Loeb, Quesnel, Fréquelin a Ogier o gréckom taktizovaní
Fakt, že v Citroene tento rok nemajú jasne určeného prvého a druhého jazdca sa opäť raz prejavil. V Grécku Sébastien Ogier taktizoval a nechal svojho tímového kolegu Sébastiena Loeba čistiť trať, čo sa sedemnásobnému majstrovi sveta logicky moc nepáčilo.
„V sobotu večer som bol frustrovaný. Bolo mi jasné, že sa bude taktizovať a že to nebude z mojej strany. Nakoniec sme počas poslednej (sobotňajšej) RS nemali žiadne Ogierove splity. My sme boli bez splitov a Ogierovi dal tím stanovený konečný čas. Takže som sa pýtal: „Prečo pomáhate jemu a mne nie?" V tíme vedeli, že Ogier na mňa nezíska 5 sekúnd a tým pádom nebude mať 20 sekundový náskok, ktorý chcel. V tento moment som bol veľmi frustrovaný, pretože som v nedeľu nechcel čistiť trať priamo pred ním", hovorí Sébastien Loeb a pokračuje: „Keď vidíte váš vlastný tím takmer ísť proti vám.. Okej, dohodli sme sa na tom predtým. Keby som ja bol v tejto (Ogierovej) pozícii, bolo by to pre mňa rovnaké. Vieme, aké sú pravidlá. Z môjho pohľadu sa teda nejednalo o žiadne príkazy tímu, každý jazdec taktizuje, kedy chce. Keď vediete šampionát, tak moc taktizovať nemôžete, ale pokiaľ ho nevediete a máte tú možnosť, tak je to okej. Spravil to správne", uznáva nakoniec Ogoerovo rozhodnutie Loeb.
Na celú situáciu má svoj názor i šéf Citroenu Racing Olivier Quesnel: „Obaja jazdci majú status jednotky, nepreferujeme ani jedného z nich. To, čo sme spravili pre Sébastiena Ogiera je presne to isté, čo by sme spravili pre Sébastiena Loeba. Vedia, že autá majú rovnaké. Chceme, aby toto bolo jasné pre všetkých - pre médiá i fanúšikov."
Zaujímavosťou je, že s počínaním Olivera Quesnela nesúhlasí bývalý šéf Citroenu Racing Guy Fréquelin, ktorý by celú situáciu zrejme riešil určením tímovej jednotky a dvojky: „Osobne by som celú záležitosť riešil inak. Správať sa takto je príliš veľký risk pre Citroen a pre oboch pilotov. Nechať ich takto bojovať môže v konečnom dôsledku uškodiť značke, čo nie je správne riešenie."
Na Fréquelinove vyjadrenia reagoval samotný Quesnel: „Guy Fréquelin hovorí skôr ako bývalý manažér Sébastiena Loeba a nie ako šéf Citroenu Racing, ktorý bol v jeho časoch vlastne skôr Loeb Racing. Tento systém je ale u konca, musíme sa pripraviť na budúcnosť. Keby tomu tak nebolo, Ogier by bol teraz u iného tímu a my by sme mali iba Loeba. A ak by Loeb na konci roku skončil, znamenalo by to, že Ford by mal Ogiera a my nikoho. Je to jednouché - mojím cieľom je správne sa postaviť k prítomnosti ale hlavne sa dívať do budúcnosti. Problémom je, že na úrovni, na ktorej je Sébastien Loeb - a ja som jeden z jeho najväčších fanúšikov - je už i Sébastien Ogier", uzatvára svoj pohľad na vec Olivier Quesnel a dodáva: „Loeb je Loeb. Nepotrebuje titul ako dar. Má dosť skúseností a talentu na to, aby si ho vyhral sám."
A čo na celú situáciu hovorí samotný Sébastien Ogier? „Keď som na konci roku 2010 predĺžil svoj kontrakt s Citroenom, mal som ponuku i od Fordu, ktorý by mi taktiež zabezpečil výborné auto, s ktorým by bolo možné vyhrávať. Chcel som ostať v Citroene, ale byť na rovnakej úrovni ako Loeb bolo vždy jednou z mojich podmienok. Bojovať proti Sébastienovi Loebovi je vždy ťažké a pokiaľ by mal nejakú výhodu, tak by sa jednalo o niečo nemožné. Tím iba rešpektoval moje rozhodnutie v tom, čo som sa rozhodol urobiť."