Vodu mám rád, netají Ďodi Béreš
Očakávaný návrat päťnásobného slovenského šampióna za súťažný volant ukázal, že Ďodi jazdiť nezabudol. Béreš sa postaral o dramatický priebeh mokrej súťaže, keď sa rozhodovalo až v samotnom závere.
Mnohí fanúšikovia sa do Dobšinej zliezli, aj napriek ťažkých daždivým podmienkam, aby na vlastne oči znova videli jazdiť našu súťažnú ikonu – Ďodiho Béreša. A oplatilo sa! Debraďčan sa po dlhšej dobe znova posadil do konkurencieschopného Mitsubishi Lancer Evo IX, keď vo farbách prešovského tímu GART RACING absolvoval reštart kariéry. „Ďakujem za túto príležitosť pánovi Jačišinovi. Vážim si to a verím, že naša spolupráca bude úspešná,“ tešil sa aj samotný 37-ročný pretekár.
Zmena posádky v prešovskom tíme GART RACING prišla len krátko pred štartom 1. ročníka La Control Rallye. Ďodi sa za súťažný volant sa posadil po relatívne dlhej pauze, keď v ostatnom čase trénoval iba na malých regionálnych pretekoch. Jeden z najpopulárnejších slovenských pretekárov však fanúšikov nesklamal. „Už pred štartom som vedel, že to nebude jednoduché,“ približuje svoj pohľad na štart v Dobšinej Ďodi Béreš. „Kuko je veľmi dobrý jazdec a má dobré auto. Dokáže jazdiť konštantne dobré časy na všetkých pretekoch. My sme túto súťaž pojali ako test, lebo za taký krátky čas, aký sme mali na prípravu, sme nemohli auto pripraviť do stavu, aký by som chcel. Dva dni bolo málo, ale urobil som všetko, aby sme boli čo najrýchlejší.“
Na prvom úseku Ďodi zaostal za Kukučkom sedem sekúnd, no na druhom mu to oplatil a stiahol rozdiel na tri sekundy. „Sedem sekúnd nebolo tak veľa,“ pokračuje Béreš mladší, ktorého prišiel do Dobšinej podporiť aj jeho úspešný otec Jozef Béreš starší (dvojnásobný ex-majster Slovenska). „Na prvej rýchlostnej skúške som nechcel príliš riskovať, aby som hneď na začiatok nerozbil auto. O to viac som sa tešil na druhú rýchlostku. Už som vedel v akom stave je auto a čo si môžem dovoliť. Druhú som vyhral a rozhodovalo sa na poslednom úseku.“ Svojim atakom dostal Ďodi súperov pod tlak a preto obidve posádky predviedli nádherné výkony, ktoré si všetci užívali.
„Rozdiel bol minimálny, a tak som pridal. Vedel som však, že aj Kuko pridá. Hneď po štarte našich súperov začalo silno pršať. Povedal som si, nevadí. Na vode jazdím veľmi rád. Všetko išlo dobré, až na tu hmlu, ktorá v závere zosilnela. Snažil som sa to preletieť a spoliehal som na rozpis. Aj tak som však občas zabrzdil viac, ako by som mal. Nebolo vidieť koniec rovinky a ani miesto, kde musím brzdiť. Čo bolo horšie, tak v posledných vracákoch som už cítil, že auto nejde tak, ako išlo dovtedy. Strácali sme výkon. Ukázalo sa, že odišlo turbo. Trochu sme tak v závere stratili a Kuko nám dal tri sekundy. Ale aj tak to boli super preteky!,“ konštatuje mladší Béreš, pre ktorého to znamenalo druhé miesto v absolútnom poradí a víťazstvo v MRC (Motorsport Rally Cupe). „S mojim návratom som spokojný. Otestovali sme auto a vieme, čo potrebujeme urobiť pred štartom na Rally Košice. Súťaž bola, aj napriek zlému počasiu, veľmi pekná a som rád, že som mohol štartovať. Ďakujem tímu GART RACING a teším sa už na ďalšie preteky,“ dodáva populárny Ďodi.
Druhé vozidlo mladého prešovského tímu sedlala posádka Jakub Jačišin a Jaroslav Benček. Ich Peugeot 206 RC má v premiérovej sezóne našliapnuté na tretie miesto vo svojej kategórii v MRC, no nádeje stále živí aj vo svojej prvej sezóne v Slovenskom Rally Pohári. Perspektívna posádka však v Dobšinej musela zaplatiť svoju nováčikovskú daň. „Trať bola veľmi pekná, ale asi tri kilometre pred cieľom prvej rýchlostnej skúšky som v pravotočivom vracáku nedobrzdil a vynieslo nás mimo trať. Trochu sme poškodili auto a museli zo súťaže odstúpiť. Mrzí ma to. Bola to moja prvá súťaž na vode a nenapísal som si dobre rozpis. Zasa som sa teda niečo naučil. Škoda tej nevyužitej šance na vylepšenie si postavenia v MRC aj SRP, pred záverom sezóny,“ bilancuje svoju dobšinskú účasť sklamaný Jakub Jačišin.
Jakub s Jarkom však dostanú ďalšiu príležitosť už o dva týždne na súťaži MRC v Liptovských Sliačoch. Vylúčený tam nie je ani štart Ďodiho Béreša, ktorého prioritou však bude pripraviť auto čo najlepšie na záverečnú súťaž Majstrovstiev Slovenska v Košiciach. Tá sa jazdí len týždeň po Liptovských Sliačoch, v dňoch 21. – 23. októbra. O tom, v akej zostave tím GART RACING nastúpi v Liptovských Sliačoch, sa rozhodne už o niekoľko dní.