Výborná sezóna ARC Bratislava
Rok 2011 v podaní slovenského pretekárskeho tímu ARC Bratislava sa nedá nazvať inak ako skvelý. Pretekári tímu ARC Bratislava Miro Konôpka, Maťo Konôpka a Teo Myszkowski vyhrali spolu 15 titulov majstrov Slovenska, Poľska, Maďarska, Českej republiky aj FIA Zóny Strednej Európy.
Šťastný koniec, aj keď za neuveriteľne dramatických podmienok, mali najmä víkendové preteky na brnianskom Masarykovom okruhu - Invicta Epilog 2011. Miro Konôpka spolu s Poliakom Teom Myszkowskim v Porsche 997 GT3 RSR museli skončiť aspoň na 2. mieste, aby získali český vytrvalostný titul. Ich najväčší súperi z tímu MenX, Michael Vorba a Jirko Malchárek to mali na štarte o to ľahšie, že im chrbát kryli 3 ďalšie Ferrari 430GT. Tím MenX sa po štarte z 5.miesta hneď v 1.kole poľahky dostal do čela pretekov, pričom Miro Konôpka sa musel ťažko prebíjať dopredu.
V polovici hodnotenej dvojhodinovky striedal Konôpku z 3.miesta Myszkowski, ktorý bojoval ako lev. V tom čase jazdil na 1.mieste bezpečne s náskokom Vorba, na 2.mieste však bol hosťujúci profi tím AF Corse s Talianmi Rugolom a Cadeiom, ktorých dopĺňal skúsený český jazdec Marcel Kusín. Ak by vyhral MenX a ARC Bratislava by prišlo do cieľa na 3.mieste, český titul by patril tímu MenX. Teo Myszkowski však išiel najlepšiu jazdu tejto sezóny a v poslednom kole dokázal predbehnúť už trošku unaveného Kusína.
V cieli ich delilo napokon len 1,6 sekundy. Aj keď poriadne uťahaný, Miro Konôpka teda môže oslavovať aj majstrovský titul u našich západných susedov: „Som už trochu unavený, lebo v tomto roku som štartoval v 38 pretekoch, vrátane 24-hodinoviek, ale som aj veľmi šťastný. Táto sezóna vyšla mne i celému ARC Bratislava nad očakávanie. Vyhrali sme FIA Zónu Strednej Európy, ako aj slovenský, poľský, český a maďarský titul. Za to vďačíme hlavne spoľahlivosti našich áut, ktoré neboli vždy najrýchlejšie, ale pre poruchu som v tomto roku musel odstúpiť len 2 krát, preto veľké uznanie patrí mojim mechanikom a celému tímu. Špeciálne musím poďakovať aj môjmu tohtoročnému partnerovi, Poliakovi Teovi Myszkowskemu, ktorý predvádzal výborné výkony a potvrdil, že majstri z motoriek sú väčšinou výborní aj v autách... Potešil ma aj syn Maťo, ktorý jazdecky dozrieva a získal maďarský aj slovenský národný titul triede do 3500 cm3, keď boj o poľský šampionát prehral až v posledných pretekoch o jeden bod.
Mám svoje roky, motošport je pre mňa len hobby a nie povolanie, a preto si uvedomujem, že toho roku pri nás stála aj športová šťastena. Neviem, či sa takáto sezóna ešte bude niekedy opakovať, ale urobíme všetko pre to, aby sme boli aj o rok úspešní. Viem, že závisť je veľmi rozšírenou slovenskou vlastnosťou, takže naše výsledky mnohých rozosmutnili, ale prosto toho roku za nás tí „marťankovia dobre karovali", tak sa celkom teším na tie odborné príspevky anonymných komentátorov".
Hektický september a október bol teda pre ARC Bratislava v znamení vavrínov. V polovici septembra v Poznani rozhodol Miro Konôpka o svojom titule poľského majstra v šprintoch a spolu s Teo Myszkowskim aj vo vytrvalostných pretekoch. O týždeň neskôr v Brne potvrdil Konôpka slovenský titul v šprinte a s Myszkowskim aj vo vytrvalosti a zároveň na tomto podujatí obhájil aj tituly vo FIA CEZ Trophy.
Posledný víkend 15-16. októbra bol dosť náročný -- v sobotu ráno Miro Konôpka vyhral posledné preteky maďarského šampionátu na Salzburgringu a získal maďarský titul. Následne sa presunul do Brna na posledné vytrvalostné preteky českého šampionátu. Matej Konôpka v triede do 3500 cm3 potvrdil titul maďarského majstra v tejto triede.
Záverom tejto úspešnej sezóny bude odovzdávanie cien okruhovým Majstrom Slovenska, v rámci 6-hodinovky už počas tohto víkendu 21.- 22.októbra 2011 na Slovakiaringu.