Z Baby na Buzetski dani
Preteky automobilov do vrchu na Pezinskej Babe majú svoju bohatú históriu. Tak, ako na každom podujatí, aj tu sa usporiadatelia každoročne pasujú s množstvom problémov. Preto sme nesmierne radi, že sme sa aj v sezóne 2019 mohli zviezť na tomto nádhernom kopci. Aj keď Majstrovstvá Slovenska v PAV neboli zaradené medzi priority ZANETI Motorsport, atmosféra a charakter Baby sú neodolateľným lákadlom.
Premenlivé počasie v spojení s nie práve ideálnym povrchom vytvorili v podstate ideálne podmienky. Nie, nejedná sa o omyl. TODOS Cena Slovenska Baba – Pezinok 2019 bola pre ZANETI ideálnym miestom na dokonalý test pred posledným podujatím FIA EHCC. Predsa len, najlepšie testovanie súťažného vozidla je na súťaži. Sobota, prvý deň podujatia, bola v znamení dažďa, ktorý postupne ustával. Do meraných tréningov nastupoval Ivan Mutňanský so svojím Mitsubishi Lancer Evolution X R4 s nastavením, ktoré síce teoreticky malo fungovať, avšak ešte nebolo vyskúšané. Ivanovi náročné podmienky a voda ozaj sedia. Nesadol však „set up“. „Chlapci moji, nie je to dobré. Je to síce zábava lietať bokom, ale na čas to nebude.“ Po týchto slovách bolo viac ako jasné, že niečo sa musí zmeniť. Ivan presne pomenoval správanie Mitsubishi a mechanici sa pustili do práce. Druhá tréningová bola o poznanie lepšia a o viac ako 10 sekúnd rýchlejšia. Znamenie, že sa tím vybral správnym smerom. Drobné zmeny v nastavení sa robili aj pred prvým meraným úsekom, v ktorom sa Mutňanský znova zlepšil o 3 sekundy. Pred druhou meranou jazdou boli na trati už iba pozostatky dažďa. Na tieto podmienky reagoval pilot ZANETI ďalším zrýchlením o viac ako 3 sekundy. Súčet časov znamenal pre ZANETI Motorsport a Ivana Mutňanského 13. miesto absolútneho poradia a zároveň doviedol do cieľa tretie najrýchlejšie Mitsubishi Lancer Evolution.
Nedeľa pripravila podobné podmienky ako sobota, avšak bez výdatnejšieho dažďa. Mohlo sa teda ďalej pretekať, ale čo je podstatnejšie, testovať „mokré“ nastavenia. Zmena pneumatík v spojení s nastavením z predchádzajúceho dňa sa neukázala ako práve najšťastnejšia voľba. Riešenie bolo jednoduché – táto kombinácia sa škrtá zo zoznamu. Do prvého súťažného kola tak „zanetáci“ nastupovali s cieľom vylepšiť tréningový čas. A podarilo sa. 2:43.268 síce nebolo optimálne, ale uspokojivé. Množstvo získaných informácií bolo nutné previezť do praxe. Ivan Mutňanský sa postavil na štart poslednej jazdy TODOS Ceny Slovenska s cieľom preveriť, či to pomyselné ideálne nastavenie ozaj funguje. A fungovalo. 2:35.065 je výsledný čas, ktorý bol peknou odmenou za celovíkendovú snahu tímu. Aj keď 14. miesto absolútneho poradia by malo byť neúspechom, Baba znamenala pre ZANETI oveľa viac. Bola tou najlepšou príležitosťou pripraviť vozidlo na náročné poveternostné podmienky, najlepšou príležitosťou pripraviť sa na dážď a vodu.
Ako bolo spomenuté na začiatku, FIA European Hill Climb Championship má pred sebou posledné kolo, ktoré bude v Chorvátsku. Buzetski dani je bez mála 5 kilometrov dlhá trať, ktorá rozhodne o titule Majstra Európy v triede S20. A ZANETI Motorsport je stále v hre o tento titul, aj keď aktuálne ťahá za kratší koniec. Ale neboli by to pretekári, ak by sa vzdali pred cieľovou čiarou. ZANETI Motorsport bude bojovať až do konca. Či bude celosezónna snaha odmenená postavením sa na najvyšší stupienok? To sa ukáže. Veríme, dúfame a spravíme všetko preto, aby to tak bolo. Podpora fanúšikov, nadšencov ale aj partnerov tímu je pre ZANETI Motorsport veľkým záväzkom.
Peter Baran, ZANETI Motorsport