ZANETI sa darilo aj v Taliansku
Aj keď sa ešte neskončila, sezóna 2019 sa dá z pohľadu ZANETI Motorsport hodnotiť ako veľmi vydarená. A darilo sa aj v talianskom Trento Bondone, kde sa konalo ďalšie kolo Majstrovstiev Európy v pretekoch automobilov do vrchu. Premiéra na najdlhšom kopci v majstrovstvách, premiéra v Škode Fabia R5. Ivan Mutňanský opäť dokázal, že výborné výsledky vie podávať v rôznych podmienkach.
Trento Bondone je, ako už bolo spomenuté, najdlhším kopcom zaradeným v európskom šampionáte. 17,3 kilometra zákrut si vyžaduje oveľa viac, ako len jednoduché memorovanie trate. To je ťažké aj pre domácich súťažiach, pre tých zahraničných je to takmer nemožné. O to dôležitejšie je vnímanie jednotlivých úsekov trate, dokonalé ovládanie vozidla a využitie celého vodičského potenciálu súťažiaceho. Ivan sadol do Škody Fabia R5 prvý krát. A že mu tento výborný kus techniky sadol, o tom hovoria výsledky. Dve tréningové, jedna súťažná jazda. Ešte raz je nutné zopakovať, že trať mala dĺžku 17,3 kilometra.
Čo sa dá natrénovať pri dvoch jazdách? Veľa určite nie. „Ja som už po piatej zákrute nevedel, ako to ide ďalej. Išiel som na oči. Čo som videl, to som riešil. Bola to riadna zábava, aj keď nechýbali ani krízovky. Som rád, že sa podaril pekný výsledok a že som auto dostal do cieľa celé.“ Takto charakterizoval situáciu Ivan Mutňanský, pričom neskrýval úsmev na tvári. A na ten úsmev mal určite dôvod. S jazdou „na oči“ sa vysporiadal bravúrne. Čas 12.00.19 bol tretím najrýchlejším v hodnotení FIA EHCC skupiny S20. Rýchlejší boli len domáci jazdci, z ktorých jeden je rodák priamo z tejto oblasti. Čo je však dôležitejšie, najväčší konkurent v celkovom hodnotení Majstrovstiev Európy v skupine, maďarský jazdec Laszlo Hernadi, skončil za Ivanom. K tretiemu miestu v S20 treba určite spomenúť triedu S20 -3000, ktorú tím ZANETI Motorsport vyhral. V celkovom hodnotení skupiny -3000 sa umiestnil v prvej desiatke, presnejšie na deviatom mieste. Pred neho sa dostali iba kopcové špeciály Norma, Osella a Lotus. Konkurovať nevedel a s R5-kou ani nemohol Forde Fiesta RS WRC. Ivanovi patrilo rovnako deviate miesto aj v národnom talianskom ACI šampionáte, kde bol zaradený v skupina A. V triede A plus 3000 získal body za tretie miesto.
ZANETI Motorsport odchádza zo severu Apeninského poloostrova so zbierkou pohárov a dôležitými bodmi do celkového hodnotenia FIA EHCC. Ak k tomu pridáme skúsenosť so Škodou Fabia R5, cesta do Talianska sa určite oplatila. Všetci veríme, že minimálne rovnako dobrý výsledok sa podarí Ivanovi aj na domácom Dobšinskom kopci, ktorý už pomaly klope na dvere.
Peter Baran, ZANETI Motorsport