Za prísnejším pohľadom Laguny ukrytý komfort
Koncom roka 2010 sa Renault zameriava na tri modely, z ktorých dva predstavil v prvý decembrový deň aj slovenským motoristickým novinárom. Renault Laguna vo verzii sedan a kombi má zmenený dizajn prednej časti a väčšiu dostupnosť natáčania zadných kolies 4Control. Jeden z najúspešnejších vanov Espace dostáva svetlá LED a najnovší satelitný navigačný systém. Tretím do partie je veľký sedan Latitude s výnimočným komfortom, ktorý uvedú na slovenský trh v prvom štvrťroku 2011.
Espace odvezie päť, až sedem pasažierov, pričom interiér poskytuje veľmi variabilné možnosti usporiadania pohodlných sedadiel, ale aj vysokú úroveň bezpečnosti. Sedadlá v druhom a treťom rade sú identické a rovnako pohodlné. Pod novým tvarom predných svetlometov sú umiestnené natáčacie bixenónové svetlá s technológiou LED. Čalúnenie v interiéri je chránené teflónom, sedadlá majú lepšie bočné vedenie. Ide o štvrtú generáciu tohto MPV, ktoré stálo pri vzniku dnes obľúbenej kategórie vozidiel.
Prednosťou nového Renaultu Espace je veľmi dobrý výhľad cez panoramatické čelné sklo, ktorému nebránia ani štíhle stĺpiky, široké iba 6,5 cm. Pod prednou kapotou je na výber buď benzínový motor s výkonom 125 kW (170 k) alebo dieselové agregáty dCi s výkonmi110 kW (150 k), respektíve 127 kW (175 k). Všetky majú objem dva litre a sú spojené so 6° manuálnou prevodovkou, no najvýkonnejší diesel je možné kúpiť aj so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 200 km/h, spotreba v kombinovanom režime je v prípade benzínového agregátu 9,5 l/100 km, kým dieselové motory dokážu konzumovať iba 6,5, resp. 7,3 litra.
Akciová cena benzínovej verzie je 23 790 €, najdrahšia dieselová s automatickou prevodovkou stojí 28 390 €.
Nový dizajn Laguny tretej generácie predznamenáva vzhľad nového Clia, avšak to by sme prebiehali. Zostaňme teda pri Lagune s podvozkom, ktorý ponúkne systém 4Control širšiemu okruhu zákazníkov. Pri nízkej rýchlosti do 60 km/h zdpovedá manévrovateľnosť Laguny malému mestskému autu. Zadné kolesá sa natáčajú opačne ako predné, čiže polomer otáčania je menší a šofér nemusí toľko krútiť volantom. Najlepšie je to cítiť na kruhovom objazde.
Pri vyšších rýchlostiach ( nad 60 km/h) sa zadné kolesá natáčajú v zhodnom smere s prednými a tým zvyšujú stabilitu auta v zákrute. Laguna zatáča ako keby išla po koľajniciach a odstredivá sila je eliminovaná, takže zadnú nápravu nevytláča zo zákruty. Jazda je stabilnejšia a jednoznačne bezpečná. ESP (kontrola stability) sa aktivuje, len keď je to nevyhnutné a zásah je aplikovaný postupne. Šofér má jednoznačne kontrolu nad vozidlom aj v kritickej situácii.
Pri pohľade spredu upútajú svetlomety s tmavým pozadím a prísnym obočím. Verzia kombi, označovaná Grandtour je výnimočná strmým zadným sklom a celkovým tvarom bočných okien, ktoré zvýrazňujú športové línie. Zmenený je profil strešných nosičov. Na dĺžku meria Laguna Grandtour 4,8 m, dlhší zadný previs dovolil vytvoriť kufor s objemom 501 litrov. Po zložení zadných sedadiel je to až 1 593 litrov.
Ponuka motorov je mimoriadne pestrá, dieselový agregát dCi 110 s výkonom 81 kW (110 k) sa vyznačuje rekordne nízkymi emisiami 120 g/km, čo je na sedan tejto veľkosti ozaj veľmi priaznivé. V závislosti od verzie sa spotreba pohybuje v rozpätí 5,2 - 5,7 litra na 100 km, ak je v aute automatická prevodovka, spotreba mierne prevýši šesť litrov. Benzínový motor konzumuje okolo 7,5 litra, no akcelerácia z pokoja na stovku za 9,1 s patrí k lepším hodnotám.
Cenový vejár sa roztvára v rozpätí 16 790 € - 27 490 €, verzia kombi stojí od 18 090 až po 28 790 €.