Posádka Vrábel- Michalec sa teší na svoju druhú sezónu
V roku 2011 sa na súťažných tratiach objavilo veľa nováčikov. Niektorí z nich si vyskúšali len zopár amatérskych podujatí a viac sa neukázali, iných to zaujalo a rozhodli sa tomu plne venovať. Do druhej spomenutej skupiny patrí aj posádka Tomáš Vrábel- Pavol Michalec, ktorá v Minirally i Slovenskom Rally Pohári zažiarila na netradičnom aute Daihatsu Charade.
Najčastejším spôsobom ako sa niekto dostane k motošportu je, že to má v rodine. Presne to bol prípad aj Tomáša Vrábla. Keďže jeho otec sa venoval motokáram, nemal tak ďaleko ani ku rally. Pomohlo však aj zoznámenie s Paľom, ktorého automobilový šport tiež zaujal. „K motorizmu a pretekaniu som mal blízko od malička, otec bol svojho času úspešný pretekár na motokárach. Pretekanie ma vždy lákalo, no začať sa mi podarilo až teraz. S Paľom sme bývalí spolužiaci. Oboch nás oslovilo rally a snívali sme o tom, že raz budeme jazdiť ako posádka. Nakoniec sa nám tento sen podarilo uskutočniť", začal svoj príbeh Tomáš.
Prvé podujatie odjazdila posádka vo februári 2011. Bola to známa Dobšinská zima, ktorá takmer každoročne otvára sezónu Minirally. Krásne, no i veľmi náročné skúšky, preverili schopnosti jazdca i spolujazdca a vzájomnú spoluprácu medzi nimi a priniesli výborné štvrté miesto v triede. „Dojmy boli úžasné, pocit pri pretekaní je neopísateľný", prejavil svoju spokojnosť mladý pretekár. Vozidlo, na ktorom dvojica odštartovala bolo neprehliadnuteľné. Jednalo sa o netypické pretekárske auto, Daihatsu Charade. Aj keď jeho stavba bola neskutočne náročná, určite stála za to. „Na toto auto som narazil úplnou náhodou. Bolo to sériové Daihatsu Charade 1,3 16V 4WD, no v absolútne dezolátnom stave, naozaj v horšom než si dokáže ktokoľvek predstaviť. Aj tak nás oslovilo, a tak sme ho s otcom kúpili. Nasledovali stovky hodín práce a nemalé investície, aby bolo vôbec pojazdné. Aktuálne má 90 koní, no je stále v podstate sériové. Jedinými úpravami sú výfuk a bezpečnostná výbava. Je to veľmi kvalitne vyrobené auto, s výbornými jazdnými vlastnosťami. V 90. rokoch tieto autá štartovali aj na Majstrovstvách sveta Safari rally a na Rally Monte Carlo, takže nejaké rally gény tam sú. Našim zámerom bolo, že bude určené len tak na vybláznenie. To, že práve vďaka nemu uskutočníme s Paľom náš sen, prišlo tak nejako postupne", pokračoval Tomáš. Okrem základných údajov prezradil aj to, že autu najviac vyhovujú nespevnené trate ako šotolina alebo sneh, kde sa dá využiť náhon 4x4.
Po absolvovaní celého Minirally Cup a zisku viacerých úspechov odštartovala piešťanská dvojica aj na záverečnom podujatí Slovenského Rally Pohára v Košiciach. Ani náročnejšie podmienky ju neodradili od boja o najvyššie pozície, vďaka čomu sa mohla v cieli tešiť zo zisku výborného tretieho miesta. „Na Rally Košice sme prvýkrát zažili, čo je to "skutočné rally". Boli sme očarení krásnymi rýchlostkami aj organizáciou, bolo to niečo úplne iné, ako sme dovtedy zažívali v minirally. Čerešničkou na torte bolo celkové tretie miesto v kategórii RP1, čo považujem za najväčší úspech, ktorý sme doteraz dosiahli", povedal Tomáš, pričom informoval aj o svojich zámeroch do sezóny 2012. „Momentálne robíme všetko preto, aby sme mohli absolvovať kompletnú sezónu v SRP. Popri tom chceme jazdiť aj MRC, uvidíme však hlavne podľa financií, na akých a koľkých podujatiach sa nám podarí štartovať. Čo sa týka auta, neplánujeme žiadne zmeny, iba ho otestovať do skupiny P, keďže tento rok je to povinné. Radi by sme sa postupne v rally prebojovali tak ďaleko ako sa len bude dať, budeme pre to stále robiť maximum".
Posádke v dosahovaní svojich cieľov pomáhalo veľa ľudí aj firiem. Im patrí teda aj záverečné poďakovanie. „Pomáhali mi moji rodičia, Paľovi rodičia, naši kamaráti, známi, bez ich podpory by z toho nič nebolo. Čo sa týka sponzorov, všemožne sa snažíme oslovovať podnikateľov v okolí, rodičia svojich známych, ale aj väčšie firmy a každého koho môžeme. V minulej sezóne patrí najväčšie ďakujem firme Motorhouse Topoľčany, vďaka ktorej sme mohli "postúpiť" do SRP a firme ALCOR Signs Topoľčany, vďaka ktorej sme mohli dopraviť naše pretekárske auto na každé preteky. Čo sa týka nastávajúcej sezóny je ešte všetko otvorené", ukončil Tomáš.
Zdenka Tamášová