Wales to zasa zamotal
Po včerajšom odstúpení Tänaka dnes Ogier pobil zvyšné toyoty a zvíťazil v britskej rely. Vďaka tomu sa vrátil do hry o titul, keď na Neuvilla stráca iba pár bodov.
Nedeľňajšia etapa britskej súťaže sa nám trochu natiahla potom, čo bola posledná rýchlostná skúška odložená kvôli havárii. Pred jej štartom sa tam totiž zrazili dvaja motocyklisti a museli zasahovať bezpečnostné a záchranné zložky. Program sa tak o dve hodiny posunul.
Ogier dnes začal trochu opatrnejšie a hneď v úvode sa na neho dotiahli Latvala s Lappim. „Bolo to zradné a nechcel som riskovať chybu," priznal Francúz. „Toyoťáci" zacítili príležitosť a hneď sa po nej vrhli. Tri eresky pred koncom sa dokonca Latvala vyhupol do vedenia. „Môžem povedať, že to bola extrémne ťažká ereska. Auto takmer nemalo grip a lietali sme zo strany na stranu," odhalil podmienky na trati Jari-Matti Latvala (toyota). „Som rád, že som vôbec v cieli," kontroval mu Seb Ogier (ford). Za túto „rýchlostnú námahu" sa však brali dôležité extra power stage body!
Na nasledujúcich dvoch úsekoch sa Ogier spamätal a išiel na absolútnu hranu. Po RS21 sa síce vrátil do vedenia, ale Latvala zaostával len o dve desatiny sekundy! O jeden meraný úsek neskôr sa potom Francúz trhol na Fína o tri sekundy a dráma vrcholila. Práve v tej chvíli bola však súťaž prerušená pre zmienenú nehodu.
Mentálne silnejší Ogier sa asi lepšie namotivoval a víťazstvom v odloženej ereske si potom poistil víťazstvo na ktoré čakal už šesť mesiacov! „Bolo to naozaj husté!," otriasal sa v cieli vysmiaty Sebastien Ogier. „Najprv suverénne viedol Ott (Tänak) a keď odstúpil, tak bol zasa silný Jari-Matti (Latvala). Nemyslel som si, že to bude také vyrovnané. Asfalt je však povrch, ktorý mám rád a nakoniec sa nám dnes podarilo zvíťaziť."
Pre Ogiera to po ťažkom polroku znamená návrat do hry o majstrovský titul. Veľmi mu však pomohli jeho súperi, keď Ott Tänak (toyota) odstúpil včera zo súťaže pre technické problémy a Thierry Neuville (hyundai) robil chyby a dočiahol len na piate miesto. Tänak sa síce dnes vrátil, no strata bola obrovská a bol vďačný aspoň za štyri body z Power Stage. Celkovo skončil na devätnástom mieste.
Dva podniky pred koncom sezóny 2018 vedie stále Neuville, no Ogier je rázom na dostrel niekoľkých bodov. Tänak sa prepadol na tretie miesto, no dvadsaťjeden bodová strata ešte stále dáva slušné šance na úspech. V Značkách si Toyota (317 b.) udržala vedenie pred Hyundaiom (297 b.), M-Sportom Ford (273) a Citroenom (187 bodov).
Prekvapivé víťazstvo vo WRC2 si predsalen dokázal udržať mladučký Kalle Rovanpera (Škoda). Pre Fína je to premiérové víťazstvo a cennejšie o to viac, že v priamom súboji porazil úradujúceho šampióna WRC2, Pontusa Tidemanda (obaja tím Škoda Motorsport). To je mimochodom dobrá správa aj pre Jana Kopeckého, ktorý si tak drží výhodu v súboji o majstrovský titul a vedie o štrnásť bodov.
Majstrovstvá sveta v rely pokračujú posledný októbrový víkend katalánskou súťažou, kde bude mať svoju premiéru aj nová R5-ka Volkswagenu. Štartovať s ňou by mali Petter Solberg a Eric Camilli. Nás však bude zaujímať aj navrátivší sa Sebastien Loeb, ktorý v tomto roku prisľúbil tri štarty za Citroen a vraj je v hre o kokpit aj pre budúcu sezónu.
1. Sebastien Ogier, J.Ingrassia - M-Sport Ford WRT, Ford, 3h06m12.5s
2. Jari-Matti Latvala, M.Anttila - Toyota Gazoo Racing WRT, Toyota, + 10.6s
3. Esapekka Lappi, J.Ferm - Toyota Gazoo Racing WRT, Toyota, + 35.1s
4. Craig Breen, S.Martin - Citroen Total Abu Dhabi WRT, Citroen + 1m10.4s
5. Thierry Neuville, N.Gilsoul - Hyundai Shell Mobis WRT, Hyundai + 1m14.4s
6. Andreas Mikkelsen, A.Jager - Hyundai Shell Mobis WRT, Hyundai + 1m15.9s
7. Hayden Paddon, S.Marshall - Hyundai Shell Mobis WRT, Hyundai + 1m18.4s
8. Mads Ostberg, T.Eriksen - Citroen Total Abu Dhabi WRT, Citroen + 1m21.6s
9. Kalle Rovanpera, J.Halttunen - Skoda Motorsport II, Skoda + 9m14.7s
10. Pontus Tidemand, J.Andersson - Skoda Motorsport II, Skoda + 10m48.9s