Zlomená poloos pribrzdila Zapletala so Sýkorom v deviatej etape
Na Rallye Dakar by sme asi ťažko hľadali súťažnú posádku, ktorá by nebojovala s technickými problémami. A práve tým sa dnes nevyhla ani československá posádka Miroslav Zapletal a Marek Sýkora, keď im 40 kilometrov pred cieľom praskla jedna z poloosí Fordu F150 EVO.
Dnešná deviata etapa uzatvárala prvé tri štvrtiny tohtoročnej Rallye Dakar 2020. Samotná etapa bola poriadne dlhá, keď ku 410 meraným kilometrom pribudlo ďalších 476 prejazdových. Pri pohľade na povrch na ktorom sa súťažiaci presúvali z Wadi Al Dawasiru do Heradhu ich čakal z 35 % piesok, na 35 % trate bola zase šotolina, ale našlo sa 1 % asfaltu a 24 % kamenných ciest. Ak k tomu pripočítame fakt, že 5 % trate tvorili pieskové duny, treba iba konštatovať, že trať bola nesmierne rozmanitá, v niektorých prípadoch doslova drsná.
V prípade Míru a Maja sa takmer celá dnešná etapa niesla v dobrom duchu, bez vážnejších problémov, čomu zodpovedali aj dosahované časy. Tie znamenali, že posádka Fordu F150 EVO si priebežne udržiavala 22 miesto priebežného poradia. Žiaľ, ako sme už v úvode naznačili, približne 40 kilometrov pred cieľom meraného úseku im „strihlo“ poloos. Následná strata z dôvodu jej výmeny, ako aj ďalšia pri výmene kolesa ich odsunula v deviatej etape na konečné 41 miesto. Napriek tejto smole si však Zapletal so Sýkorom udržali 18 miesto v priebežnom poradí medzi vozidlami.
„Dnešná etapa bola nádherná, rýchla a fakt nám dobre sadla. Išla sa v krásnych prírodných scenériách a naozaj sme si jazdu užívali. No štyridsať kilometrov pred cieľom nám auto zrazu ostalo stáť. Najskôr sme si mysleli, že ukrútilo spojkovú hriadeľ, ale po vystúpení z auta som zbadal, že nám na zadnom pravom kolese rozbilo klietku poloosi a navyše aj začala horieť manžeta. Tak sme to najskôr museli uhasiť a rýchle sme všetko vymenili. Aby to ale nebolo také jednoduché, už po asi dvoch kilometroch sme museli zase stáť a meniť prasknutú pneumatiku. Bolo to smolných štyridsať kilometrov pred cieľom. Podstatné ale je, že sme to zvládli a stále nám patrí osemnáste miesto priebežného poradia,“ vysvetlil dôvod zdržania Marek Sýkora.
Desiatou etapou sa 42. Rallye Dakar 2020, ktorá odštartuje zajtra (15.1.2020), dostáva do svojej poslednej štvrtiny. Súťažiacich v nej čaká trať o dĺžke 608 kilometrov, pričom v tomto počte je započítaných už aj dlhých 534 meraných kilometrov. Čo sa týka povrchu trate, ten bude opäť zmiešaný s množstvom piesku, šotoliny, ale aj asfaltu. Táto etapa má ale na svojej trati najviac pieskových dún z doterajšieho priebehu súťaže.
Miro Majláth