Zmeny v tábore F1. Čo sa deje?
Dnes prišla z Ameriky správa, že doterajší obchodný šéf Liberty Media vo svojej funkcii končí.
Samozrejme, že k nám sa dostane iba ostrihaná slušná oficiálna verzia. Tá vraví, že Sean Bratches sa po troch rokoch rozhodol koncom januára odísť z funkcie šéf pre obchodné záležitosti. „Posledné tri roky v F1 boli pre mňa neuveriteľným zážitkom. Chcem sa osobne poďakovať všetkým v tíme našich spolupracovníkov za ich úsilie a odhodlanie. Sú najlepší z najlepších a som presvedčený, že naďalej budú slúžiť fanúšikom a plniť stratégiu, ktorú sme si stanovili na nasledujúce roky. Som hrdý, že zanechávam po sebe F1 lepšiu, než bola pri mojom príchode,“ vyznáva sa Sean Bratches.
Američan pracoval na rozšírení obchodných partnerov, na kontraktoch s promotérmi, priniesol nové logo, webovú stránku a modernizoval komunikáciu s fanúšikmi. Počas jeho pôsobenia vzrástla sledovanosť na médiách aj samotná návštevnosť na pretekoch. Do akej miery je to však iba jeho zásluhou, to ťažko generalizovať. Otázkou skôr je, prečo sa Bratches rozhodol odísť už po troch rokoch, keď len nedávno prišiel aj s novou komerčnou politikou F1? Má to súvislosť s tým, že sa chystá aj odchod Chase Careyho? Všetkým je nám jasné, že Američania kúpil F1 akvizície len preto, aby ich po čase lepšie speňažili. Blíži sa nebodaj táto doba?
Samotný Carey sa tvári, že je to bežná výmena, no čas ukáže viac. Zatiaľ to teda uzatvorme zdvorilostnými slovami Chase Careyho. „Chcem Seanovi poďakovať za všetko, čo pre F1 za posledné tri roky urobil. Pretransformoval komerčnú stránku formuly jeden a výsledky jeho práce sa pretavujú v našom raste. Želám mu všetko dobré a som rád, že bude našim poradcom aspoň na diaľku z domova v Štátoch,“ povedal šéf Liberty Media, ktorý nateraz prevezme všetky kompetencie po Bratchesovi.