Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

XXVII. Rallye Košice 2001 - Tradičná “Európa” v pristrihnutom šate

Thursday, 16. 03. 2023 - 08:57, T. Szabosi   

XXVII. Rallye Košice 2001 - Tradičná “Európa” v pristrihnutom šate

Ak sme v niektorých prípadoch spomínali, že ekonomické problémy riadne skomplikovali život viacerým organizátorom, treba povedať, že finančné strasti nedali spať ani usporiadateľom prvej z dvoch veľkých “Európ”, ktoré sa v sezóne 2001 uskutočnili na Slovensku.

f1000034.jpg

Istým dôsledkom tejto skutočnosti bolo potom aj skrátenie trate tradičných košických pretekov a posádky napokon v priebehu jediného dňa absolvovali “len” 393 km so 14 rýchlostnými skúškami, merajúcimi 143 km, avšak aj posledná bola v konečnom dôsledku zrušená, keď posádka AMK Mikona Janusz Kulig - Emil Horniaček v nej prekročili rýchlostný priemer.

f1020018.jpg

Po prvý raz v histórii sa toto podujatie zaratúvalo aj do hodnotenia Zóny strednej Európy a východoeurópskeho pohára FIA a tento fakt sa v nemalej miere premietol do pestrofarebnosti štartovného poľa. Prihlásených bolo síce viac ako päťdesiat posádok, avšak technickým a administratívnym preberaním ich prešlo 33, do hodnotenia Slovenského pohára bolo ale zaradených ďalších dvanásť hobbystov a historikov.

f1010031-1.jpg

Medzi nimi sa na počudovanie ocitla aj kitová Škoda Octavia Rada Moznera, ktorej chýbal povinný restriktor a nemohla byť klasifikovaná v rámci ME. (Natíska sa však otázka, ako mohla spomínaná Škoda Octavia prejsť technickým preberaním,  keď napríklad rok predtým na Barum rally kvôli absencii spätného ventilu nemohol odštartovať Igor Drotár. Jednoducho,  kamarát - nekamarát, z hrušky dole a ak majú platiť predpisy pre každého, tak potom pre všetkých.)

f1080020.jpg

Na štart dvadsiateho siedmeho pokračovania košickej rely sa postavili tri autá kategórie WRC, a tak sa právom očakával súboj práve medzi Kuligom (Toyta Corolla), Chovancom (Škoda Octavia) a Hrdinkom (Subaru Impreza).

f1020012.jpg

V triede A8 sa pokúšal o reparát aj smoliar Rado Bujdoš s Ľubomírom Šlávkom, no podobne ako v Rimavskej Sobote a Senici ich Ford Escort Cosworth nevidel cieľovú rampu, keď v štvrtej rýchlostnej skúške s poškodeným riadením vyletel z trate. Mikoňáci Kulig s Horniačkom udávali tempo od prvej rýchlostnej skúšky, pričom ich vynovená Corolla so sekvenčnou prevodovkou šliapala ako hodinky.

f1000029.jpg

Víťazili vo všetkých ereskách, pričom sa nezdalo, že chcú tento scenár meniť, a tak sa pozornosť viac sústreďovala na ďalšie wéercéčka pod taktovkou Chovanca a Hrdinku, ktorý strácal po prvých troch RS na matadorákov približne 6 sekúnd, avšak  v ôsmej rereske mal Chovanec, idúci na mokrých gumách menšie problémy a stratil na Hrdinku osem. Koniec všetkým nádejám urobila RS 11, v ktorej posádka Matadoru odtrhla ľavé predné koleso a prvé dva tandemy priebežného poradia si potom až do konca súťaže strážili svoje pozície.

f1050020-1.jpg

Boj takmer o dušu mohli sledovať diváci v skupine N a najmä v triede N4, v ktorej dostali popredné domáce posádky T. Cserhalmi - M. Krajňák (Subaru Impreza) či P. Máté - K. Bodnár (Mitsubishi Lancer Evo 4) kvalitnú českú konkurenciu reprezentovanú mladým V. Pechom (Subaru Impreza WRX) a M. Jandíkom (Mitsubishi Lancer Evo 3). Do konečného poradia však plánovali zasiahnuť aj Múdry (v RS 7 ho vyradila spojka), Hockicko, Babík a Liška, ktorého navigoval Gemerčan M. Podobník.

f1040023.jpg

Desaťsekundový handicap musel doháňať V. Pech junior, ktorý meškal do časovej kontroly a príjemným prekvapením boli prejazdy P. Mátého, ktorý priebežnú tretiu priečku stratil až v druhej polovici súťaže, i tak mu však napokon patrilo pekne siedme miesto. V tejto triede bol najrýchlejší T. Cserhalmi pred V. Pechom a až za nimi skončili Knajzl s Černohorským, ktorí vyhrali formulu 2.

f1030033.jpg

V N3 sa mohli radovať Spišiaci M. Roth s T. Kocúrom, ktorí v Košiciach odštartovali po prvý raz v sezóne 2001 a N1 patrila - komu inému ako P. Haluškovi s mladým co-pilotom V. Marinicom.

f1050002-2.jpg

Záver košickej rely poznamenala potom ďalšia nie každodenná udalosť, keď F. Blaščík podal protest proti technike A. Podhájeckého. Ten nesúhlasil s rozobratím súťažnej “Krasomilky”, protest teda akceptoval a prišiel nielen o dalšie účinkovanie v domácom šampionáte, ale aj o cenné body do celkového hodnotenia Pohára SR.

f1030017.jpg

Rallye Košice v kocke

Dátum konania: 27. - 29. júla 2001
Štatút súťaže: FIA majstrovstvá Európy jazdcov (koef. 2), FIA Európsky pohár jazdcov, FIA Pohár východnej Európy, FIA Zóna strednej Európy, majstrovstvá SR (koef. 3), Pohár Slovenskej republiky
Dĺžka trate: 393,10 km, 14 rýchlostných skúšok (143,50 km)
Charakter rýchlostných skúšok: asfalt rôznej kvality
Počet štartujúcich: 45
Počet klasifikovaných v cieli: 24
Počasie: spočiatku dážď, neskôr teplo a sucho

Víťazi: J. Kulig - E. Horniaček (PL), AMK Mikona -Toyota Corolla WRC (absolútni víťazi), T. Cserhalmi - M. Krajňák (SK), Mimex Motorsport, Subaru Impreza WRX (skupina N), Martin Knajzl - Petr Černohorský (CZ), Czech National Team - Škoda Octavia (F2)

f1090023.jpg

Výsledky XXVII. Rallye Košice 

  1. J. Kulig - E. Horniaček (A8) Toyota Corolla WRC             1:09:21,5 hod.
  2. T. Hrdinka - P. Gross (A8) Subaru Impreza WRC                +2:46,5 min.
  3. T. Cserhalmi - M. Krajňák (N4) Subaru Impreza GT            +6:48,7 min.
  4. V. Pech - P. Uhel (N4) Subaru Impreza WRX                      +7:37,4 min.
  5. M. Knajzl - P. Černohorský (A7) Škoda Octavia                   +8:05,5 min.
  6. J. Jandík - J. Černoch (N4) Mitsubishi Lancer Evo 3           +8:43,3 min.
  7. P. Máté - K. Bodnár (N4) Mitsubishi Lancer Evo 4               +8:47,0 min.
  8. M. Liška - M. Podobník (N4) Mitsubishi Carisma Evo 4    +10:25,2 min.
  9. I. Babík - M. Liška (N4) Mitsubishi Carisma Evo 5            +11:08,4 min.
  10. I. Radó - T. Horváth (N2) Honda Civic Vti                          +14:07,5 min.
  11. T. Hockicko - V. Kováč (N4) Lancia Delta                          +14:50,9 min.
  12. M. Roth - T. Kocúr (N3) Renault Clio                                 +16:41,1 min.
  13. D. Slivka - P. Koběrsky (A5) Škoda Felicia                        +17:15,2 min.
  14. I. Lukáč - A. Stropkovič (A5) Škoda Felicia                       +17:17,4 min.
  15. P. Pospíšil - K. Vajík (A7) Honda Integra                           +17:56,8 min.
  16. P. Haluška - V. Marinica (N1) Suzuki Swift                        +18:21,3 min.
  17. Ľ. Pollák - D. Švec (A7) Opel Astra                                   +18:53,4 min.
  18. D. Chudobinski - P. Szulc (N2) Peugeot 106 Rallye          +19:36,0 min.
  19. T. Kovács - I. Žúr (A5) Škoda Favorit                                +24:23,0 min.
  20. M. Šišovský - V. Bačinský (N1) Škoda Felicia                   +24:51,2 min.
  21. I. Béreš - S. Seman (N1) Škoda Favorit                            +36:14,8 min.
  22. M. Jalč - M. Rogovský (N1) Škoda Favorit                        +37:28,9 min.
  23. O. Leskovská - D. Kapušanská (N1) Škoda Favorit       +1:10:00,0 hod.

 

Preteky nedokončili: S. Chovanec - K. Holaň, R. Bujdoš - Ľ. Šlávka, M. Múdry - R. Rusinko, R. Špurek - L. Karlík, L. Galia - L. Kocman, M. Krupko - R. Baran, J. Krajčík - S. Mikulaštík, S. Bogár - R. Bacsó, J. Marcinko - J. Harmanovský, M. Tokár - V. Bodon.

Alena Dudeková a Jaroslav Glovičko

f1020023.jpg

f1060029.jpg

f1040005-1.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri