Team Homola Motorsport a BMW 320si WTCC v sezóne 2012!
Tak ako sme v minulej tlačovej správe informovali, Team Homola Motorsport bol vtedy tesne pred dovozom novej pretekárskej techniky na Slovensko. Na sklonku minulého týždňa sa do Švédska s nami vybrala aj početná skupina poradcov (na čele so špičkovými odborníkmi Jarom Krajčim a Vladom Hybáčkom), aby sme komplexne zhodnotili technicky stav kupovaného vozidla.
Minuloročnú Alfu Romeo sme vymenili za najlepšie vozidlo v triede Super 2000, s ktorým sa jazdili Majstrovstvá sveta cestných automobilov - je to BMW 320si E90 WTCC.
Po úspešnej minulej sezóne, keď sa Maťovi podarilo vyhrať všetko, čo sa dalo, sme sa rozhodovali kam sa posunúť v sezóne 2012. Súčasťou plánovania bol aj nákup novšej techniky pre budúce roky nášho pretekania a po viacerých úvahách a variantách voľba padla na automobilku z Bavorska. Sme presvedčení, že práve táto voľba je pre náš budúci program najlepšia.
Auto disponuje štvorvalcovým, 2 - litrovým benzínovým motorom s výkonom 295 konských síl s pohonom zadných kolies a so 6 - stupňovou sekvenčnou prevodovkou Xtrac. Auto bolo vyrobené striktne podľa špecifikácie WTCC v Dánsku v roku 2008, z dielov BMW Motorsport.
Vozidlo 2 roky jazdilo v dánskych majstrovstvách cestných vozidiel (DTCC) v tíme Jana Magnussena. V roku 2010 bolo zakúpené jedným z najlepších švédskych pilotov Johanom Sturesonom do Švédska, ktorý s autom jazdil ďalšie 2 sezóny. V sezóne 2011 obsadil Johan Stureson v nabitom šampionáte STCC (Škandinávsky šampionát cestovných automobilov) výborné 4. miesto z viac ako 30 pretekárov a skončil ako prvý jazdec jazdiaci s technikou BMW. Auto je vo vynikajúcom technickom stave skoro bez poškodenia, čo je v tomto veľmi kontaktnom šampionáte obdivuhodné.
V sezóne 2012 by sme chceli zopakovať výsledok z minulej sezóny v „slovenskom majstráku", resp. v rodiacom sa šampionáte V4 krajín.
V súčasnosti tím usilovne pracuje na príprave účasti v znovuzrodenom európskom šampionáte ETCC (Majstrovstvá Európy cestovných automobilov), ako asi jediný slovenský zástupca. Tento šampionát zahŕňa 4 pretekárske víkendy vo forme dvojpretekov, tzn. 8 pretekov. Veľmi dobrým impulzom bude pre tento šampionát aj to, že sa prvé 3 preteky pôjdu ako súčasť WTCC (Majstrovstvá sveta cestovných automobilov). Bude sa jazdiť na slávnych okruhoch - Monza, Valencia, Salzburgring, Imola. Veľmi zaujímavé bude pre každého fanúšika, že z každého preteku bude hodinový záznam na stanici Eurosport, dokonca z posledného preteku v Imole bude na programe živý prenos. Podrobnosti ohľadom ETCC Vám ešte určite prinesieme.
Maťo Homola: „ Som veľmi šťastný, že sa nám podarilo získať výborné auto, na ktorom jazdili výborní jazdci. Bude to pre mňa ďalšia vysoká škola jazdenia, keďže som za volantom „automobilovej zadokolky" v živote nesedel. Na základe 3 ročných skúseností z motokár si ale myslím, že si na túto zmenu rýchlo zvyknem. Dúfam, že sa nám podarí postaviť na štart pretekov ETCC, bola by to najlepšia skúsenosť, akú teraz môžem dostať a zároveň príležitosť reprezentovať Slovensko vo veľmi prestížnom seriáli. Ďakujem všetkým, ktorí nám pomohli zabezpečiť takúto špičkovú techniku. Veľmi sa teším na sezónu 2012."
Ak pôjde všetko ako si plánujeme, tak nás v druhej polovici mesiaca február čaká testovanie v talianskej Monza a následný prvý pretek v šampionáte ETCC.
Team HOMOLA Motorsport