Z Hungaroringu sa Julo Konček presúva do Brna
Posledný aprílový víkend sa rozbehli aj okruhové medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky na maďarskom okruhu Hungaroring.
Ako tradične Hungaroringom začína aj seriál pretekov Zóny Strednej Európy (FIA CEZ Trophy). Medzi slovenskými jazdcami sa na štart pretekov v 2-litrovej triede opäť postavil aj rožňavský pretekár Julo Konček so svojim vozidlom Vauxhall Vectra STC.
„Musím povedať pravdu, že veľmi som sa obával tohto prvého preteku. V zime som sa síce poctivo pripravoval na začiatok sezóny, ale mesiac a pol pred štartom ma premohla chrípka, ktorú som prechodil a preto som nebol vo svojej koži. Druhým dôvodom bol fakt, že som urobil nejaké zmeny na podvozku, no auto som vôbec neodskúšal. Moje obavy sa však nepotrvdili a už po voľnom tréningu som sa cítil v aute dobre."
Konkurencia v 2-litrovej triede bola ozaj kvalitná a na štart prvej kvalifikácie sa postavilo 26 vozidiel. Julo Konček v nej skončil na 5 miestom, keď prvé tri priečky ovládli 3 srbskí jazdci v poradí M. Vesnič (Vauxhall Vectra STW), Z. Kastratovič (Renault Clio) a R. Pešovič ( BMW 320 ex WTCC). Pred Julom skončil tesne český jazdec P. Krejčí na rýchlom zelenom Lotuse reprezentujúci KT Motorsport.
Štart Julovi vyšiel perfektne a usadil sa bezpečne na 3 mieste. Radosť Julovi pokazil Safety Car, ktorý vyšiel na trať a Julo stratil svoj 12 sekúndový náskok vybudovaný na srbského jazdca Rudiho Pešoviča. Posledné 3 kolá pred koncom si Julo s Rudim 2x vymenili svoje pozície a bojovali o tretie miesto až do cieľa, keď predsa len zo súboja vyšiel víťazne srb Rudi Pešovič a tesne za ním prešiel Julo Konček so svojou Vectričkou so stratou 0,5 sekundy. Preteky ovládol Julov veľmi dobrý priateľ Milovan Vesnič na Vectre a na druhom mieste prišiel do cieľa Zoran Kastratovič.
„ Vedel som, že zmena štartu na letmý mi pomôže a zároveň som vedel, že musím skúsiť zaútočiť hneď po štarte, lebo Hungaroring je krásna technická trať, ale ťažko sa na nej predbieha. Taktika mi vyšla dokonale a hneď som bol tretí. Škoda toho safety caru, ale aj o tom je motoršport a aspoň sme si s Rudim pekne zapretekali. To, že som skončil nakoniec 4 ma trošku mrzí, ale na druhej strane aj hreje, že moja staručká Vectrička vie držať krok so špičkovým továrenským ex WTCC bavorákom."
Nedeľa bola z pohľadu Jula celá smutná, pretože v sobotu sa dozvedel veľmi šokujúcu správu o úmrtí svojho dlhoročného kopcového súpera Otakara Krámskeho, ktorý sa zabil na pretekoch v rakúskom Rechbergu. V skorej nedeľnej kvalifikácii Julovi trošku haprovalo radenie a skončil v kvalifikácii nakoniec na 7 mieste. Po štarte zostal Julo na vnútornej strane a stratil niekoľko pozícií, no postupne sa prepracovával dopredu a jazdil na 7 mieste. Počas preteku zostalo v retardéri 1 vozidlo a opäť vyšlo bezpečnostné vozidlo, no Julovi už nezostalo do konca pretekov veľa času a cieľom nakoniec prišie na absolútne 6 mieste. Poradie na prvých 2 miesta sa oproti sobote nezmenilo prvý Milovan Vesnič na Vectre, na druhom mieste prišiel do cieľa Zoran Kastratovič a na 3 mieste skončil český jazdec David Palmi so svojím BMW.
„Mal som strašne ťažkú noc - nevyhováram sa, z tohto sveta v sobotu odišiel človek, ktorý si v poslednom čase opäť našiel cestu k nám a stal sa našim veľkým fanúšikom a priateľom --- po tej šokujúcej správe som stále v podvedomí myslel na neho a bolo ťažké sa vedieť absolútne sústrediť na pretek. Priznám sa, že chcel som to mať čo najskôr za sebou a na trati som ani nebojoval, ale som sa vozil. Ani neviem, ako som sa dostal po tom zlom štarte zo 14 miesta až na 6. Výsledok týchto pretekov totiž nebol pre mňa vôbec dôležitý. Oto bol komplikovaná povaha, ale bol jedným z nás!"
Po týždňovej pauze sa rožňavský jazdec presúva na brnenský automotodrom, kde sa predstaví v preteku Young - timer v rámci prestížneho rakúskeho seriálu Histo Cup, ktorý sa koná 9. - 10. Mája. Je to podujatie historických automobilov, na ktorom odštartujú rozmanité značky vozidiel s rozličným rokom výroby a kubatúr, rozdelené do kategórií - Youngtimery a Oldtimery. Každý automobil zúčastňujúci sa samotného Histo Cup-u má minimálne 20 rokov. Aj tohtoročná štartová listina sa skladá z aktívnych profesionálnych jazdcov, fanúšikov motoršportu, ale aj amatérov. Táto komunita sa snaží rozvíjať historický motoršport už od roku 1992 a teší sa veľkému počtu fanúšikov.