Z „reálu“ do „virtuálu“
Svet virtuálneho športu sa teší čoraz väčšej popularite. Existuje už množstvo profesionálnych tímov, ktoré sa na podujatia pripravujú na ozaj vysokej úrovni. A nie je žiadne tajomstvo, že tie najlepšie tímy vytvárajú pre svojich členov podmienky, ktoré by im často mohli závidieť aj športovci „z reálu“, vrátane odmeňovania, či fyzickej a psychickej prípravy. A keďže výzvy sú pre Rallypossible ako magnet, jednu takú reálnu, avšak virtuálnu prijal aj Janko Kundlák, pomyselná jednička tímu. Je asi jasné, že to nebolo v známom „CS-ku“. Výzva bola prijatá v Škoda eRally Cupe, virtuálnej rely súťaži na plaforme EA SPORTS WRC. Podmienky prípravy sa síce ani zďaleka nedali porovnať s tými najlepšími, ale ani to nebola prekážka k ceste za úspechom.
Desiatky virtuálnych pretekárov – hráčov sa zúčastnili Škoda eRally Cupu. Len málo z nich však má skúsenosti z ozajstných rýchlostných skúšok a talent, ktorého má Janko, ozaj neskromne a reálne, na rozdávanie. Možno práve to je jeden z dôvodov, prečo sa dostal až tak vysoko a cesta medzi najrýchlejších ozaj nebola jednoduchá.
Podujatie prebiehalo v niekoľkých etapách s jediným cieľom. Dostať sa medzi osmičku najlepších na 1. LIVE event do pražskej VODAFONE PlayZone arény. Už len to, že sa to Jankovi podarilo, sa dá v podmienkach jeho prípravy považovať za obrovský úspech. S jedlom však rastie chuť a inak tomu nebolo ani v tomto prípade. Cieľ „dostať sa do Prahy“ sa zmenil na „odviezť si z Prahy pohár“. Odvážne? Určite. Nereálne? Určite nie, čo potvrdil aj samotný priebeh a výsledok.
Poďme si teda opísať, ako prebiehalo finále z Janovho pohľadu. Pred prvou rýchlostnou skúškou tratí z WRC Chorvátska sa zvolila jednoznačná taktika na pneumatiky. „Média“ do prvej a druhej sekcie, nové „media“ do tretej a „softy“ poslednej, štvrtej sekcie, keďže časť mala byť na vode. Prišlo nastavovanie, ktoré z domáceho prostredia onlinu poznajú všetci. Zvoliť si pneu, späť do hlavného menu, hor sa bojovať na trať. Prvý meraný úsek – víťazstvo s náskokom takmer 5 sekúnd. Súťaž sa teda rozbehla tým najlepším spôsobom, akým sa rozbehnúť mohla a jazdcovi Rallypossible to dodalo pohodu. Všetko však ostávalo otvorené, keďže prvá päťka bola v rozmedzí 7,5 sekundy a do cieľa bolo ešte veľmi ďaleko. Druhý meraný úsek sa niesol v podobnom duchu. Víťazstvo a zvýšenie náskoku pred prenasledovateľmi na bezmála 8,5 sekundy. Nasledoval prvý servis a veľké prekvapenie. Tu, v uzavretej skupine hráčov, funguje voľba pneumatík predsa len trochu inak. Tu je potrebné svoju voľbu potvrdiť a keďže to Jano neurobil, prvé dva merané úseky absolvoval na „softoch“, čo bolo v rozpore s plánom. Problém bol na svete. Vydržia ešte dva merané useky? Bude sa na týchto pneumatikách dať udržať tempo s konkurenciou? Odpoveď na tieto otázky priniesli obe nasledujúce rýchlostné skúšky. Nevydržia a nebude. Hneď po treťom úseku sa z pekného náskoku stala strata 5,522 sekundy a vedomosť, že ten ďalší bude ešte horší. Áno, „softy“ fungujú, ale krátko. Pri dlhších rýchlostných skúškach sa auto stáva nečitateľným a veľmi ťažko ovládateľným, hlavne na limite. A ten limit jazdia všetci.
24,953 sekundy. Presne taká bola strata na vedúceho Michala Wolfa. Sen o pódiovom umiestnení sa zahalil do hmly. V úvode článku však boli spomenuté výzvy a pohľad na ne. Dostať sa hore za týchto podmienok, v tejto konkurencii. To bola výzva, ktorá sa nedala odmietnuť. Takže výzva akceptovaná. Po výmene pneumatík sa výsledok dostavil takmer okamžite. Niečo málo cez 10 sekúnd išlo hneď dole a to bolo jasným znamením, že rely končí až v cieli. Tma a mokro. Podmienky, ktoré v reálnom pretekaní Janovi skôr sedia, mu v tom virtuálnom toľko šťastia nepriniesli. Aj keď to vo výsledku znamenalo posun z piateho na štvrté miesto, strata na prvého bola už značná. Ak si k tomu pridáme fakt, že do konca veľkého finále ostávali dva merané úseky, aj ten pohár bol ďaleko. Veľmi ďaleko. Avšak…. Nie dosť ďaleko.
Predposledná skúška a fenomenálny výkon, možno aj chyby do tej chvíle vedúceho Michala Wolfa. Janko sa prepracoval na druhé miesto. Umiestnenie, ktoré sa zdalo v nedohľadne, sa vďaka jednej skúške stalo realitou. Áno, ešte nie sme v cieli, ale sme blízko. Posledná skúška priniesla iba potvrdenie pozície vicemajstra, presne tak, ako tomu bolo počas minuloročnej sezóny Majstrovstiev Českej republiky v rely tak v triede RC4 I, ako aj v 2WD.
Ak by niekto pred Prahou ponúkol Janovi Kundlákovi a tým pádom aj tímu Rallypossible druhé miesto, asi by to zobrali všetkými desiatimi. Ak by nebolo nastavovanie iné, ako je to v „domácom prostredí“, mohol byť ten výsledok ešte o čosi lepší. Ak by…. Ale na „ak by“ sa nehráme tak vo virtuálnom, ani v reálnom svete. Druhé miesto zo ŠKODA eRALLY Cupu z pražskej VODAFONE PlayZone arény je krásny výsledok. Druhé miesto z minuloročnej sezóny je tiež krásny výsledok. Ale čo tak prvé? Tak práve k nemu môže viesť 51. ročník Rally Český Krumlov, na ktorý sa už celý tím Rallypossible pripravuje.
Držte nám palce!