WTCC víkend otvoril sezónu aj pre Jula Končeka
Uplynulý víkend sa konalo už druhé podujatie šprintového seriálu Medzinárodných majstrovstiev Slovenska na domácom okruhu v Orechovej Potôni.
Organizátorom sa podarilo vtesnať toto kolo v rámci podujatia WTCC a ETCC čo malo zaručiť veľmi veľkú divácku podporu. Julo Konček po predsezónnych zimných problémoch s motorom sa rozhodol nútene vynechať jeho obľúbený Hungaroring a svoju premiéru s Vectričkou smeroval práve na toto podujatie. Skúsený jazdec reprezentujúci na tomto podujatí bratislavský tým ARC Bratislava nesklamal a po hektickom víkende si mohol spokojne vydýchnuť.
Piatkový voľný tréning a kvalifikácia ukázali, že síce je Vectra najrýchlejšia vo svojej kategórii, avšak Julo vôbec nebol spokojný s dosiahnutým časom a nie najlepšie poskladanou prevodovkou. Počas kvalifikácie odmietol poslušnosť aj štartér, takže večer nasledovala výmena kolečiek v prevodovke a oprava štartéra. V sobotňajšom preteku Julo s Vectrou s veľkým náskokom vyhral svoju triedu do 2-litrov a keďže sa išlo spolu s „veľkými" špeciálmi v cieli mu patrilo absolútne 8 miesto.
„PO LETMOM štarte som mal v pláne sa čo najdlhšie udržať vpredu s veľkými, ale predsa len na suchej trati som nemal šancu a tak som od polovice preteku čakal iba na cieľ čo veru nebolo dobré."
Podľa predpokladov v cieli boli vpredu oba rýchle žlté vozy týmu ARC Bratislava Mira a Maťa Konôpku a medzi nich sa dostalo zelené BMW Alpina týmu Trevor Racing s jazdcom A. Bártom. „Po ceste do uzavretého parkoviska som počul akési divné zvuky z motora, čo neveštilo nič dobré. Vzhľadom k tomu, že poobede mala byť druhá kvalifikácia som rýchlo ešte v kombinéze išiel k motoru zistiť čo sa stalo s motorom a zrazu po naštartovaní som spozoroval z motorového priestoru vysoké plamene. Vďaka duchaprítomnosti Jožka Fellnera st. ako aj hasiacemu prístroju sa podarilo plamene rýchlo uhasiť ale videl som to už všetko veľmi čierne. Pokazený vstrekovač mal dať bodku za celým víkendom."
Po tejto nešťastnej udalosti sa tým okamžite pustil do zisťovania škôd a zároveň ich odstraňovania - zhorená strecha na stane, zaprášený motorový priestor hasiacim prístrojom, zaseknutý vstrekovač a samozrejme esteticky pokazený dizajn Vectričky. Všetci prítomní však priložili ruky k dielu a čo nikto ani len netušil sa podvečer Julo s Vectrou objavili aj v kvalifikácii na nedeľné preteky. Po meranom tréningu sa nič nezmenilo a Julo podľa predpokladov skončil absolútne ôsmy a všetkých súperov nechal za sebou. Štartér však opäť odmietol poslušnosť, takže nasledovalo opakované vybratie a oprava štartéra.
V sobotu večer sa Vectra presťahovala pod stan týmu Mira Konôpku a veruže to bolo veľmi dobré rozhodnutie. Upršaná nedeľa totiž znepríjemnila deň nielen divákom, jazdcom, usporiadateľom, členom týmov ale aj samotným vozidlám. „Ja osobne mám vodu rád a Vectra asi tiež. Voda totiž dokáže zmazať všetky prednosti jednotlivých vozidiel a kto sa nebojí ide dopredu. Po štarte sme krúžili 4 kolá za bezpečnostným vozidlom a už vtedy som rozmýšľal, že vody je veľmi veľa a preto musím ísť čo najskôr po štarte dopredu. V piatom kole naskočila zelená a ja som popri múre „plával" čo najrýchlejšie vpred. Po prvej zátačke som mal pred sebou iba Bártu a Maťa Konôpku. Sám som sa čudoval, že viem s nimi držať krok. Obuté som mal staré Pirelli ale auto na nich skutočne funguje a autá za mnou sa veľmi rýchlo stratili. V takomto poradí sme prešli aj cieľom a ja vravím, že po tak hektickom víkende mi asi napršalo šťastie".
Julo Konček si pripísal prvé body v hodnotení MMSR v tejto sezóne, keď sa 2x postavil na najvyšší stupienok v hodnotení 2 - litrovej triedy. „V závere by som sa chcel poďakovať všetkým, ktorí mi počas celého víkendu neskutočne pomohli, hlavne chalanom z ARC Bratislava a Jožkovi Fellnerovi st. Môj úspech je aj Vaším úspechom - ďakujem."