Zo Salzburgringu domov veľmi skoro
Slovenský pretekársky tím Homola Motorsport nebude na 3. kolo Európskeho pohára cestovných automobilov FIA ETCC spomínať v dobrom. Maťo Homola sa s Teamom Homola Motorsport vrátil z rakúskeho Salzburgringu už v piatok večer, teda po dvoch oficiálnych testovaniach. Príčinou bola vážna porucha motora jeho BMW. Hoci bol agregát po repasií a mal odjazdených len približne 80 kilometrov, v druhom testovaní popoludní definitívne vypovedal službu. V prvom tréningu si Maťo vyskúšal okruh, na ktorom nikdy predtým nejazdil, a hneď si ho obľúbil.
„Trať je relatívne jednoduchá, sú tu len 3 poriadne zákruty, ale je tu prudké stúpanie a aj jazda dole z kopca, kde som dosahoval rýchlosť až 235 km/h. Okruh disponuje jednou kratšou a jednou veľmi dlhou rovinkou, dvoma šikanami a 3 spomenuté zákruty, kde jedna je veľmi rýchla, tzv. „na srdce". Neviem prečo, ale okruh sa mi zapáčil a dobre som sa v alpskom prostredí cítil," pochvaľoval si Majster Slovenska v Divízii 4 do 2000cm3.
V hodnotení prvého testovania skončil Maťo na 5. mieste, pričom prvú šesticu delilo len pol sekundy. V druhom testovaní chcel vyskúšať nové pneumatiky, no v rýchlom kole začalo nad Salzburgringom pršať, a tak musel zvoľniť. Maťo odjazdil 11 kôl, ale v poslednej zákrute okruhu jednoducho motor prestal pracovať a Maťo len zotrvačnosťou prišiel do boxov.
„Som z toho veľmi sklamaný. Motor mal len 80 km po repasii, cítil som jeho väčšiu silu ako na Slovakiaringu. Všetci v tíme sme cítili dobrý výsledok, pretože sme boli na dostrel tým najrýchlejším v tréningoch. Konečne sme boli v tej najužšej elite, ale bohužiaľ nás zradila technika. V boxoch sme vo veku hlavy valcov zbadali trojcentimetrovú dieru a hneď sme vedeli, že je koniec. Trať sa mi veľmi zapáčila a cítil som aj rezervy, kde by sa dalo zrýchliť. Aj tak ďakujem všetkým, ktorí nám umožnili tento štart a dúfam, že sa objavíme na pretekoch M SR na Slovakiaringu (10.06.2012) a na posledných pretekoch seriálu FIA ETCC na konci júna v talianskej Imole."