Výborný štart do novej sezóny v podobe ARIES RACING Teamu
Podujatie na Balaton Park Circuit v Maďarsku otvorili seriál Majstrovstiev Slovenska pretekov na okruhu. Slovenský ARIES RACING Team sa prezentoval novým BMW M4 GT4 a dvojicou jazdcov.
Na pretekárskom okruhu Balaton Park Circuit, ktorý bol otvorený v máji 2023, sa konal slovenský okruhový šampionát teraz prvýkrát. Samotný nový, moderný okruh má dĺžku 4415 metrov a pri jeho zdolávaní sa musia jazdci vysporiadať s desiatimi ľavými a šiestimi pravými zákrutami. Niektoré sú rýchlejšie, iné technickejšie a o poznanie pomalšie.
V prípade slovenského ARIES RACING Teamu sa na trati predstavila hneď dvojica jazdcov. V prvom rade to bol Rudolf Beňo, dvojnásobný slovenský majster v triede D4 TWC5, kde jazdil na vozidle Mazda MX5, ktorý absolvoval v rámci víkendu dvojicu šprintových pretekov. V pretekoch Endurance sa Rudo striedal za volantom nového BMW M4 GT4 s Richardom Gondom, ktorý patrí k najrýchlejším slovenským okruhovým jazdcom a ktorý sa zároveň ujal aj úlohy Rudovho coacha.
V prípade spomínaných krátkych, čiže šprintových pretekov to Rudo vôbec nemal ľahké. V priebehu oboch pretekov sa musel vyhýbať početným haváriám, čo bravúrne zvládol, ale musel bojovať aj s nie celkom športovým správaním súperov, ktorí nielen jeho, ale aj ďalšie vozidlá na trati dosť nešportovo blokovali. Napriek tomu bral Rudo Beňo body za dve druhé miesta v triede D4 GT4.
„No, nebol to jednoduchý začiatok sezóny. Trať bola v podstate pre všetkých nová, bolo treba ju spoznať a hlavne nájsť jej limity. Okrem toho bolo v rámci pretekov dosť havárií, ktoré sa diali v mojej blízkosti. Našťastie sa mi podarilo všetkému vyhnúť a dojazdiť do cieľa bez porušenia karosérie BMW. Jedno ma však dosť prekvapilo, bolo správanie sa môjho najbližšieho súpera, ktorý robil všetko čo mohol, aby ma udržal za svojim chrbtom a to aj za cenu nie celkom športového správania, čo inak konštatoval aj komentátor prenosu pretekov na EuroSporte. Nuž, ale nechcem sa iba sťažovať, auto fungovalo výborne a ja som s umiestnením v úvode sezóny spokojný. Veľkú radosť mi urobili preteky Endurance, kde sa nám spoločne s Richardom Gondom podarilo vyhrať našu triedu. Moja vďaka patrí Paľovi Cireňovi a ARIES RACING Teamu, samozrejme Richardovi za perfektný coaching a jazdu vo vytrvalostných pretekoch, mechanikom a tímu Robert Šenkýř MOTORSPORT za profesionálnu prácu a samozrejme všetkým partnerom,“ zhodnotil Rudo Beňo.
Ako už Rudo spomenul, dvojica Beňo – Gonda vyhrala preteky Endurance v triede D4 GT4, ktoré boli rovnako veľmi zaujímavé a v niektorých momentoch aj poriadne dramatické.
„Do endurance pretekov som nastúpil v pozícii Rudovho trénera, aby sme mali priame porovnanie výkonnosti, techniky jazdy a prístupu k samotnému stintu nielen z tréningov, ale aj z ostrých podmienok. Rovnako sme pracovali aj na nastavení auta. Rudo to nemal jednoduché, pretože sme od začiatku štvrtkových tréningov na novej trati podrobne a intenzívne analyzovali jeho techniku jazdy po každom výjazde do najmenších detailov a prispôsobovali ju k BMW M4 GT4. Rudo sa na to dokázal celý čas koncentrovať a postupne aplikovať. Urobil skvelý krok vpred a celý víkend bol čistou rýchlosťou najlepší v kategórii. To ma veľmi teší a ukazuje to potenciál do budúcna. Veď to boli jeho vôbec prvé preteky v rámci FIA CEZ a Eset Cupu s novým autom. Nové skúsenosti z ďalších pretekov ho posunú určite ešte ďalej,“ pridal Richard Gonda.
"Trať je veľmi zaujímavá, technická a za volantom štandardne skvelo pripravenej BMW M4 GT4 ARIES RACING Teamu o ktorého prípravu sa stará Robert Šenkýř MOTORSPORT som v endurance postupne budoval náskok pred súpermi, aby sme si prvé miesto poistili a mali opäť čo analyzovať a zlepšovať do budúcna“ doplnil Richard Gonda.
Slovami chvály nešetril po pretekoch ani Pavol Cireň, šéf ARIES RACING Teamu: „Z môjho pohľadu to bol naozaj vydarený vstup do tohtoročnej sezóny. Celý tím pracoval maximálne profesionálne, Rišo s Rudom odviedli perfektnú prácu, výsledkom čoho boli najrýchlejšie zajazdené kolá v triede GT4. Taktiež patrí veľká vďaka Robertovi Šenkýřovi a jeho tímu za špičkovo pripravené auto. Taktiež patrí veľká vďaka partnerom nášho tímu, vďaka ktorým sme postúpili aj do vyššej triedy. Okruh Balaton Park Circuit je veľmi pekný, moderný okruh s výborným zázemím a naši chalani odviedli parádny výkon.“
Ďalšie podujatie seriálu Eset V4 Cup ako aj Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov na okruhu sú plánované v polovici mesiaca máj na rakúskom Red Bull Ringu.
Miro Majláth