Zmiešané pocity v tíme Melico Racing
Melico Racing Team zažil rozporuplnú 20. Rally Prešov. Vyhrali osem z dvanástich rýchlostných skúšok, a napriek tomu skončili v absolútnom hodnotení na ôsmej priečke. Takmer 7,5 min. za víťazom. Čo sa vlastne stalo?
„Už ide!" - počujem kričať malého chlapca na prvom kilometri prvej rýchlostnej skúšky Rally Prešov. Spoza horizontu počuť rev loebovej bývalej C4 WRC. V rukách talentovaného a rýchleho Jara Melicháreka ich rely špeciál doslova preletí cez „ľavú päť" na začiatku dediny. Auto skáče ako o život, aj keď Jaro točí volantom priam so stoickým kľudom. Jeho brat Erik má na rozbitých cestách plné „oči" práce, aby nedošlo k chybe.
Len o niečo ďalej je po všetkom. „Ten prvý deň pre nás po pár kilometroch skončil. Aj keď sme technickú závadu - odtrhnutné plynové lanko - po pár minútach na mieste ako-tak opravili, tá strata už bola nedohnateľná. Vzali sme to teda ako test. Potom prišlo pár víťazstiev na rýchlostných skúškach, ale do absolútneho hodnotenia sme už nemali ako zasiahnuť," skonštatoval brat a spolujazdec Erik Melichárek.
Prešovské kopce sľubovali už od začiatku drámu. Nebolo pretekára, ktorý by sa nesťažoval na mimoriadne šmykľavý, zaprášený asfalt. K tomu typické, erodované cesty s výtlkmi a miestami nanosené blato. Dusno nebolo len vonku, ale aj v autách. Hovorí jazdec Jaro Melichárek: „V piatok sme nabrali stratu sedem minút, čo nie je možné dobehnúť. Zvolili sme potom nejaké extrémne voľby gúm, ale nevyšlo to." Lietajúce „ufo" Citroën C4 WRC vyzerá zvonku aj zvnútra ako zázrak techniky. Bratia Melichárekovci v ňom sedeli prakticky len druhýkrát, ak nerátame krátky, predsezónny test.
Stojím v dedine Žehňa, na štvrtej rýchlostnej skúške Kokošovce 2. Po chvíli vyletí zo zákruty a dole strmou, zahnutou rovinkou ich vozidlo. Auto sedí ako na koľajniciach a jeho brzdná sila je doslova ohromujúca. Po šiestich skúškach prvej etapy sú na 15. mieste, so stratou vyše osem minút na vedúceho Grzyba. Napriek tomu, že vyhrali polovicu skúšok. Aj keď Prešov bičovala prietrž mračien spojená s búrkou, v neďalekých kopcoch jazdci bojovali „len" s mokrým povrchom.
Technické problémy v servise napokon odstránili nadobro a v sobotu sa mohol začať nový deň. Lenže rely je nepredvídateľné zviera a Citroën C4 WRC nie je o nič krotkejší tvor. Hovorí Jaro Melichárek: „Sobota bol zvlášť bodovaný deň, tak sme sa naň sústredili. Na prvej rýchlostnej skúške sme sa ale nezmestili do úzkeho retardéra, zhasol nám motor a museli sme cúvať. Potom to už išlo dobre." A to doslova - napriek tomuto problému dokončili skúšku na treťom mieste, len 5,6 s za prvým Kočim. Posledných päť „RS" s prehľadom vyhrali. V cieli im tak chýbalo na víťaza 7 min. 24,9 s, čo je presne čas, ktorý stratili hneď na úvod... Konečná ôsma priečka, ale hlavne tridsať bodov za sobotu a druhé miesto v triede 11, je konečnou bilanciou Melico Racing na náročnej Rally Prešov.
Pokojný Jaro Melichárek napokon skonštatoval pred slávnostným vyhlasovaním: „Vyhrali sme, čo sa dalo. V pohode sme dojazdili do cieľa. Dnes sme získali plný počet bodov, čo je pre nás dôležité, aj keď to nestačilo na celkové hodnotenie dvojdňovej súťaže. Po štyroch bodovacích dňoch tejto sezóny máme tri plné počty bodov, čo je pre nás skvelé. Dúfam, že nás už nebudú trápiť technické problémy," znelo zbožné prianie sympatického pretekára od Topoľčian.
Vďaka ďalšej posádke Melico Racing - Peter Jurečka/Matej Beťko, dosiahli na tretie miesto v Súťaži tímov. Ich Nissan 350 Z totiž vyhral triedu 4, čím si tím pripísali ďalšie body. Aj Jozef Mizerák a Juraj Gieci na Renault Clio zvíťazili za Melico Racing v triede F. Ak všetko pôjde, ako má, uvidíme všetky tri posádky na najbližšej Rally Tríbeč. Tam sú bratia Melichárekovci zároveň organizátormi a tak ich teraz okrem práce na aute čaká dokončovanie príprav tejto tretej súťaže DMACK Rally 2013 - Majstrovstiev Slovenska.
Martin Trenkler/RPM