľko jazdeckých snov na tejto rallye už zničili poruchy?

Po skvelých výsledkoch v úvodných etapách, keď zo šiestej vyjde ako víťaz (tentoraz už oficiálne), sa celkovo drží na šiestom mieste a jeho predstava obsadiť popredné miesta vyzerá reálne. Do siedmej etapy vyštartuje ako prvý a po pár drobných chybách sa nakrátko odkloní z trate. V tomto čase mu na jeho motocykli KTM začne vynechávať motor. Vždy to však sú iba drobnosti, ktoré sa podarí odstrániť. Na 150. kilometri dobehne ostatných pretekárov, ale motocykel prestane fungovať. Táto situácia sa opakuje každých dvadsať minút, až kým na 218. kilometri motocykel nevypovie úplne. Dôvod: pokazené vodné čerpadlo! „Katro“ musí desať hodín čakať na zberný kamión, ktorý ho odvezie aj s nefunkčným strojom do cieľa. Slovenská verejnosť je na jednej strane sklamaná, na druhej hrdá na Katriňákove vynikajúce výkony. Keby ho znovu nezastavila porucha, pravdepodobne by opäť v päťke najlepších nechýbal.
1999/ 21. ročník Rallye Euromaster/Total Granada – Dakar
Automobily:
1. Schlesser – Monnet (Schlesser Buggy)
2. Prieto – Serieys (Mitsubishi)
3. Kleinschmidt – Thörner (Mitsubishi)
Motocykle:
1. Richard Sainct (BMW)
2. Thierry Magnaldi (KTM)
3. Alfie Cox (KTM)
Kamióny:
1. Loprais – Stachura – Kalina (Tatra)
2. Moskovskich – Jakubov – Čagin (Kamaz)
3. De Azevedo – Tomeček – Neubarth (Tatra)
Štart: 1. januára 1999 v Granade (Španielsko)
Cieľ: 17. januára 1999 v Dakare (Lac Rose)
Deň voľna: 9. januára 1999 v Bobo Dioulasso (Burkina Faso)
Dĺžka 21. ročníka: 9 393 km
Dĺžka špeciálnych skúšok: 5 638 km
Prejdené krajiny: Španielsko, Maroko, Mauritánia, Mali, Burkina Faso, Senegal
Štartovalo: 297 pretekárov – 88 automobilov, 161 motocyklov, 29 kamiónov, 19 asistenčných vozidiel
Dokončilo v klasifikácii: 110 účastníkov – 54 automobilov, 40 motocyklov, 16 kamiónov
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie

Offroad trial Brezno
13. 4. 2025

H6 Rally I. kolo Tarnobrzeg
31. 3. 2025

Offroad Trial Brezno 2024
20. 10. 2024

Offroad trial Červená skala II
29. 9. 2024

Offroad trial Červená skala
29. 9. 2024

Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024

Off road trial Hruštín
20. 5. 2024

Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024

Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024

Offroad Tisovec III
29. 4. 2024

Offroad Tisovec II
29. 4. 2024

Offroad Tisovec
29. 4. 2024

Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023

Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023

Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023

Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023

Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022

Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022

Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022

Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021

Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021

Hungarian Baja
10. 8. 2021

Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021

Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021

Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021

Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020

Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019

Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019

Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019

Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019

Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019