Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Výbor pre rozvoj historického motoršportu zverejnil predpisy pre rok 2015

Tuesday, 27. 01. 2015 - 18:25, T. Szabosi   

Výbor pre rozvoj historického motoršportu zverejnil predpisy pre rok 2015

Výbor pre rozvoj historického motoršportu zverejnil predpisy pre rok 2015.

 

 

HISTORICKÉ AUTOMOBILY

1. VŠEOBECNÉ PODMIENKY

1.1. Definícia historického pretekárskeho automobilu (HA)
Historický pretekársky automobil je taký, ktorý sa dá zaradiť do niektorej kategórie, alebo skupiny uvedenej v prílohe K MŠP FIA. Po technickej stránke musí byť v súlade s predpismi FIA, alebo NŠP SAMŠ, alebo s prílohou J z príslušnej periódy, alebo FIVA. U HA je potrebné zachovať špecifikáciu z obdobia jeho výroby bez zmeny jeho výkonu a vlastností, napr. použitím modernej technológie. Použité opravárenské postupy musia rešpektovať pôvodnú dobovú špecifikáciu HA.

1.2. Rozdelenie historických pretekárskych automobilov a ich športové využitie.
Konkrétne vozidlo bude zaradené podľa roku jeho homologácie a výroby do príslušnej periódy FIA. Určenie jednotlivých periód a skupín je uvedené v prílohe K MŠP FIA.

1:3.3. Pre MSR HA je rozšírená platnosť prílohy K.
Zmeny a špecifikácie dielov pre národné športové podujatia sú zamerané na zníženie nákladov a pre alternatívu použitia náhrad pri nedostupných komponentoch, ale pod podmienkou, že nedôjde k zvýšeniu výkonu alebo výkonnosti vozidla. (Predpis NHTP ) V prípade, že súťažiaci pri stavbe historického automobilu bude mať potrebu použiť alternatívu ( výnimku) v rámci použitia pri národných podujatiach, požiada TV v dostatočnom časovom predstihu o posúdenie tejto alternatívy (výnimky).

2. HTP, NHTP, PLATNOSŤ PRÍLOHY K MSP FIA

2.1. HTP ( historický technický preukaz FIA )
NHTP ( národný historický technický preukaz)
RLTP ( rally legend technický preukaz )
HRCP ( regularity technický preukaz )
Historické automobily štartujúce v MSR musia mať preukaz športového vozidla s platným testovaním, homologačný list (v prípade, že vozidlo bolo homologované).

2.2. Postup pri vystavovaní HTP, NHTP, RLTP a HRCP.
Vozidlá pre preteky typu pravidenosť nemusia mať športový preukaz vozidla a testovanie, v prípade, že majú platné OEV a EČ, ale musia mať platný HRCP.
Vyplnenú žiadosť (so stránky www.sams-asn.sk, v sekcii predpisy/formuláre), prípadne ďalšie doklady dokazujúce športovú históriu vozidla doručí žiadateľ poverenému Technickému výboru (TV) na adresu predsedatv@gmail.com . Technický výbor po schválení údajov a prípadnej fyzickej kontrole vozidla posunie HTP - schvaľuje FIA.
NHTP schvaľuje priamo technický výbor.
RLTP schvaľuje priamo technický výbor
HRCP schvaľuje priamo technický výbor.

Poplatky za jednotlivé úkony sú vyčíslené príslušnou ročenkou v príslušnom roku vždy v odseku POPLATKY.
Vzhľadom k náročnosti úkonov potrebných k vystaveniu HTP/NHTP musí žiadateľ počítať s dlhšou dobou vybavovania.

2.3. Technický preukaz (HTP)

Tento preukaz bude vystavený pre vozidlá spĺňajúce predpisy MŠP FIA prílohy „K" s nadväznosťou na prílohu „J" daného obdobia a aktuálnu prílohu „J"
Vystavenie HTP je podmienené:
- predložením vyplneného formulára ako podkladu pre spracovanie a vystavenie „Historického technického preukazu" v anglickom jazyku podľa pokynov k vyplneniu.
- Odporúčaním pracovnej skupiny TV SAMŠ pre historické vozidlá
- uhradením poplatku za vydanie HTP a identifikačnej známky FIA.
- Schválením podkladov pre vydanie HTP na FIA.

Všetky vyššie uvedené podklady je potrebné zaslať Technický výbor SAMŠ v súlade s pokynmi na vyplnenie HTP. Testovanie historického vozidla bude možné až po jeho schválení. Majiteľ vozidla musí predložiť pri testovaní vozidla platnú kópiu HTP.
Akékoľvek nepravdivé údaje, ktoré uvedie majiteľ vozidla v zaslanom HTP, prípadne fotografie nezodpovedajúce vyhotoveniu vozidla podľa homologačného listu bude mať za následok okamžité prerušenie konania, bez nároku na vrátenie poplatku za známku FIA a vystavenie HTP. O novom konaní pre vydanie HTP tohto vozidla rozhodne Technický výbor SAMŠ a príslušná športová komisia disciplíny, ktorá prevezme záruku za priebeh ďalšieho konania. Pre podujatia zapísané v kalendári podujatí SAMŠ do úrovne Majstrovstva SR bude za vozidlo s platným FIA HTP považované aj vozidlo s HTP schváleným Pracovnou skupinou pre historické vozidlá pri Technickom výbore SAMŠ.

2.4. Národný technický preukaz (NHTP)
Pre vozidlá upravené podľa predpisov MŠP FIA platnej prílohy „K" u ktorých je uplatnený národný predpis pre historikov, bude vystavený Národný technický preukaz -NHTP, v ktorom budú uvedené odlišnosti od prílohy „K". Tento preukaz oprávňuje zúčastniť sa len podujatí zapísanom v kalendári SAMŠ.

2.5. „Regularity" technický preukaz (HRCP)
Je vydaný TV SAMŠ na formulári FIA a je určený pre vozidlá zúčastňujúce sa súťaži pravidelnosti historikov.

2.6. „Rally legend" technický preukaz (RLTP)
Je vydaný TV SAMŠ na formulári SAMŠ a je určený pre vozidlá zúčastňujúce sa súťaže Rally Legend.



3. Majstrovstvá Slovenska v rally historických automobilov

1.1 Všeobecné ustanovenia pre MSR RHA

1.1.1
Pre rok 2015 sú vypísané MSR v rally historických automobilov (MSR RHA) pre súťažiacich a jazdcov, ktorí majú platnú:
a) Medzinárodnú licenciu jazdca minimálne stupňa R alebo národnú licenciu jazdca bez obmedzenia a licenciu súťažiaceho vydanú SAMŠ, jazdci a spolujazdci s licenciou SAMŠ musia byť zapísaní v nominačnom zozname jazdcov rally.
b) Medzinárodnú licenciu jazdca minimálne stupňa R a licenciu súťažiaceho vydanú ASN z krajín FIA CEZ a zároveň povolenie štartu v zahraničí.
c) Národnú licenciu jazdca a licenciu súťažiaceho vydanú FAS ČR.
Jednotlivých súťaží zaradených do MSR HA sa môžu zúčastniť aj súťažiaci, jazdci a spolujazdci, ktorí sú držiteľmi licencie vydanej ASN štátu EU, ktorý nepatrí do FIA CEZ. Výsledky týchto jazdcov a súťažiacich sa nebudú započítavať do MSR a ich účasť na podujatí nebude zohľadnená pre plnenie požiadaviek na klasifikáciu v seriáli.

1.1.2
Súťaže MSR RHA budú súčasťou súťaží MSR v rally, alebo budú organizované ako samostatná súťaž

1.2 Spôsobilé vozidlá

1.2.1
MSR RHA sa môžu zúčastniť vozidlá zaradené do kategórie HK 1 až HK 2, ktoré majú platný športový preukaz súťažného vozidla, platné HTP alebo NHTP. Môže sa zúčastniť aj vozidlo, ktoré má na TV SAMŠ podanú žiadosť na HTP/NHTP, ale iba mimo klasifikácie.

1.2.2
MSR RHA sa môžu zúčastniť iba vozidlá, ktoré zodpovedajú predpisom :
- súčasnej Prílohe K MŠP FIA,
- prílohe J MŠP FIA v príslušnej perióde,
- platnému NTP

1.2.3
Vozidlá z periódy J s preplňovaným motorom musia byť vybavené restriktorom, s vnútorným priemerom 38 mm, vonkajším priemerom 44 mm. Rozmery restriktoru môžu byť menené následnou zmenou predpisov FIA, alebo z bezpečnostných dôvodov rozhodnutím VV SAMŠ.

1.2.4
Vozidlá s preplňovaným motorom budú zaradené do objemových tried na základe prepočítavacieho koeficientu uvedeného v ich HTP alebo NHTP. Pre prepočet platia tieto koeficienty: perióda J 1 - 1,4; perióda J 2 - 1,7

1.2.5 Doplňujúce podmienky
Vozidlá homologované s elektronickými riadiacimi jednotkami, s elektrickými systémami riadenia motorov, alebo čidlami, ktorými bolo ich používanie dobovou prílohou J povolené, musia používať ten istý systém, pripojený a funkčný, ako bol systém používaný v danom období, alebo požadovaný prílohou J z daného obdobia.

1.3 Rozdelenie vozidiel

1.3.1 Kategória HK 1
Cestovné, upravené cestovné, GT a GTS vozidlá homologované od 1.1.1931 do 31.12.1981 periódy D,E,F,G1,G2,H1,H2,I.
Rozdelenie podľa objemu HK 1: do 1150 cm3, do 1300 cm3, do 1600 cm3, do 2000 cm3, nad 2000 cm3

V prípade, že v objemovej triede budú menej ako 3 vozidlá, budú presunuté do vyššej objemovej triedy, ale maximálne o jednu objemovú triedu.

1.3.2 Kategória HK 2
Cestovné, upravené cestovné, GT a GTS vozidlá homologované od 1.1.1982 do 31.12.1990 periódy J1,J2.
Rozdelenie podľa objemu HK 2: do 1300 cm3, do 1600 cm3, do 2000 cm3, nad 2000 cm3
V prípade, že v objemovej triede budú menej ako 3 vozidlá, budú presunuté do vyššej objemovej triedy, ale maximálne o jednu objemovú triedu.

1.3.2.1 Vozidlá s preplňovaným motorom:
perióda J1 - prepočtový koeficient 1,4
perióda J2 - prepočtový koeficient 1,7.

1.4 Hodnotenie na podujatí

1.4.1
Hodnotenie bude prevedené v absolútnom poradí, v kategóriách a jednotlivých objemových triedach.

1.4.2
Organizátor rally je povinný vyhlásiť jazdcov, ktorí sa umiestnili na 1. až 3. mieste v absolútnom poradí MSR HA a v jednotlivých kategóriách MSR RHA, za predpokladu, že štartovali minimálne 3 vozidlá. Pri nesplnení tejto podmienky bude vyhlásený len víťaz.
Organizátor môže podľa svojho uváženia vyhlásiť aj jednotlivé objemové triedy.
1.5 Vypísané klasifikácie v MSR RHA a hodnotenie majstrovstiev
Hodnotenie seriálu 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 ,1

1.5.1
U 2-etapových rally budú pridelené body samostatne za každý súťažný deň. Dokončenie etapy znamená dôjsť s vozidlom do cieľa etapy a odovzdať vozidlo do UP.

1.5.2
Do celkového hodnotenia MSR RHA sa započítavajú body zo všetkých uskutočnených súťažných dní -1.

1.5.3
Titul majster MSR RHA bude udelený posádkam za 1. miesto v absolútnom poradí a v jednotlivých kategóriách za predpokladu splnenia podmienok športových predpisov pre MSR - hodnotenie v seriáloch.

1.6 Charakteristika rally MSR RHA

1.6.1 Jednoetapová rally:
Celková dĺžka RS je 50 až 100 km

1.6.2 Dvojetapová rally:
- celková dĺžka RS 130 až 160 km
- nové štartovné poradie do 2. etapy

1.7 Doplňujúce predpisy

1.7.1
MSR HA sa riadi športovými predpismi pre FIA regionálne majstrovstvá v rally s úpravami pre MSR a SRP.

1.7.2
Na všetkých RHA je povolená ochrana spodku vozidla.

1.7.3
Na vozidlách pre RHA je možné použiť pneumatiky FIA, EHK, alebo DOT. Pneumatiky typu SLICK sú zakázané. Rozmer musí zodpovedať Prílohe K MŠP FIA.


2. Rally Legend

2.1 Všeobecné ustanovenia
Pre rok 2015 SAMŠ vyhlasuje predvádzanie Rally Legend. Predvádzanie bude usporiadané ako súčasť iných rally, jedno alebo dvojetapových, alebo ako samostatné podujatie. Predvádzacie jazdy historických súťažných vozidiel - Rally Legend na trati RS bez merania času majú za účel predviesť a ukázať diváckej verejnosti tieto historické vozidlá. Organizátor k názvu súťaže vhodným spôsobom pridá názov Rally Legend.

2.2 Účastníci
Zúčastniť sa môže posádka - jazdec a spolujazdec, ktorí sú držiteľmi vodičského preukazu na vedenie motorového vozidla, a zároveň sú držiteľmi niektorej platnej licencie jazdca vydanej SAMŠ, alebo ASN členských štátov EU, minimálne však s dennou licenciou.

2.3 Povolené vozidlá
Rally Legend sa môžu zúčastniť historické automobily (HA) alebo ich repliky, homologované do 31.12.1996. Vozidlo musí mať platný preukaz športového vozidla a RLTP, HTP, NHTP alebo HRCP.
Vozidlá homologované od 1.1.1991 do 31.12.1996 musia byť originálne súťažné vozidlá, ktoré reprezentujú značku a sú v súlade s pôvodným technickými predpismi. Bezpečnostná výbava musí zodpovedať minimálne bezpečnostnému predpisu pre Rally Legend.
Vozidlo - replika HA by malo zodpovedať vzhľadom a technickým prevedením pôvodnému historickému automobilu a pôvodnej homologácii. Pre vozidlá Rally Legend je doporučené použiť pôvodné farebné prevedenie, ktoré zodpovedá pôvodnému továrenskému alebo teamovému prevedeniu.

2.4 Rozprava

2.4.1
Organizátor zaistí pred štartom Rally Legend rozpravu s jazdcami. Počas rozpravy budú jazdci zoznámení s pravidlami a spôsobom jazdy po trati a trati RS.

2.4.2
Účelom Rally Legend je predvedenie HA širokej verejnosti, čas a spôsob prejazdu RS nesmie byť meraný, ani inak hodnotený. Rally Legend nemôžu byť zamieňané s pretekmi typu Drift.

2.4.3 Hodnotenie jednotlivých súťaží
Podľa kritérií uvedených v ZU. Predmetom hodnotenia nesmie byť spôsob jazdy a čas.

2.5 Vozidlo pre RALLY LEGEND.

2.5.1
U originálnych vozidiel môže byť použitá pôvodná ochranná konštrukcia tak, aby bolo zachované pôvodné prevedenie vozidla. Pri stavbe repliky bude použitá ochranná konštrukcia podľa nasledovného predpisu :
- pre vozidlá vyrobené do 31.12.1970 minimálne ochranný rám vyrobený podľa K 2013 obr. K -1, príloha V. Za ochranný rám je považovaná ochranná konštrukcia tvorená hlavným oblúkom a dvojicou zadných pozdĺžnych výstuh.
- Pre vozidlá vyrobené od 1.1.1971 je vyžadovaná ochranná klietka podľa prílohy K 2013 obr. K - 8, K - 9, alebo K - 10.

2.5.2
Materiál konštrukcie a uchytenie o karosériu sa riadi Prílohou K a platnou Prílohou J.
Uprednostňuje sa použitie certifikovaných, alebo homologovaných konštrukcií. V mieste, kde môže prilba prísť do styku s ochrannou konštrukciou, je povinné použiť ochranné obloženie z nehorľavého materiálu
Použitie ochranných konštrukcií z hliníkových zliatin je možné len továrenskej výroby, certifikované a len u vozidiel, v ktorých bola konštrukcia preukázateľne použitá. Súťažiaci musí doložiť ku konštrukcii kópiu certifikátu, alebo minimálne dobové fotografie, z ktorých je jasné použitie tohto typu ochrannej konštrukcie.

2.5.3 Sedadlá
pre RALLY LEGEND je možné použiť dobové sedadlo, alebo sedadlo s homologáciou (aj neplatnou) FIA. Je možné použiť tzv. tuningové sedadlá, bez homologácie FIA. Je zakázané použiť delené sériové sedadlá. Každé sedadlo musí byť riadne upevnené, najlepšie podľa aktuálnej prílohy J.

2.5.4 Bezpečnostné pásy
musia byť použité min. 4-bodové, nepoškodené, s kvalitným uzáverom. Upevnenie pásov musí zodpovedať niektorej z variant aktuálnej prílohy J.
Nože na bezpečnostné pásy sú povinné.

2.5.5 Hasiaci prístroj (HP), a hasiaci systém (HS)
Vozidlo musí byť povinne vybavené jedným 2 kg HP, alebo dvomi 1 kg HP, alebo HS podľa aktuálnej prílohy J, doplnený jedným 2 kg HP. HP a HS musia byť upevnené podľa aktuálnej prílohy J. Je vyžadovaná platná revízia a označenie umiestnenia HP, alebo spúšťača HS podľa aktuálnej prílohy J.

2.5.6 Odpojovač elektrickej energie
odpojovač s vonkajším a vnútorným ovládaním je povinný. Odpojovač musí spoľahlivo odpojiť všetky zdroje el. energie a vypnúť motor.
Odpojovač musí byť riadne označený a musí byť v dosahu pripútanej posádky.

2.5.7 Palivová nádrž
musí byť sériová, na pôvodnom mieste, alebo musí zodpovedať Prílohe K, alebo Prílohe J, musí byť riadne upevnená a oddelená od priestoru pre posádku. Palivové potrubie musí zodpovedať prílohe K alebo J.

2.5.8 Ťažné oko
Na vozidle musí byť predné a zadné ťažné oko, kontrastne označené, s vnútorným priemerom min. 80 mm.

2.5.9 Akumulátor
je ľubovoľný, v prípade, že je v priestore pre posádku, musí byť zakrytý nepriepustným krytom, Nevodivé zakrytie PLUS pólu je povinné.

2.5.10 Dodatočné uchytenia
Je povinné dodatočné upevnenie prednej kapoty, upevnenie čelného okna je doporučené.

3. Majstrovstvá SR v pretekoch historických automobilov do vrchu (MSR PAV-HA)

3.1 Všeobecné podmienky

3.1.1 Pre rok 2015 sú vypísané MSR v PAV-HA.
Preteky PHAV budú organizované ako súčasť pretekov MSR PAV, alebo ako samostatné preteky.

3.1.2 Spôsobilí súťažiaci a jazdci
MSR PHAV je vypísané pre súťažiacich a jazdcov, ktorí majú platnú:
d) medzinárodnú licenciu jazdca minimálne stupňa R alebo národnú licenciu jazdca bez obmedzenia a licenciu súťažiaceho vydanú SAMŠ,
e) medzinárodnú licenciu jazdca minimálne stupňa R a licenciu súťažiaceho vydanú ASN z krajín FIA CEZ a zároveň povolenie štartu v zahraničí,
f) národnú licenciu jazdca a licenciu súťažiaceho vydanú FAS ČR.

Jednotlivých pretekov zaradených do MSR v PAV-HA sa môžu zúčastniť aj súťažiaci a jazdci, ktorí sú držiteľmi licencie vydanej ASN štátu EU, ktorý nepatrí do FIA CEZ. Výsledky týchto jazdcov a súťažiacich sa nebudú započítavať do MSR a ich účasť na podujatí nebude zohľadnená pre plnenie požiadaviek na klasifikáciu v seriáli.
3.1.3 Klasifikácia majstrovstva
bude daná súčtom dosiahnutých bodov zo započítavaných pretekov. Výsledky z jednotlivých pretekov sa do MSR PAV-HA všetkým oprávneným účastníkom započítavajú automaticky. Oprávnený účastník je jazdec, ktorý bol na príslušné preteky prihlásený a klasifikovaný.

3.2 Spôsobilé vozidlá

3.2.1
MSR PAV-HA sa môžu zúčastniť vozidlá zaradené do kategórii HK1 - HK3, ktoré majú platný športový preukaz súťažného vozidla, platné HTP alebo NHTP. Pretekov sa môže zúčastniť aj vozidlo, na ktoré je u technického výboru podaná žiadosť na HTP/NHTP, ale len mimo klasifikácie.

3.2.2
MSR PAV-HA sa môžu zúčastniť len automobily, ktoré zodpovedajú predpisom:
- súčasnej Prílohe K MŠP FIA,
- Prílohe J MŠP FIA príslušnej periódy ,
- platným Národným technickým predpisom.

3.2.3
Vozidlá s preplňovaným motorom budú zaradené do objemových tried na základe prepočítavacieho koeficientu uvedeného v ich HTP alebo NHTP. Pre prepočet platia tieto koeficienty :
Perióda J 1- 1,4
Perióda J 2 - 1,7


3.3 Rozdelenie vozidiel

3.3.1 Kategória HK 1
Cestovné, upravené cestovné, GT a GTS vozidlá homologované od 1.1.1931 až do 31.12.1981 periód D,E,F,G1,G2,H1,H2,I.
Rozdelenie podľa objemu HK 1 - do 1150 cm3
do 1300 cm3
do 1600 cm3
do 2000 cm3
nad 2000 cm3
V prípade, že v objemovej triede budú menej ako 3 vozidlá, budú presunuté do vyššej objemovej triedy, ale maximálne o jednu objemovú triedu.

3.3.2 Kategória HK 2
Cestovné, upravené cestovné, GT a GTS vozidlá homologované od 1.1.1982 až do 31.12.1990 periód J1,J2.
Rozdelenie podľa objemu HK 2 do 1300 cm3
do 1600 cm3
do 2000 cm3
nad 2000 cm3
V prípade, že v objemovej triede budú menej ako 3 vozidlá, budú presunuté do vyššej objemovej triedy, ale maximálne o jednu objemovú triedu.

3.3.3 Kategória HK 3
Jednosedadlové pretekárske vozidlá (formulové vozidlá), dvojsedadlové pretekárske vozidlá:
HK 3 bez rozdielu objemu, Periód C,D,E,F,GR,HR,IR,JR.

3.4 Vypísané klasifikácie a hodnotenie v seriáli

3.4.1
Hodnotenie seriálu MSR PAV-HA bude prevedené v absolútnom poradí a v kategóriách.

3.4.2
Body sa prideľujú nasledovne: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 ,1

3.4.3
Počet započítavaných majstrovských pretekov - do celkového hodnotenia MSR PAV-HA sa započítavajú body zo všetkých uskutočnených majstrovských pretekov.

3.5 Hodnotenie na pretekoch

Organizátor pretekov je povinný vyhlásiť jazdcov, ktorí sa umiestnili na 1. až 3. mieste v absolútnom poradí PAV-HA a v jednotlivých kategóriách PAV-HA, za predpokladu, že štartovali minimálne 3 vozidlá. Pri nesplnení tejto podmienky bude vyhlásený len víťaz.
Organizátor môže podľa svojho uváženia vyhlásiť aj jednotlivé objemové triedy.

3.6 Špeciálne ustanovenia pre MSR PAV-HA

3.6.1
Počas tréningu musí jazdec absolvovať najmenej jednu tréningovú jazdu. Výnimku môže povoliť na písomnú žiadosť súťažiaceho riaditeľ preteku a RŠK. Pre klasifikáciu v preteku je jazdec povinný absolvovať všetky súťažné jazdy .Hodnotenie sa uskutoční na základe súčtu časov dosiahnutých v súťažných jazdách.

3.6.2
Štartovné čísla pridelí komisia PAV.

3.6.3 Ohrievanie pneumatík
Je zakázané akékoľvek nahrievanie kompletných kolies (pneumatika a disk )

 

4. Slovenská trofej PAV HP pravidelnosti

4.1
Pre rok 2015 SAMŠ vypisuje Slovenskú trofej v pretekoch automobilov do vrchu pravidelnosti. Jednotlivé preteky budú organizované pri MSR PHAV.

4.2
Slovenská trofej PAV-HP pravidelnosti je vypísaná pre súťažiacich a jazdcov, ktorí majú platnú:
- medzinárodnú licenciu jazdca minimálne stupňa R, národnú licenciu jazdca bez obmedzenia a licenciu súťažiaceho vydanú SAMŠ,
- národnú licenciu jazdca s obmedzením pre pohárové súťaže vydanú SAMŠ. V tomto prípade licencia jazdca môže nahradiť licenciu súťažiaceho;
- medzinárodnú licenciu jazdca minimálne stupňa R a licenciu súťažiaceho vydanú ASN zo štátov FIA CEZ a povolením štartu v zahraničí,
- národnú licenciu jazdca a licenciu súťažiaceho vydanú FAS ČR.
Na pretekoch sa môžu zúčastniť aj jazdci, ktorí na podujatí získajú dennú licenciu, títo sú hodnotení iba na podujatí a nie sú hodnotení v rámci seriálu Slovenskej trofeje.

4.2.1 Jazdec
Účasť druhej osoby vo vozidle nie je povolená.

4.3 Spôsobilé vozidlá
PHAV pravidelnosti sa môžu zúčastniť všetky HA z príslušných kategórii a periód od 1.1.1931 až do 31.12.1990. Zúčastnené vozidlá musia mať platný preukaz HRCP, alebo HTP, NHTP, alebo RLTP

4.4 Rozdelenie vozidiel
Všetky spôsobilé vozidlá sú hodnotené spolu bez rozdelenia.

4.5 Administratívne a technické preberanie
Súťažiaci, jazdec, musí predložiť :
- vyplnenú technickú kartu,
- vyplnenú bezpečnostnú kartu,
- bezpečnostná výbava jazdca (prilba, atď. ...),
- preukaz športového vozidla, ak je k vozidlu vydaný,
- jeden z preukazov HRCP, HTP, NHTP alebo RLTP,
- platnú požadovanú licenciu jazdca a súťažiaceho, min. dennú licenciu,
- u zahraničných jazdcov povolenie štartu v zahraničí (okrem FAS AČR),
- doklad o zaplatení prihlasovacieho vkladu

4.6 Hodnotenie Slovenskej trofeje PAV-HP
Hodnotenie bude vykonané v absolútnej klasifikácii: víťaz Slovenskej trofeje bude vyhlásený za predpokladu, že budú splnené podmienky hodnotenia v pohárových seriáloch SAMŠ.

4.6.1
Body sa prideľujú nasledovne : 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6 ,4, 2, 1.

4.6.2
Započítavajú sa všetky preteky


4.7 Pravidlá PAV-HP

4.7.1
Jazda pravidelnosti znamená dodržanie predpísaného času na určenej trati. Meranie času je s presnosťou na 1/1000 sekundy.

4.7.2
Organizátor určí tzv. ideálny čas na prejdenie trate, avšak priemerná rýchlosť pri jeho výpočte nesmie byť vyššia ako 80 km/h.

4.7.3
Jazdec je povinný zúčastniť sa minimálne 1 tréningovej jazdy.

4.7.4
Štart je pevný s vozidlom na štartovnej čiare s naštartovaným motorom, jazdec dostáva pokyn na štart rozsvietením zeleného svetla a priestor štartu musí opustiť do 20 sekúnd. Ak vozidlo neopustí štart do tohto limitu, jazdec bude z jazdy vylúčený. Čas sa začína merať okamihom prechodu cez fotobunku.

4.7.5
Cieľ jazdy pravidelnosti je letmý.

4.7.6
Nie je povolené úmyselne zastaviť vozidlo medzi štartom a cieľom.

4.7.7
V súťažnom vozidle je zakázané používanie akéhokoľvek meracieho zariadenia (mechanického, či elektronického) na meranie času a vzdialenosti, okrem pôvodného zabudovaného tachometra.

4.7.8
Určenie výsledkov pretekov
Hodnotený je jazdec, ktorý absolvuje všetky súťažné jazdy. Víťazom sa stáva jazdec, ktorý dosiahne najmenšiu absolútna hodnotu rozdielu medzi súčtom časov dosiahnutých v súťažných jazdách a predpísaným ideálnym časom stanoveným organizátorom na príslušné súťažné jazdy. Druhým v poradí je jazdec, ktorý dosiahne druhú najmenšiu hodnotu tohto rozdielu atď.

4.7.9
Organizátor pretekov je povinný vyhlásiť jazdcov, ktorí sa umiestnili na 1. až 3. mieste v absolútnej klasifikácii, za predpokladu, že štartovali minimálne 3 vozidlá. Pri nesplnení tejto podmienky bude vyhlásený len víťaz.

4.7.10
Organizátor pretekov je povinný poslať Výboru pre rozvoj historického motošportu SAMŠ výsledkovú listinu z PHAV pravidelnosti najneskôr do 2 dní po ukončení pretekov na adresu kois@autokois.com

4.8 Vozidlo pre jazdu pravidelnosti
- Vozidlo musí splniť podmienky na vydanie HRCP.
- Vozidlo musí byť zaraditeľné do niektorej z periód podľa prílohy K MŠP FIA.
- Bezpečnostná výbava podľa Prílohy K MŠP FIA a aktuálnej Prílohy J je doporučená.
- Pneumatiky sú ľubovoľné.
- Prilba - akákoľvek schválená pre cestnú premávku, alebo homologovaná pre automobilový šport, aj po skončení homologácie.
- Kombinéza nie je povinná, odporúča sa dlhý rukáv, dlhé nohavice a rukavice.
- Povinná je športová obuv.

5. Skupina NH

5.1 Všeobecne
Do tejto skupiny budú zaradené vozidlá ktoré sú v súlade s MŠP FIA príloha K s povolenými odchýlkami uvedenými nižšie. Vydanie NHTP podlieha schváleniu Pracovnou skupinou pre historické vozidlá TV SAMŠ. Vozidlo musí byť v súlade s homologačným listom s povolenými úpravami uvedenými v ďalšom texte.

5.2 Motor
Blok valcov pôvodne určený na základný model musí byť zachovaný. Motor musí byť nainštalovaný v priestore pôvodného motora a umiestnenie osi kľukového hriadeľa musí byť zachované. Zväčšenie vŕtania motora je povolené o max. 0,6 mm, pričom hranica pôvodnej objemovej triedy nesmie byť prekročená, zdvih musí byť zachovaný. Ostatné komponenty motora ako napr.: hlava valcov, pomocnéagregáty sú ľubovoľné, ale musia zodpovedať dobovej špecifikácii.

5.3 Palivový systém
Palivový systém musí zodpovedať dobovej špecifikácii..

5.4 Elektrický systém
Elektrický systém musí zodpovedať dobovej špecifikácii.

5.5 Prevody
Celý systém prenosu krútiaceho momentu napr.: spojka, prevodovka diferenciál, spojovacie hriadele musí byť v súlade s homologačným listom vozidla..

5.6 Zavesenie
Zavesenie môže byť nahradené rovnakým typom od výrobcu vozidla s podmienkou, že nebude zmenené pôvodné uchytenie na skelete vozidla a musí zodpovedať dobovej špecifikácii. Rozchod a rázvor vozidla musí byť v súlade s homologačným listom vozidla.

5.7 Kolesá
Kompletné kolesá musia byť v súlade s homologačným listom vozidla a musia zodpovedať dobovej špecifikácii.

5.8 Brzdový systém
Brzdový systém musí zodpovedať homologačnému listu. Nie je dovolené zameniť brzdové kotúče za bubny a naopak. Povinný je dvojitý brzdový okruh ovládaný jedným pedálom, ktorý pôsobí na všetky 4 kolesá. Brzdový systém musí byť účinne chránený proti poškodeniu. Rúrky môžu byť nahradené hadičkami leteckého typu.

5.9 Priestor posádky

5.9.1 Definícia
Priestor posádky musí byť v súlade s homologačným listom vozidla.
Bezpečnostné vybavenie vozidla musí byť v súlade s MŠP FIA Príloha „K" pre danú periódu.

5.9.2 Ochranná klietka
Ochranná klietka musí byť v súlade s MŠP FIA Príloha „K",. V prípade homologovanej ochrannej klietky musí byť jej výrobcom daný protokol o jej spôsobilosti.

5.9.2.1 Zvláštny prípad
Na ochrannej klietke je povolené umiestniť držiak kamery, ktorý musí zniesť zaťaženie 25g. Ochranná klietka nesmie byť pre tento účel prevŕtaná. Použité skrutky musia byť M8 minimálnej akosti 8G. Uchytenie kamery musí byť s využitím pôvodného uchytenia skrutkou, doplneného uchytením pomocou upínacích pásov.

5.9.3 Sedadlá
Sedadlá musia byť v súlade s MŠP FIA Príloha „K". Je povolené aj sedadlo s platnou homologáciou po skončení životnosti.

5.9.4 Bezpečnostné pásy
Bezpečnostné pásy musia byť v súlade s aktuálnymi MŠP FIA Príloha „J".

5.9.5 Ochranná sieťka
Ochranná sieťka musí byť v súlade s MŠP FIA Príloha „K".

5.10 Karoséria
Je povolené nahradiť homologované blatníky, dvere, kapoty za blatníky, dvere, kapoty sériového vozidla pri zachovaní vonkajšieho vzhľadu. Je možná zámena materiálu blatníkov, dvier, kapôt z hliníka, alebo laminátu za diely z oceľového plechu. Pre zosilnenie karosérie platí MŠP FIA Príloha „K". Reklamy na vozidle musia byť v súlade s MŠP FIA Príloha „K".

5.11 Aerodynamické prvky
Aerodynamické prvky musia byť v súlade s MŠP FIA Príloha „K" pre danú periódu a homologačným listom.

5.12 Povolené zmeny a doplnky
Akékoľvek ďalšie zmeny nad rámec týchto predpisov musia byť schválené Pracovnou skupinou pre historické vozidlá TV SAMŠ a zapísané do preukazu NHTP vozidla.

 

 

PRILBA

KOMBINÉZA

SPODNÉ PRÁDLO

RUKAVICE

OBUV

HANS

PHAV

BS6658-85 TYPE A/FR SNELL SA2000

8856-1986                                     8856-2000

ISO 6490

ISO6940

ISO6940

NIE

RALLY HA

BS6658-85 TYPE A/FR SNELL SA2000

8856-1986                                     8856-2000

ISO 6490

ISO6940

ISO6940

NIE

HRCP PRAVIDELNOSŤ

NA CESTY

ĽUBOVOLNÁ

ĽUBOVOLNÉ

ĽUBOVOLNÉ

ŠPORTOVÁ OBUV

NIE

RALLY LEGEND

NA CESTY

MIN CIK

ĽUBOVOLNÉ

ĽUBOVOLNÉ

NAD ČLENKY

NIE

 

 

 

 

 

 

 

 

KLIETKA

SEDAČKY

PÁSY

HASIACI SYSTÉM

 

 

HTP

BEZ ÚĽAVY

BEZ ÚĽAVY

BEZ ÚĽAVY

BEZ ÚĽAVY

 

 

NHTP

BEZ ÚĽAVY

PO HOMOLGÁCII

BEZ ÚĽAVY

BEZ ÚĽAVY

 

 

HRCP

NETREBA

ĽUBOVOLNE

ĽUBOVOLNE

NETREBA

 

 

RLTP

ZJEDNODUŠENÁ

NIE DELENÉ

MIN. 4 BODOVÉ

NETREBA

 

 

 

 

Predbežný kalendár rally a PAV 2015

 

RALLY

27.-  29.3.

Rallye Eger 2015

 

MSR

MSR RHA

 SRP

 

01. - 02.5.

22. Rally Prešov

 

MSR

MSR RHA

 SRP

RL

26. - 27.6.

VII. Rally Lubenik

 

MSR

MSR RHA

 SRP

RL

24. - 25.7.

Rallye Tatry 2015

 

MSR

MSR RHA

 SRP

RL

14. - 16.8.

41. Rally Košice

CEZ

MSR

MSR RHA

 SRP

 

11. - 12.9.

XV. Rally Tríbeč

CEZ HA

MSR

MSR RHA

 SRP

RL

 

CEZ                                        FIA Zóna strednej Európy

CEZ HA                                 FIA Zóna strednej Európy historických automobilov

MSR                                       Majstrovstvá SR v rally

MSR RHA                             Majstrovstvá SR v rally historických automobilov

SRP                                        Slovenský Rally Pohár

RL                                           Rally Legend

 

PAV

25.- 26.4.

Rechberg

ME, HHCC,

CEZ HA

MSR PAV

MSR PAV HA

 

 

09.- 10.5.

Zaluz

IHCC, CEZ,

MSR PAV

MSR PAV

 

 

 

16.- 17.5.

Ožďany

 

MSR PAV  

MSR PAV HA

  SKP

ST PAV HA

30.- 31.5.

Moris Cup Jahodná

IHCC, HHCC

MSR PAV  

MSR PAV HA

  SKP

ST PAV HA

06.- 07.6.

Stenberk

ME, HHCC,

CEZ, CEZHA

MSR PAV  

MSR PAV HA

 

 

20.- 21.6.

Huty

 

MSR PAV  

MSR PAV HA

  SKP

ST PAV HA

04.- 05.7.

Pezinská Baba

 

MSR PAV  

MSR PAV HA

  SKP

ST PAV HA

18.- 19.7.

Dobšinský kopec

ME, HHCC

MSR PAV  

MSR PAV HA

  SKP

 

01.- 02.8.

Jankov Vŕšok

CEZ, CEZ HA

MSR PAV  

MSR PAV HA

  SKP

ST PAV HA

15.- 16.8.

Cazin

CEZ, CEZ HA

MSR PAV  

 

  SKP

 

05.- 06.9.

Ostrá Lúka

 

MSR PAV  

MSR PAV HA

  SKP

ST PAV HA

 

ME                                          FIA Majstrovstvá Európy

HHCC                                    FIA Majstrovstvá historických automobilov

IHCC                                      FIA International HC Cup

CEZ                                        FIA Zóna strednej Európy

CEZ HA                                 FIA Zóna strednej Európy historických automobilov

MSR PAV                              Majstrovstvá SR v PAV

MSR PAV HA                       Majstrovstvá SR v PAV historických automobilov

SKP                                        Slovenský kopcový pohár

ST PAV HP                           Slovenská trofej PAV historických automobilov pravidelnosti



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri