Zasa hrozí kolízia F1 a WEC
To že Majstrovstvá sveta vytrvalostných špeciálov (WEC) nezažívajú najlepšie časy už vieme. Svojské riešenia cez „super-sezónu" však zatiaľ asi stačili. Ako dlho ešte vydržia?
Po odchode Audi a Porsche zostala v šampionáte „nádherných beštií" len továrenská Toyota. No, aby sme mali o zábavu postarané, tak obidve jej autá na Silverstone diskvalifikovali. Z prvého víťazstva sa tak radoval súkromný tím Rebelion Racing. Šampionát teraz po prestávke pokračuje v polovici októbra pod japonskou horou Fuji, kde si Toyota potupu zo Silverstone plánuje odčiniť.
Ešte kým sa tak stane však FIA vydala predbežný kalendár na ďalšiu „super-sezónu". Osem pretekov prvej „super-sezóny" 2018-2019 niekto vyšpekuloval tak, že sa dvakrát jazdila 24-hodinovka v Le Mans, ktorá v júni 2019 sezónu uzatvára. FIA s vedením šampionátu však teraz prišlo s novým kalendárom, ktorý začína 1.septembra 2019 na Silverstone a osmičku šampionátu končí v júni 2020 na Le Mans!
Dôležitým predpokladom úspešného kalendára však musí byť, aby sa v nasledujúcom roku už neprekrývali termíny s formulou jeden, či americkou IMSA. Keď si však porovnáme návrh kalendára F1 a návrh kalendára WEC, tak narazíme na prvý september, kde zasa dochádza ku kolízii. V tomto termíne je naplánovaná GP Belgicka v Spa-Francorchamps a súčasne aj 6-hodinovka na Silverstone. FIA má riešiť kalendáre na svojom zasadaní 12.októbra a tak uvidíme, kto komu bude musieť zasa ustúpiť. Zatiaľ si aspoň pozrime návrh kalendára WEC.
1.septembra 2019 - 4h Silverstone
6.októbra 2019 - 6h Fuji
10.novembra 2019 - 4h Šanghaj
14.decembra 2019 - 8h Bahrajn
1.februára 2020 - 6h Sao Paulo
marec 2020 - 1000 mil Sebring
3.mája 2020 - 6h Spa-Francorchamps
13. - 14.júna 2020 - 24h Le Mans