Vo WTCR sa neustále zbrojí. Sezóna začína už o mesiac
Tento rok budeme viacej sledovať novú svetovú sériu WTCR v ktorej bude štartovať aj Slovák Maťo Homola. Medzi favoritov však budú patriť aj Michelisz a Tarquini na Hyundai i30 N TCR.
My sme si už písali o tom, že aj Hyundai pripravil zákaznícke auto pre stále silnejšiu Lottiho sériu TCR. Keď autá v apríli minulého roku vybehli na testovacie trate, tak Hyundai určite ešte netušil, že vznikne nová séria WTCR, kde nájde nová i30 N TCR svoje silné uplatnenie. Navyše sa do arény naostro vracia aj veterán Gabriele Tarquini u ktorého sme si po odchode s Hondy mysleli, že jeho kariéra sa už blíži k záveru.
Tarquini sa aktívne podieľal na vývoji nového Hyundaia i30 N TCR a možno aj preto dostal teraz miestenku do tímu BRC Racing spolu so špičkovým pilotom „cesťákov", Maďarom Norbertom Micheliszom. „Mám radosť, že budem môcť štartovať v tíme BRC Racing v nasledujúcej sezóne WTCR," netají Talian. „Vďaka spolupráci pri vývoji auto poznám veľmi dobre. Sezónu vnímam, ako príležitosť tieto skúsenosti využiť a zabojovať na špičke o titul. Pochopiteľne sa na to veľmi teším."
Výhodou WTCR je, že to má byť séria, kde náklady na sezónu by sa nemali vyšplhať nad 130 tisíc eur. Aby to bolo reálne, tak vo WTCR nesmie oficiálne štartovať žiadna automobilka, ktorá by vďaka svojmu zázemiu mohla zvyšovať finančný nákladový strop. Aj preto Hyundai môže predávať a podieľať sa na logistike áut, ale stále je iba v pozícii dodávateľa techniky pre súkromné tímy tak, ako všetci ostatní.
Tímy môžu mať po dvoch pilotoch (vozidlách) a tak druhým pilotom vedľa Tarquiniho je v BRC Racing Michelisz. „Je to vzrušujúci nový začiatok," vraví Maďar. „Mám podobné pocity, ako keď som začínal svoju pretekársku kariéru. Pracujem s novým autom, novým tímom a v novej sérii. Je to pochopiteľne nová výzva a obrovská motivácia. Teším sa aj na spoluprácu s Gabrielem, od ktorého sa zasa môžem veľa naučiť."
Dodajme, že sezóna štartuje 8.apríla v Maroku a hneď druhé preteky sa jazdia 29.apríla na susednom Hungaroringu.